Gå til innhold

Hvor gjør dere av baby når dere dusjer når han er for stor til vippestol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gode forslag?

Anonymkode: c46c3...95f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleide å ta med meg barnestolen (med bord) inn på badet. Og hadde snacks eller leker med til barnet.

Anonymkode: 1838b...178

• Liker 4
Skrevet

Lekegrind eller sprinkelseng, om han tåler være i et annet rom. Ellers kan du jo ta med barnestolen, som nevnt over, eller han kan ligge i babynest, eller kravle fritt på gulvet. 

Anonymkode: 9b857...24d

• Liker 6
Skrevet

Lekegrind eller reiseseng med masse leker oppi. Inne på badet  om det er plass, eller rett utenfor døren. 

Anonymkode: 366f7...aaa

Skrevet

Vi har dusjvegger, lar ham ligge utenfor å slå på glasset. Har fjernet alt han ikke skal ha tak i fra gulvet og han reiser seg ikke opp ved toalettet enda. 

Snart kommer jeg til å kle av ham og la ham komme inn i dusjen. Tar med ett par leker og er forsiktig med såpe. Han har veldig lyst til det om dagen, ligge å plaske og krabber inn med klær på så snart han har mulighet. 

Anonymkode: aefe2...bdf

• Liker 2
Skrevet

Har aldri noen gang brukt vippestol til mine barn. Dersom jeg bare skulle ha en kjapp dusj lå de på gulvet og krabbet etter hvert rundt om kring og lekte på gulvet. Ellers ble de med i dusjen. Eller jeg dusjet mens de sov.

• Liker 3
Skrevet

Tar dusj på kvelden før jeg legge meg, eller når pappa kom hjem og ville ha tid sammen med barnet. 

Anonymkode: dcdab...e64

• Liker 1
Skrevet

Dusj når far er hjemme? Evt når de sover? Ta med babycall inn på badet..

Anonymkode: 3cd37...cd0

• Liker 2
Skrevet

Tripptrapp med seler og brett:) Evt når barnet sover eller pappaen er hjemme.

Anonymkode: 66948...d4c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dusj når far er hjemme? Evt når de sover? Ta med babycall inn på badet..

Anonymkode: 3cd37...cd0

Ikke alle har hverken far i bildet eller barn som sover ;) 

Min lå bare på gulvet TS. Rullet rundt, etter hvert krøp rundt. Tok med noen leker :) Enda litt senere satt han i badebaljen inni dusjen mens jeg dusja.

Anonymkode: ec755...322

• Liker 13
Skrevet

Jeg hadde sånn dusjsete/stol som jeg satte babyen i inni dusjen, så dusjet den med meg. Elsket det!!

• Liker 6
Skrevet

Kan du dysje når han sover? eventuelt lage til en liten lekegrind eller trygg område på badet (om det er stort nok) som ungen din kan være i når du dysjer. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg satt baby i tripp trapp stol med sele på foran vasken. Så fikk baby leke litt med vannet og leker i vasken mens jeg dusjet 😊 

Anonymkode: 9d30c...c76

• Liker 3
Skrevet

Lot han krabbe rundt pp gulvet. Eventuelt fylte jeg bittelitt vann i balja hans og lot han sitte der og leke.

Anonymkode: 8e48b...4f6

Skrevet

Lar ettåringen bade i baljen samtidig som jeg dusjer :) Da rekker jeg også å tørke meg og kle på meg før hun er lei og vil opp. 

Anonymkode: 20a1b...fcf

• Liker 1
Skrevet

Hun blir med i dusjen, eller så bader jeg henne mens jeg dusjer. 

Skrevet

Jeg brukte aldri vippestol, men la baby på en håndduk på gulvet. Det ble en naturlig overgang fra å ligge og se på meg, til å stå utenfor dusjen til å rive opp døra og komme inn i dusjen.

Uansett foretrekker jeg at baby sover når jeg dusjer, for da kan jeg slappe av mer. Jeg er nemlig ikke så glad i at baby først tømmer skuffer og skap på gulvet, så kommer inn i dusjen og så krabber naken og våt over alt som nå ligger på gulvet.

Anonymkode: 7bb5d...651

• Liker 4
Skrevet

Her krabber babyen rundt på badegulvet nå. Klok av skade må jeg bare si, husk å fjerne dobørsten først 😅Storesøsteren pleide etter hvert ofte i sitte i en balje og plaske mens jeg dusjet, men den babyen vi har nå sitter ikke i ro der foreløpig i hvert fall. 

Anonymkode: 6b252...df9

• Liker 3
Skrevet

Kan en baby bli for stor for vippestol? Den vi har kunne brukes til barnet ble ca 10 kg. Dvs nesten 2 år.

Da hn ble så stor at hn åpnet selegreia bare var han på ei matte på gulvet med noen leker,  eller gikk litt rundt på badet. Foretrekker å dusje mens barnet fortsatt sover på morgenen

Anonymkode: ee6c1...ba0

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen gode forslag?

Anonymkode: c46c3...95f

Ta han med i dusjen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...