AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Er det greit å gå inn på rommet til barna etter dem er fylt 18år? For å rydde eller bare se litt? Uten å være bekymret for noe? Synes bare det er litt rot.. så vil flytte på det Anonymkode: 826d1...045
Jessic_a Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg hadde ikke ryddet i rommet til en 18-åring. Det bør de klare selv. Også er det litt med privatlivet 43
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er det greit å gå inn på rommet til barna etter dem er fylt 18år? For å rydde eller bare se litt? Uten å være bekymret for noe? Synes bare det er litt rot.. så vil flytte på det Anonymkode: 826d1...045 Kun hvis du har spurt og fått et ja først. Anonymkode: acc87...256 24
Gjest Elder Millennial Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 Nei, det er ikke Ok. Datteren min er 12 og jeg går aldri inn på rommet hennes uten at det er avtalt. Du kan spørre om de vil ha hjelp til å rydde/vaske å hvis ikke får de fikse det selv. Alternativt kan du sette en frist, hvis ikke det er ryddet/vasket på rommet ditt innen en uke går jeg inn å gjør det selv, hvertfal når barna er under 18. Siden de er 18 bør de klare å holde rommet sitt selv!
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #5 Skrevet 27. oktober 2020 Hvis de vil ha privatliv så får de holde rommene ryddige. Gir beskjed hvis de har vært sløve... Lar det gå noen dager, og så tar jeg det evt. Selv. Anonymkode: 804a0...87d 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 I første omgang hadde jeg tittet uten at det etterlot spor, og er det ingenting der som er bekymringsfullt (gamle tallerkener/mat eller uhygeniske forhold) så trenger jeg ikke si at jeg var der. Når barn, uansett hvor store de er, bor hjemme så har de rett på privatliv, men det er ditt hus og du kan bestemme hvor hygienisk det skal være. Man kan ikke ha et rottereir i huset og kalle det noens privatliv og ikke gjøre noe med det. Anonymkode: a5ec0...be5 8
Bambus90 Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 Just now, Elder Millennial said: Nei, det er ikke Ok. Datteren min er 12 og jeg går aldri inn på rommet hennes uten at det er avtalt. Du kan spørre om de vil ha hjelp til å rydde/vaske å hvis ikke får de fikse det selv. Alternativt kan du sette en frist, hvis ikke det er ryddet/vasket på rommet ditt innen en uke går jeg inn å gjør det selv, hvertfal når barna er under 18. Siden de er 18 bør de klare å holde rommet sitt selv! Dem har sakt det skal gjøres om ikke så lenge. Ikke vits i å spørre da blir det nok bare et nei. Dem er 21 å 22
Bambus90 Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: I første omgang hadde jeg tittet uten at det etterlot spor, og er det ingenting der som er bekymringsfullt (gamle tallerkener/mat eller uhygeniske forhold) så trenger jeg ikke si at jeg var der. Når barn, uansett hvor store de er, bor hjemme så har de rett på privatliv, men det er ditt hus og du kan bestemme hvor hygienisk det skal være. Man kan ikke ha et rottereir i huset og kalle det noens privatliv og ikke gjøre noe med det. Anonymkode: a5ec0...be5 Er en del klær på gulvet bare.. å litt ting. Kanskje 2 vannglass..
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 Akkurat nå, Bambus90 skrev: Er en del klær på gulvet bare.. å litt ting. Kanskje 2 vannglass.. Det er ikke noen fare da. Men du kan likevel bestemme at det skal være ryddig. Av to årsaker: 1) det er ditt hus og du bestemmer 2) hvis de i løpet av ungdomsårene ikke lærer hygiene, hvordan skal det da gå når de flytter for seg selv? Det er unge voksne i dag som har arbeidsevne men ikke boevne. Det burde ikke være mulig. Anonymkode: a5ec0...be5 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #10 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg går inn på rommene til barna. Banker på først, om de er på rommet. Anonymkode: 875cb...628 1
Nnilm Skrevet 27. oktober 2020 #11 Skrevet 27. oktober 2020 Nei ikke når de er så store, 10 åringen sin rom går jeg inn på men kunne aldri falt meg inn å gå inn på 16 åringene sitt rom. Jeg banker alltid på hvis jeg lurer på noe og ryddingen står de for selv. 1
Bambus90 Skrevet 27. oktober 2020 #12 Skrevet 27. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: Det er ikke noen fare da. Men du kan likevel bestemme at det skal være ryddig. Av to årsaker: 1) det er ditt hus og du bestemmer 2) hvis de i løpet av ungdomsårene ikke lærer hygiene, hvordan skal det da gå når de flytter for seg selv? Det er unge voksne i dag som har arbeidsevne men ikke boevne. Det burde ikke være mulig. Anonymkode: a5ec0...be5 Dem er begge voksne å har kjærester som ofte bor å har masse ting her. Dem har både skole å jobb som er travelt å mener det er grunnen til at dem ikke har fått tid..
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #13 Skrevet 27. oktober 2020 Har en sønn på 18 som roter, og jeg lar han holde på, minner han bare av og til på at han bør vaske rommet samt når han bør vaske sengklær. Jeg pleier å hente skitne klær fra gulvet der hvis jeg ikke har full vaskemaskin, men blar selvfølgelig ikke gjennom hans ting/skuffer el. Anonymkode: 32eb8...515
Ulrikke Skrevet 27. oktober 2020 #14 Skrevet 27. oktober 2020 Nei, jeg har ei på 15, og jeg rydder ikke rommet hennes lenger uten at hun vet om det. Det hender jeg går inn og henter tallerken og glass hvis jeg skal sette på en oppvaskmaskin, og ser jeg da et par klesplagg som passer i maskinen jeg skal sette på kan det hende jeg tar med meg det. Men dette er hun klar over og har ikke protestert på. Hadde hun gjort det hadde jeg latt være. Forskjell på å hente tallerkner og glass som tilhører "felles" og å gå gjennom skuffer og skap tenker jeg da. 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #15 Skrevet 27. oktober 2020 47 minutter siden, Bambus90 skrev: Dem er begge voksne å har kjærester som ofte bor å har masse ting her. Dem har både skole å jobb som er travelt å mener det er grunnen til at dem ikke har fått tid.. Da får du lage husregler da! Rotete rom = ingen kjærester på besøk! Anonymkode: 5fb42...88e 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #16 Skrevet 27. oktober 2020 Har to tenårings jenter, de har ryddige rom. Men går da inn på rommet deres uten at jeg trenger spørre, ingen her i huset reagerer på det. Har de besøk så gjør jeg det ikke, men ellers så går vi inn og ut av hveranders rom. De legger alltid skittentøy på vask, og trenger ikke minne dem på hverken å støvsuge , vaske eller skifte på sengen. Går ikke gjennom skuffer eller skap, men de har aldro sagt noe om at jeg går inn på rommet. Ikke falt inn hverken jentene eller meg at det er forbudt område Anonymkode: f5d28...4a6 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #17 Skrevet 27. oktober 2020 Nei, de er for store til at du bare kan gå inn og rydde og titte litt. De er voksne, og skal styre det selv. Men hvis du har sett at det er rotete, kan du jo bare si i fra at rommet må ryddes før neste kjærestebesøk? Anonymkode: 894f7...eb5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #18 Skrevet 27. oktober 2020 Det er ikke greit fra det tidspunktet barnet ikke synes det er greit lenger. Om det så er 12, 15 eller 20. Anonymkode: c606f...674
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #19 Skrevet 27. oktober 2020 Du skal bare inn og kikke? Hva skal du kikke etter, egentlig? Anonymkode: 3ee27...c3e 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #20 Skrevet 27. oktober 2020 Hvis barna bor hjemme etter de er 18 år så får de tåle at rommet ikke er 100% privat. Man bor faktisk i et hus sammen med andre og får heller flytte ut hvis det blir så problematisk eller pakke bort de hemmelige tingene sine hvis det ikke tåler dagslys når jeg f.eks går inn å legger rent tøy på kommoden. Er rommet rent og greit ryddig så får de har rommet sitt ganske godt i fred som er en ok deal ved å bo gratis hjemme. Hadde dem giddet å ta sin egen klesvask så hadde de i hvert fall lagt to pinner i kross for å få rommet sitt enda mer i fred. De er godt inneforstått med at når tørkestativet er ferdig så er det bare snakk om timer før jeg åpner døren til rommet demmes. Så hvis det er så grenseoverskridende at jeg kommer inn på rommet demmes så er de smarte nok til å ta klesvasken sin for å unngå dette. Ved at dem ikke gidder så kan de ikke ha særlig problem med dette. Anonymkode: 804a0...87d 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå