Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, søker råd for hvordan endre livet. Er 31 år og singel. Flytttet til en mellomstor by for jobb der jeg jobber noen uker på for så å ha noen uker av. Jeg har fått en del venner/bekjente, men mange er nærmere bekjente da det tar tid å bygge dypere vennskap. Når jeg har fri er jeg mye ensom ,men møter venner/bekjente innimellom. Jeg føler meg som en taper som enda ikke har møtt noen og jeg vet ikke hvordan jeg skal ta tak i de vonde tankene om at jeg er en taper, at jeg kommer til å ende opp alene etc. Jeg prøver å ifinne ut av hvordan jeg ska komme meg ut av denne tankegangen og bli glad i meg selv. Noen råd for hva man kan gjøre for å snu livet sitt til noe bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på at det blir bedre etterhvert, for det gjør det 😊 Og det blir enda bedre når pandemien roer seg. Det er også bra hvis du har en hobby, det opptar tankene på en positiv måte. 

• Liker 1
Skrevet

Sett deg opp mål hva du ønsker å endre i livet ditt. Legg inn et tidsperspektiv på f.eks. 6 mnd. Skriv så inn hvilke «tiltak» du kan prøve ut for å nå målene dine. Evaluer underveis. 

Setter man seg ikke mål, så kommer man seg ikke videre er min erfaring. Man må starte et sted. Start med å skrive en plan med ulike mål. 

Hva med å melde seg på «selvhjelpskurs»? 

Ønsker deg det beste! ❤️ 

Anonymkode: 94b54...452

Skrevet

Vet ikke hva du bruker friukene dine på. Men du bryter deg jo selv ned med den tankegangen du skriver, er bare du som kan endre dette selv mentalt. Snakk med en coach eller noen som kan hjelpe deg i riktig retning.

Det er vanskelig å få "venner" i norge, spesielt som voksen. Man har nok med sitt, kan ikke tvinge seg på andre. Kjemi er også viktig.

Men jeg ville startet med styrketrening 3 dager i uken, så gåtur/naturen.

Jeg ville aldri flyttet til et lite sted pga en jobb, fordi det blir så lite utvalg av mennesker. På veldig små steder blir man tvunget til å omgås kollegaer eller andre pga det ikke er noen andre å velge i. Blir jo lite skille mellom jobb og privat da.

Anonymkode: bc393...713

Skrevet

Det eneste som hjelper er at du unngår å tenke på negative ting. Skal man skaffe seg venner må man også gi noe tilbake, gjør ting som får dem til å like deg. Kommer du er den kanten har du en fot innafor... Du trenger ikke bruke penger på dem, men bake en kake og be dem hjem til deg på kaffe eller middag. Gode venner liker som regel det huslige og bli satt pris på. Pass på at det ikke er bare ensidig da, ta gjerne mot invitasjon med et stort takk og ta med deg en bukett eller en påminnelse på din takk. Man kjøper ikke venner, men en liten påminnelse for vennskapet er noe man faktisk må gi...

Sånn har jeg det i mitt hodet, men du må selv føle på om det passer for deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...