AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Henvender meg til dere for å få råd. Det hender jeg kjøre mini i vogn til barnehagen .Siden de av og til trenger vognen for å trille ungen i søvn lar jeg den ofte stå igjen. I går ble jeg ringt for å hente pga sykdom. Tok bilen rett fra jobb og hentet med en en spysyk unge. Ble derfor stresset og glemte vognen i barnehagen. Dro innom for å hente den i dag, men den er søkk vekk! Jeg kjenner jeg blir oppgitt over både meg selv som glemte vognen , men også over de ansatte som ikke feks trillet vignen i gangen ved stenging. Vognen stod rett ved inngangen så det burde vært fort gjort. Jeg har brukt masse penger på vognen og synes det er sure penger å bruke en gang til . Kan jeg nevne dette for den ansatte? Slik at det legges inn som en rutine å ikke etterlate verdisaker utendørsaktiviteter? Når jeg en sjelden gang henter sent har jeg sett at flere av de ansatte triller inn gjenglemte vogner så gikk bare utifra at dette også ble gjort i går.. Samtidig er jeg redd for å klage og ødelegge samarbeidet vårt. Noen tanker? Anonymkode: e32ab...2c7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Bhg burde tatt den inn. Meld vognen stjålet, du har vel reiseforsikring? Anonymkode: 519ef...50e 17
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 I vår barnehage står vognene over natta på eget ansvar. Vi kan ikke trille vognen inn, tenk om du hadde planlagt å hente den etter stengetid, mange gjør det. Anonymkode: 365bc...88c 19
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 Det pleier å være vanlig rutine å trille vognene inn ved stengetid ja. Ring styrer i barnehagen å spør om de kan erstatte vognen, hvis ikke, ta det på forsikring (innbo-reise?). Anonymkode: 270fb...27e 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #5 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg hadde nok også levnet den utfor fordi jeg ville antatt at den skulle hentes seinere, men dersom noen spør om å levne over natten tar vi selvsagt inn. Huff så kjipt, men det er jo du som glemte den ute og ikke noe barnehagen kan erstatte slik som noen skreiv over her. Anonymkode: b0e2e...ef8 20
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det pleier å være vanlig rutine å trille vognene inn ved stengetid ja. Ring styrer i barnehagen å spør om de kan erstatte vognen, hvis ikke, ta det på forsikring (innbo-reise?). Anonymkode: 270fb...27e Ikke alle har verken plass eller mulighet til å trille inn 16+ vogner. Anonymkode: 3eee1...a7e 16
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Henvender meg til dere for å få råd. Det hender jeg kjøre mini i vogn til barnehagen .Siden de av og til trenger vognen for å trille ungen i søvn lar jeg den ofte stå igjen. I går ble jeg ringt for å hente pga sykdom. Tok bilen rett fra jobb og hentet med en en spysyk unge. Ble derfor stresset og glemte vognen i barnehagen. Dro innom for å hente den i dag, men den er søkk vekk! Jeg kjenner jeg blir oppgitt over både meg selv som glemte vognen , men også over de ansatte som ikke feks trillet vignen i gangen ved stenging. Vognen stod rett ved inngangen så det burde vært fort gjort. Jeg har brukt masse penger på vognen og synes det er sure penger å bruke en gang til . Kan jeg nevne dette for den ansatte? Slik at det legges inn som en rutine å ikke etterlate verdisaker utendørsaktiviteter? Når jeg en sjelden gang henter sent har jeg sett at flere av de ansatte triller inn gjenglemte vogner så gikk bare utifra at dette også ble gjort i går.. Samtidig er jeg redd for å klage og ødelegge samarbeidet vårt. Noen tanker? Anonymkode: e32ab...2c7 Hva står i vedtekten til barnehagen ? Om det står de ikke har oppbevaringsplass er det ditt ansvar har du spurt om de tok inn da? Anonymkode: 93533...3a3 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 Bruk reiseforsikringen! Anonymkode: 50f6b...ec1 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 Kan jeg det når jeg lot den stå utendørs? Anonymkode: e32ab...2c7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #10 Skrevet 27. oktober 2020 Forsikring?!! Anonymkode: 30b0e...b79 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #11 Skrevet 27. oktober 2020 Kjip situasjon. Men håper egentlig at slikt ikke dekkes av innbo - reise eller annen forsikring... Jeg vil iallefall ikke være med på å dekke tap forårsaket av slik uforsiktighet. Anonymkode: 1580a...a2a 9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #12 Skrevet 28. oktober 2020 Vi har en billig bruktvogn stående ute i BHG på eget ansvar, for dagsoving, og et par ganger har den vært forduftet om morgenen når vi kommer. Har alltid spurt barnehagen om de vet hvor den er, og stort sett er det noen som har flyttet på den med de beste intensjoner. Noen ganger har også barn vært innom På ettermiddagen og Lekt med vogna, da har den gjerne endt opp et annet sted. så kanskje spør om de vet hvor den er?:) Anonymkode: 2f592...85c 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #13 Skrevet 28. oktober 2020 I de fleste barnehager settes barnevogner igjen på eget ansvar. Tenk hvis de skulle trillet inn 12-20 vogner hver dag der det skal støvsuges og vaskes. Barnehagepersonalet har nok å gjøre med rydding, kosting, følge opp barna osv mot slutten av dagen. Anonymkode: 0f948...667 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #14 Skrevet 28. oktober 2020 Vi får ikke trille vognene inn, da nekter vaskepersonalet å vaske- dét er ikke gunstig i koronatider. I tillegg hadde tenkt at den kanskje skulle hentes etter stengetid.. Anonymkode: 8f689...d21 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #15 Skrevet 28. oktober 2020 Du glemte den igjen. Ditt ansvar. Hvorfor skal barnehagen erstatte din feil? Anonymkode: 5f50c...3a4 11
Luckiness Skrevet 28. oktober 2020 #16 Skrevet 28. oktober 2020 Det er nok ditt eget ansvar og ditt tap. Eneste du kan gjøre, i håp om at det ikke skjer igjen med deg/andre, er å informere de ansatte/ledelsen om hendelsen. Informere om at den ble stjålet, slik andre kan få advarsel om at man må passe ekstra på og at det faktisk går folk rundt å stjeler. Plusset er at de kanskje også blir ekstra observant dersom noen har glemt vognene sine og kan ta de inn/ta en telefon til foreldrene det gjelder før de går hjem fra jobb. Men man kan ikke forvente at de tas inn. Det er ikke barnehagens jobb, med mindre det står i vedtekter. 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #17 Skrevet 28. oktober 2020 Har du spurt etter vognen? Har du spurt de som jobber der om de har flyttet på vognen så den står i en bod eller noe? Anonymkode: cfc93...fa7 4
Milky Skrevet 28. oktober 2020 #18 Skrevet 28. oktober 2020 I barnehager settes vogner igjen på eget ansvar. Vi triller dem ikke inn, vi har dem ikke i et låst område. De fleste foreldre gidder ikke å ta med vogn frem og tilbake hver dag så de lar den stå der. Barnehagen skal absolutt ikke erstatte 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #19 Skrevet 28. oktober 2020 I vår barnehage har vi sovevogn som vi lar stå i barnehagen. Disse står ute, men under tak og innenfor gjerdet. Andre vogner er det ikke noen mulighet for å la stå i barnehagen. Anonymkode: 337c4...397 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2020 #20 Skrevet 30. oktober 2020 Så sånn har det blitt her i verden folkens, raushet og varme til en mor som henter et sykt barn med bil og glemmer vogna, nei det skal vi ikke ha noe av. Neida vi skal sitte på vår høye hest... Ja jeg hadde også reagert i din situasjonen TS. Personalet hadde jo visst at barnet var hentet, og i en sånn unntakssituasjon du var i så kunne faktisk bhg-personal giddi og tatt en tlf og hørt med deg. Og jeg går utifra at denne situasjonen ikke rammet alle barna på avd så den vogna kunne fint stått inne i gangen en natt. Hvor rigid skal det være i samfunnet egentlig... Når det gjelder erstatning så vet jeg ikke, hør med forsikringsselskapet ditt først. Anonymkode: da389...0d9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå