Gå til innhold

Sliter så med konsentrasjonen på jobb....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Har en kontorjobb, der vi gjør en jobb for kunder som vi da fakturerer disse. Jeg sliter stadig med konsentrasjonen, noe som da gjør at jeg blir veldig stressa i tillegg. Jeg må jo skrive timeliste for hele dagen, og bør jo da være effektiv hele dagen, så de dagene der jeg ikke er effektiv, er det vanskelig å skrive timelisten.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg ønsker jo å være effektiv og konsentrert hele dagen, men jeg klarer det av en eller annen grunn bare ikke... 😞 I dag har vært en dag med elendig konsentrasjon... Jeg klarer bare ikke å få begynt med ting. Så nå som jeg skal føre timelisten før jeg skal gå hjem, vet jeg ikke helt hva jeg skal skrive. Jeg har gjort noen småting, men ikke nok... 

Er det noen andre som har det slik? 

Akkurat nå savner jeg vel nesten jobben jeg hadde for 15 år siden på Rema1000 der jeg bare skulle utføre oppgavene mine og ikke trengte å tenke så mye eller ha det samme presset på å prestere. 

Anonymkode: e02b4...a65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en slik jobb som deg, og slet med konsentrasjonen også.  ( Drikker du nok vann? ) Vi måtte føre på halvtimen. Noen ganger måtte vi plutselig ha et møte med kollegaer men fikk ikke lov å føre møtet, så da måtte vi velge ut en kunde som måtte betale. 

Det var skikkelig dritt, ingen greier å være på 100% fokus hele dagen. Men sjefen var helt nådeløs, for det måtte vi være. 

Det endte opp med at jeg jobbet inn litt om kvelden når jeg slet med konsentrasjon. Men dette likte heller ikke firmaet. For man skulle være PÅ. 😳

Anonymkode: 266ef...05a

Skrevet

Har det veldig likt som deg. Jobber i et yrke der vi skriver ned timene i forhold til hvilket prosjekt vi jobber med.

Jeg sliter også ekstremt med konsentrasjon og driver mye med prokrastinering. 

Det skjer ofte jeg tar med meg PC’en hjem og jobber på kveldene og i helger for å bli ferdig (jobber inn min dårlige samvittighet).

Det som er vondt opp i det hele er at jeg er blitt kalt lat, umotivert og fikk høre at jeg var vanskelig å jobbe med, udugelig osv. Den stakk. Fått hørt mye vondt. Det har gjort at jeg ikke klarer  å konsentrere meg i det hele tatt og gjør enda mer småfeil og stresser veldig.

Sånt har jeg vært siden tidenes morgning. Jobbet så hardt på skolen for å holde meg våken og konsentrere meg. Har også det slik i arbeidslivet. Når jeg kommer hjem så er jeg så trøtt at jeg bare vil sove.

Fikk utredning nå i voksen alder, mye pga det gikk veldig utover arbeidslivet. 
Fikk rask behandling og hjelp og startet opp på medisin for ADD. Bortsett fra litt økt angst så jobber jeg sykt mye bedre på jobb.

Klarer å fokusere på en oppgave om gangen. Men er fortsatt veldig trøtt når jeg kommer hjem fra jobb. Har også sjekket stoffskiftet mitt er på stell. Jeg fokusere også på kostholdet mitt, drikker mye vann og trener.
Men det som er litt vondt nå, er at jeg vet jeg er mer produktiv, jeg jobber bedre og hardere, men blir aldri godt nok. Nå er det plutselig andre ting min nærmeste leder skal pirke på meg med (noe som jeg syns er fille saker. Litt på dette nivået at jeg glemte å lukke lokket på toalettet etter dobesøk).

Anonymkode: 440bb...462

• Liker 1
Skrevet

Dere to over; sikker på at dere egentlig egner dere for denne type jobb?

Anonymkode: beabe...b48

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner meg selv nok til å vite at jeg ikke hadde hatt godt av en sånn jobb. Jeg har ADHD da. Blir som dere nevner veldig ufokusert og stressa. Liker praktisk jobb mye bedre.

Anonymkode: ef539...60c

Skrevet

Du er i hvert fall ikke alene!

Jeg sliter SKIKKELIG med konsentrasjon. Klarte meg bare så vidt gjennom studiene, da jeg har så mye "fluer" i hodet, og prokrastinerer og drømmer meg bort... Er noen ganger utrolig lite effektiv i løpet av arbeidsdagen, såpass at det er direkte flaut. Gjør en del jobb på kveldstid, da er jeg gjerne litt mer konsentrert.

Jeg har også en kontorjobb. Men heldigvis ikke en hvor vi skriver timer og måles på effektivitet. 

Det er forventet at jeg er tilgjengelig på telefon/e-post mellom 8 og 15, i tilfelle noen trenger å få tak i meg. Utover det spiller det ingen rolle når jeg gjør oppgavene mine, så lenge de blir gjort. Jeg prøver å få gjort det jeg skal i løpet av arbeidsdagen, men klarer det sjelden. Ender alltid opp med å surre bort masse tid, og blir irritert på meg selv og stressa pga det. Men så sitter jeg en time eller to på kvelden og tar igjen ting, om det er nødvendig, og ofte et par timer i helgene. Ingen bryr seg.

Jeg har prøvd det meste for å forbedre min egen situasjon, men klarer det ikke. Drikke mer kaffe/kutte ut kaffe/regelmessige tøyeøvelser og lufteturer/sunn og næringsrik mat/sette opp planer og lister for meg selv.... Nå har jeg snart bare godtatt at jeg er sånn...

Så jeg har ingen råd å komme med, annet enn å bytte jobb til et sted som passer din arbeidsstil bedre  🙃

Anonymkode: c99cc...7d7

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere to over; sikker på at dere egentlig egner dere for denne type jobb?

Anonymkode: beabe...b48

Jeg er den som svarte som anonymt nr 3.

Har veldig ofte tenkt på om jeg har valgt feil karriere. Burde hatt en mer fysisk jobb. 
Jeg jobbet i mange år i servicebransjen, da fikk jeg utrolige mange og gode tilbakemeldinger. 

Har også jobbet på si med barn med atferdsvansker. Jeg får ofte høre at jeg forstår meg godt på disse barna og gjør en veldig bra jobb. Men saken er det at jeg brenner meg ut. Dem ‘spiser’ meg opp og jeg klarer ikke å sette klare grenser (at de må gi meg litt albueplass). Tilslutt føler jeg meg ‘kvalt’ og må bare vekk. 

Jeg liker de arbeidsoppgavene jeg har i denne jobben, spesielt etter jeg begynte på medisin. Men syns jobben blir demotiverende og meningsløs når leder skal henge seg opp i småting (som ikke har en konsekvens og som er gjort EN gang. Skjønner visst samme feil blir gjort flere ganger).

Anonymkode: 440bb...462

Skrevet

Jeg har sltit med det hele livet. Studier og jobb.. Jeg har heldigvis klart meg veldig bra med studiene, til tross for at jeg ofte satt hele dagen på lesesalen og glodde tomt ut i luften. 

Men på jobb sliter jeg mye mer. Det er helt forferdelig, og jeg blir så lei meg :( Jeg vil jo være flink, jeg vil jo bidra, jeg vil føle at jeg fortjener lønnen min. 

Det var spesielt stressende i forrige jobb, hvor vi måtte føre veldig detaljerte timelister, som fra kl sånn til sånn jobbet jeg med dette prosjektet, og gjorde disse oppgavene.. Forferdelig når man har sittet og glodd ut i luften og ikke klart samle tankene i det hele tatt i to timer. 

Mitt problem er at jeg klarer bare ikke holde tankene der de skal. Det er ikke det at jeg gjør andre ting og sitter og surfer dagen lang; det er bare at tankene hopper vekk hele tiden, og jeg mister flyten, og må begynne enhver logisk tankerekke på nytt og på nytt. 

Har lurt på om jeg burde bedt om utredning for ADD jeg også.. 

Anonymkode: 2975c...2be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...