Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En far fra skolen der barnet mitt går, sprang med lange steg foran meg i køa på matbutikken. Jeg står så å venter på ledig plass og havner ved siden av denne mannen. Han er en bekjent og jeg sier hei, og han setter i gang å prate. Liker han egentlig ikke noe særlig, han er sær sosialt sett og virker skikkelig dårlig i empati. Så spør han om jeg fortsatt bor i den lille leiligheten, og jeg sier ja, der er fortsatt min adresse. Og så begynner han å skryte av det store fine nye huset deres. 

Altså jeg gleder meg på andres vegne, men fikk ikke særlig lyst å treffe på fyren igjen. Var han frekk? 

Anonymkode: b9098...bf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt

Anonymkode: 0d914...9ca

Skrevet

Frekk? Nja.... Manglende sosiale antenner? Helt klart 

Anonymkode: b4b53...e3b

• Liker 9
Skrevet

For en fjott. Håper han koser seg i det store huset sitt. 

Anonymkode: 5864e...f8f

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En far fra skolen der barnet mitt går, sprang med lange steg foran meg i køa på matbutikken. Jeg står så å venter på ledig plass og havner ved siden av denne mannen. Han er en bekjent og jeg sier hei, og han setter i gang å prate. Liker han egentlig ikke noe særlig, han er sær sosialt sett og virker skikkelig dårlig i empati. Så spør han om jeg fortsatt bor i den lille leiligheten, og jeg sier ja, der er fortsatt min adresse. Og så begynner han å skryte av det store fine nye huset deres. 

Altså jeg gleder meg på andres vegne, men fikk ikke særlig lyst å treffe på fyren igjen. Var han frekk? 

Han eier i alle fall ikke sosiale antenner. Sånne folk må du bare prøve å smile av, for de er jo tåpelige. Og det sier jo litt at han er så opptatt av materielle ting. Kan hende det er lite annet å skryte av. 😉

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Svartfugl skrev:

Han eier i alle fall ikke sosiale antenner. Sånne folk må du bare prøve å smile av, for de er jo tåpelige. Og det sier jo litt at han er så opptatt av materielle ting. Kan hende det er lite annet å skryte av. 😉

Hehe ja, ble egentlig litt lei meg. Får alltid en kjip følelse etter jeg har snakket med han. Men kommer nok over det gitt. Neste gang får jeg ta plassen hans i køa.

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Vil si det er mer skryt, enn frekt.

Skrevet

Det er frekt å påpeke din «lille» leilighet og snakke om sitt stor slott i samme setning.. 

men enkelte har ikke sosiale antenner.. 

Anonymkode: c43a0...360

• Liker 1
Skrevet

Tenker at han ikke var frekk med vilje, men har veldig dårlige sosiale antenner. Aspergers kanskje? Sosialt press kan gjøre ting verre, og small talk på butikken er et mareritt scenario

Anonymkode: b2f36...4c9

Skrevet
På 27.10.2020 den 22.31, AnonymBruker skrev:

Hehe ja, ble egentlig litt lei meg. Får alltid en kjip følelse etter jeg har snakket med han. Men kommer nok over det gitt. Neste gang får jeg ta plassen hans i køa.

Husk at det er han som er tåpelig at at hans pinlige oppførsel sier alt om ham og ingenting om deg. 😊

Skrevet

Han mente det nok ikke som frekt, mennesker med fullstendig mangel på sosiale antenner evner ikke å se hva som er greit/ikke greit å si. 

Gjest ukjent93
Skrevet (endret)

.

Endret av ukjent93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...