AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Hei. Jeg er utdannet sykepleier, men har studerer nå noe annet. Pga. studiet har det blitt svært lite jobbing.. Har jobbet hver måned i siste månedene men kun en helg i måneden. Har nå funnet ut at jeg er gravid, med termin i Juni. Skolen jeg nå går på er ferdig i mai. Jeg kommer til å slutte på dette studiet dette semesteret. Jeg tenker derfor å få meg en jobb og jobbe masse fra og med januar. Om jeg jobber i en 100% stilling, med en månedsinntekt på over 30k etter skatt, fra og med januar og utover, hva har jeg da krav på av permisjonspenger? Usikker på om jeg har skjønt alt riktig. Vennlig hilsen en stresset gravid student Anonymkode: b71e9...786 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Ingen som kan hjelpe meg? Anonymkode: b71e9...786
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Ta kontakt med Nav Foreldrepenger. De hjelper! https://familie.nav.no/hvor-mye Anonymkode: 9f706...312 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Du har rett på støtte fra Lånekassen, så trenger ikke nødvendigvis slutte på studiet. Kontakt nav foreldrepenger og Lånekassen Og gratulerer 💕 Anonymkode: abe39...59d 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 De regner ut inntekt fra de siste tre månedene. Jeg har en deltidsstilling som gjorde at noen måneder tjente jeg 10K og andre dobbelt så mye, da regnet de ut gjennomsnittet av de siste seks månedene ☺️ Men ring nav og snakk med de, de er behjelpelig. Husk at du må ha hatt inntekt 6 av de 10 siste månedene for å ha rett på foreldrepenger Anonymkode: b3e6f...748 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har rett på støtte fra Lånekassen, så trenger ikke nødvendigvis slutte på studiet. Kontakt nav foreldrepenger og Lånekassen Og gratulerer 💕 Anonymkode: abe39...59d Har jeg rett på støtte av lånekassen når studiet er over før ungen blir født? Anonymkode: b71e9...786
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Tusen takk for svar alle sammen ❤️ Anonymkode: b71e9...786
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har jeg rett på støtte av lånekassen når studiet er over før ungen blir født? Anonymkode: b71e9...786 Nei, men du kan søke deg over på nytt studium og søke permisjon, da får du fortsatt penger av lånekassen, så lenge du var student 6 av 10 måneder før fødsel. Jeg fikk barn i august etter bachelor, og da hadde jeg søkt nytt årsstudium som jeg tok permisjon fra, og da fikk jeg fortsatt penger av lånekassen. Er riktig nok noen år siden, men tror det gjelder fortsatt Anonymkode: 1b8e4...e8d 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men du kan søke deg over på nytt studium og søke permisjon, da får du fortsatt penger av lånekassen, så lenge du var student 6 av 10 måneder før fødsel. Jeg fikk barn i august etter bachelor, og da hadde jeg søkt nytt årsstudium som jeg tok permisjon fra, og da fikk jeg fortsatt penger av lånekassen. Er riktig nok noen år siden, men tror det gjelder fortsatt Anonymkode: 1b8e4...e8d Vil det ikke da heller lønne seg for meg å slutte på studiet etter dette semesteret å begynne å jobbe fulltid? 😊 Anonymkode: b71e9...786
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil det ikke da heller lønne seg for meg å slutte på studiet etter dette semesteret å begynne å jobbe fulltid? 😊 Anonymkode: b71e9...786 Enn hvis du ikke klarer å jobbe så mye som du tenkt? Anonymkode: 97eba...755 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 Du har rett på studielån om du fortsetter å studere. Det betyr at du også må melde deg opp i fag høsten 2021. I tillegg kan du ha rett på foreldrepenger fra NAV om du tjener over en viss sum (tror det er rundt 50 000) Jeg tror du kommer best ut av det om du får støtte fra begge. Men det er jo bare å regne på😃 Husk også at det er mange som ikke klarer å jobbe når de nærmer seg slutten av graviditet. Spesielt ikke om du er sykepleier, da det er mye gå og stå. Masse lykke til! Anonymkode: e0dfb...18b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå