AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Hei. Jeg har kalt y- aksen for prisindeks, det det riktig? Jeg begynte å tvile etter å ha løst oppgave C i Geogebra. Da fikk jeg til svar Ar stigningstallet var -18.72 ved hjelp av Geogebra. Men jeg fikk det ikke til å stemme helt med tanke på at det er et negativt tall og den rette linja peker oppover. Legger ved bilde av løsningen min på oppgave C. Håper noen kan hjelpe meg. @stan Anonymkode: b3821...05c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har kalt y- aksen for prisindeks, det det riktig? Jeg begynte å tvile etter å ha løst oppgave C i Geogebra. Da fikk jeg til svar Ar stigningstallet var -18.72 ved hjelp av Geogebra. Men jeg fikk det ikke til å stemme helt med tanke på at det er et negativt tall og den rette linja peker oppover. Legger ved bilde av løsningen min på oppgave C. Håper noen kan hjelpe meg. @stan Anonymkode: b3821...05c Anonymkode: b3821...05c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 Sitter du seriøst å ber om hjelp til en prøve du har? Anonymkode: ca0b5...6d6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitter du seriøst å ber om hjelp til en prøve du har? Anonymkode: ca0b5...6d6 Det er ikke en prøve, jeg øver på gamle eksamensoppgaver som et gitt tidligere. Jeg skal ta privatisteksamen om 3 uker. Synes oppgavene er vanskelige. TS Anonymkode: b3821...05c 1
stan Skrevet 27. oktober 2020 #5 Skrevet 27. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har kalt y- aksen for prisindeks, det det riktig? Jeg begynte å tvile etter å ha løst oppgave C i Geogebra. Da fikk jeg til svar Ar stigningstallet var -18.72 ved hjelp av Geogebra. Men jeg fikk det ikke til å stemme helt med tanke på at det er et negativt tall og den rette linja peker oppover. Legger ved bilde av løsningen min på oppgave C. Håper noen kan hjelpe meg. @stan Anonymkode: b3821...05c Det er riktig å kalle y-aksen for prisindeks. Utrykket for linja er riktig, men på feil form. Høyreklikk på uttrykket, velg y = ax + b, da får du linja uttrykt på den kjente formen. Dette er dessverre et vanlig problem med Geogebra. Tipper stigningstallet er litt mer enn 2.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 2 timer siden, stan skrev: Det er riktig å kalle y-aksen for prisindeks. Utrykket for linja er riktig, men på feil form. Høyreklikk på uttrykket, velg y = ax + b, da får du linja uttrykt på den kjente formen. Dette er dessverre et vanlig problem med Geogebra. Tipper stigningstallet er litt mer enn 2. Der ble det riktig gitt!! Tusen takk! Svaret ble 1.56:) Anonymkode: b3821...05c
stan Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der ble det riktig gitt!! Tusen takk! Svaret ble 1.56:) Anonymkode: b3821...05c Så bra. Denne omgjøringen av uttrykket for linja må du regne med å måtte gjøre hver gang. Jeg har ikke funnet ut om det lar seg gjøre å stille inn Geogebra slik det bestandig blir y =the ax + b.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 17 minutter siden, stan skrev: Så bra. Denne omgjøringen av uttrykket for linja må du regne med å måtte gjøre hver gang. Jeg har ikke funnet ut om det lar seg gjøre å stille inn Geogebra slik det bestandig blir y =the ax + b. Når kpi øker ila et år, betyr det da at varer og tjenester blir dyrere å kjøpe ift kroneverdi? Eller er jeg helt på bærtur nå?🙈 Anonymkode: b3821...05c
stan Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når kpi øker ila et år, betyr det da at varer og tjenester blir dyrere å kjøpe ift kroneverdi? Eller er jeg helt på bærtur nå?🙈 Anonymkode: b3821...05c Ja. Prisen er høyere, er jo bare en annen måte å si at kroneverdien har blitt mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå