AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Kom gjerne med farge forslag . Det er så utrolig vanskelig å ta ett valg på farger. Hvilken farger lønner det seg å male med før ett salg? Anonymkode: bd05b...157
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Så "vanilje" som mulig. Det aller tryggeste er en standard hvit-farge. Det er det "folk flest" har, og også lett å male over om man skulle ønske det. Det får også rommet til å virke større og lysere, noe som er positivt når man har visning/tar bilder. Anonymkode: a2734...531 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 Men er ikke hvit helt ut? Anonymkode: bd05b...157 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke hvit helt ut? Anonymkode: bd05b...157 Nei. Hvit-varianter er den mest brukte fargen. Og når du skal male for salg, bør du IKKE gå for trender. Da bør det være tidløst og nøytralt. Trendfarger er sånt som blir ut, mens klassisk og tidløst er sånt folk kan leve med lenge. Anonymkode: a2734...531 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #5 Skrevet 27. oktober 2020 Hvertfall ikke grått eller svart. Anonymkode: b5c80...567 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 Hvit er ikke ut når det gjelder salg av bolig. (Samtidig trenger man ikke male alt hvit om man akkurat har malt stuen i en trendfarge). Hvit er nøytralt, og gir kjøperene mulighet til å gjøre hva de vil. Anonymkode: 270ff...440 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Det er mange varianter av hvit, men anbefaler en så lys som mulig farge. Ikke gå etter trender, ikke fall for fella hvor potensielle kjøpere tenker ''her må det sikkert 3 strøk med lysere farge'' eller ''for et lite rom'' på grunn av den mørke følelsen. Nøytralt er best. Anonymkode: d1419...ed2 1
Alenvers Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg skal også selge snart. "I alle fall ikke hvitt", sa megleren til oss. Hun anbefalte nøytrale (og dempede) trendfarger. Jeg tror vi kommer til å satse på fargen Tidløs (Jotun) som hovedfarge. Jeg har noe erfaring med kjøp og salg av boliger, og synes det viktigste er at hjemmet framstår harmonisk og oppdatert. Tenk derfor stil og møbler når du velger farger. Har du en minimalistisk stil med perfekte, glatte vegger og klassiske danske designmøbler, kan hvite vegger være helt riktig. Jeg har noen rom i mørkere farger. Det er kult, men jeg ser jo at rommene ikke kommer helt til sin rett. De virker mindre og man legger ikke like godt merke til takhøyden (som er leilighetens pre). Med lysere farger er det lettere å se rommenes potensial. Men det er vanskelig å gi generelle råd. Ta utgangspunkt i rommet. Har du store vinduer, kan det være flott med mørkere farger. Ikke glem gulvene. Greige-farger er trendy, men det passer ikke nødvendigvis til gul eikeparkett. Jeg prøver også å ta hensyn til området jeg bor i og hvem jeg henvender meg til. Jeg har flere naboer som har solgt den siste tiden, og har merket meg hvem som kommer på visning. Ellers anbefaler jeg å lytte til meglernes råd - eventuelt spørre venner som har litt peiling. Jeg kjenner mange som bare synes meglerinnblanding er irriterende og som mener de vet best selv. Tips kan oppleves som kritikk av egen stil. Men et blikk utenfra kan være lurt, og de erfarne meglerne kjenner markedet og vet hva de driver med. 5
cattleya Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 (endret) På 27.10.2020 den 13.14, AnonymBruker skrev: Nei. Hvit-varianter er den mest brukte fargen. Og når du skal male for salg, bør du IKKE gå for trender. Da bør det være tidløst og nøytralt. Trendfarger er sånt som blir ut, mens klassisk og tidløst er sånt folk kan leve med lenge. Anonymkode: a2734...531 Ikke enig i det. Du selger en «følelse», å velge noe «trendy» kan være lurt det, å male alt helt nøytralt gir ingen følelsen av «oj, her har jeg kommet hjem/dette var veldig «meg». Har du noen tanke om hvem som er den typiske kjøpergruppen? Er det førstegangskjøpere? Barnefamilier? Eldre? Mal etter det, og det som passer boligen (lysinnslipp, det som passer gulvet etc.). og husk at når du først begynner å male, så kan det godt balle på seg. Da ser plutselig listene stygge ut, og så må du ta de også, og da ser taket gult ut... og så har man det gående. Endret 29. oktober 2020 av cattleya 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg ville også valgt noen trendy farger. Anbefaler å laste ned Jorun sin app og velge en av de "våre mest trendy farger" Men : mal der det er lett og ikke mye styr! Enkle rom. Om du må igang med riving av tapet, sparkling osv ville jeg bare styla rommet. Det er veldig dumt å bruke masse tid på å male et rom også liker ikke kjøper fargen og tapetserer over uansett 🙈 og dropp lister og sånt. Anonymkode: b517f...d86
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 Ville definitivt valgt en trendy, men lys farge. Hvite vegger ser virkelig ikke bra ut på bildene. Lite inspirerende annonse. Anonymkode: 2dcac...bff 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 Gå for hvitt! Jeg droppet nesten visning på leiligheten jeg kjøpte fordi den var malt i trendfarger (typ terracotta i stua, brunt soverom, inkludert taket). Heldigvis var jeg ganske innstilt på å male selv uansett, men jeg tror nok mange ville droppet det. De hadde også malt før salg, men jeg endte opp med å måtte male alt bortsett fra den hvite gangen og tapetserte en vegg. Anonymkode: 5a6fd...580 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 Ville gått for noe lyst og lett, ikke pastell. Det ser ryddig og rent ut. Ta hensyn til dører, tak og gulv. Heller frisk opp med farger på bilder, tepper, osv. Veldig godt tips det med å se an leilighet og kjøpergruppe! Anonymkode: 4e836...ace
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg er på boligjakt og blir veldig irritert på alle boligene som helt tydelig er malt i trendfarger før salg. Jeg mister interessen. Anonymkode: e9f9b...dc4 3
Million Skrevet 29. oktober 2020 #15 Skrevet 29. oktober 2020 Washed Linen fra Jotun! Det så jeg i en boligsalgsannonse for litt siden, og det var råfint. Stue, åpent kjøkken og gang var malt i den fargen. De hadde grå sofa i velour, det var knallfint til. Kjøkkenventilator i kobber var sykt lekkert til!
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #16 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg vet ikke hvilke farger som er mest populær i Mali. Anonymkode: 395c9...578
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #17 Skrevet 29. oktober 2020 who cares? Nesten alle maler på nytt etter at de har kjøpt likevel. Anonymkode: c1308...b4e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #18 Skrevet 29. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå for hvitt! Jeg droppet nesten visning på leiligheten jeg kjøpte fordi den var malt i trendfarger (typ terracotta i stua, brunt soverom, inkludert taket). Heldigvis var jeg ganske innstilt på å male selv uansett, men jeg tror nok mange ville droppet det. De hadde også malt før salg, men jeg endte opp med å måtte male alt bortsett fra den hvite gangen og tapetserte en vegg. Anonymkode: 5a6fd...580 Jeg dropper ofte visninger på kritthvite leiligheter fordi de får et institusjonspreg. Folk er forskjellige Anonymkode: 2dcac...bff 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #19 Skrevet 29. oktober 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg dropper ofte visninger på kritthvite leiligheter fordi de får et institusjonspreg. Folk er forskjellige Anonymkode: 2dcac...bff Jeg er glad i farger selv og har malt i farger, men nettopp derfor liker jeg å ha ha et blant lerret når jeg starter. Det måtte hele tre strøk til å dekke den grusomme brunfargen på soverommet fordi den var så mørk, også at de hadde malt tak (og vegghyller??) da! Det er mye enklere å gjøre noe til sitt eget når det er nøytralt enn når det er trendy. Anonymkode: 5a6fd...580 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #20 Skrevet 29. oktober 2020 Er du sikker på at du skal male? Vi selger nå, og fikk beskjed om å ikke male noe. Når kjæresten kjøpte her, så var alt trepanel. Det har han malt, og det ville megler fått han til å male hvis det fremdeles var slik. Men om det allerede er lyst så er det ikke sikkert du skal bruke penger på det. Trygge farger er hvitt og grått. Ikke mal en trend-farge, vær så snill. Anonymkode: e6076...0bb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå