Gå til innhold

er det noensom kan bedriftsøkonomi?klarer ikke dette jeg!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

neonm som er veldig flinke i bedriftsøkonomi? jeg har en innlevering som jeg så absolutt ikke klarer!har sittet i hele dag og det er ikke mulig!

denne oppgaven forutsetter at man har en markedtabell fra skolen også så.... men si fra om noen kan hjelpe meg og om noen har det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, her i huset kan vi vel skryte av at vi har peiling, så hvis du er litt mer spesifikk, så skal vi vel finne ut av det! Send gjerne en PM!

Mvh

Leo

Gjest Anonymous
Skrevet

neimmen poenget er at keh klarer å sette det hele opp,men markedsoversikten min fungerer ikke! her er det snakk om å finne største overskuddet ut i fra tall du har satt opp og som markedsoversikten min lager et enhetsdiagram ut i fra! men jeg klarer ikke å forstå meg på dette diagrammet! alle disse enhetskostnadene enhetsinntektene pris variable enhetskostnader er alt for mye rot for meg! skjønte du noe av dette?

Gjest indiangranny
Skrevet
neimmen poenget er at keh klarer å sette det hele opp' date='men markedsoversikten min fungerer ikke! her er det snakk om å finne største overskuddet ut i fra tall du har satt opp og som markedsoversikten min lager et enhetsdiagram ut i fra! men jeg klarer ikke å forstå meg på dette diagrammet! alle disse enhetskostnadene enhetsinntektene pris variable enhetskostnader er alt for mye rot for meg! skjønte du noe av dette?[/quote']

Salg-totalekostnader = fortjeneste.

hvis du tar pris * antall enheter = Totalsalget .

variablekostneder varier i takt med produksjonen,jo mer du produserer jo høyere blir de variable kostnadene.De fastekostnadene er faste til en hvis grad de forandrer seg ikke med produksjonen.

Totalekostnader = fastekostnader+variablekosnader.

Totalekostnader/ antall = totale enhetskostnader

fastekostnader/ antall = fasteenhetskosnader

variablekostnader/antall = variableenhetskostnader

Totalsalg/antall = Pris

Pris - variableenhetskostnader = Dekningsbidrag.Dekningsbisdraget skal dekke de faste kostnadene og fortjeneste

Forstod du mer nå ?

hilsen

indianlady

Gjest Anonymous
Skrevet

jo takk jeg kan nok alt det der!

men du vet lærerne nå til dags skal ha alt svart på hvitt og da må det vises gjennom diagrammer og det er der problemmet mitt oppstår! diagrammet mitt vil ikke gå slik jeg vil at det skal!!!!!!

Skrevet

Er det faget du sliter med, eller er det diagrammet du ikke klarer å lage?

Spørs om du ikke får bedre hjelp om du er litt klarere i spørsmålet ditt/ forklarer problemstillingen litt klarere.

Gjest Anonymous
Skrevet

hehe jeg er fult klar over dette, men problemet er så vidt og stort og vanskelig å kunne forklare godt over nettet! om dere skjønner! men den som setter seg inn i det og har den markesddiagrammet den kan jeg forklare problemet fult ut for!

det gjelder bar eå ha det diagrammet så kan jeg si oppgaven så kan dere få se hva jeg har vanskeligheter med!

deter nok diagrammet jeg strever med ja!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...