Gå til innhold

Bestefar prøver å tvinge barnebarn til å game

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en litt spesiell situasjon pågående nå.. faren til samboer, meg og samboer er gamere, og har spilt sammen en god del.
Fikk barn for snart 4 år siden, og ungen er utrolig hyperaktiv og ønsker å være ute å leke hele dagen, derfor har det blitt mye mindre spill på meg og samboer, og vi har blitt mer aktive ute. Men dette irriterer faren til samboer seg over, for da kan vi ikke sitte å spille med han, og han er ikke interessert i å være ute i friskluft... SÅ nå har han utrykt sitt ønske om å kjøpe gaming PC til ungen for at h*n skal bli interessert i det, og det ønsker jeg virkelig ikke.. jeg vet hvor avhengihetsskapende det kan bli, ettersom jeg har sitte i den bobla selv. 

Så nå er han sur på oss for at vi ikke skal lære ungen å spille spill på samme måte som han lærte sønnen sin å spille når han var 2 år gammel. Jeg syns det er altfor tidlig, og det holder med at han spiller litt super mario på switchen av og til om han vil, men aller helst vil han være ute å leke.

Når han har passa ungen vår så har han omtrent tvingt han til å sitte på fanget stille for å se på han spille, eller få han til å spille selv. Så han får ikke lov å passe h*n lenger, for ungen liker ikke å være der..

Hva søren skal jeg gjøre?? 

Anonymkode: eb6cc...409

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så han får ikke lov å passe h*n lenger, for ungen liker ikke å være der..

Hva søren skal jeg gjøre?? 

Hva tror du selv? Du sitter på svaret, så enkelt er det. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så nå er han sur på oss

La han være sur.

• Liker 2
Skrevet

Om han kjøper en pc til ungen, så kan dere jo velge å ta i mot, men stue den bort. Dere kan bruke den selv, dere kan pakke den ned igjen, dere kan returnere gaven eller dere kan selge den og sette pengene på en konto til ungen.

Du gjør rett i ikke la han passe ungen.

Anonymkode: bcd30...057

• Liker 1
Skrevet

Han får bare være sur, og jeg hadde gjort det samme som dere; ikke latt han passe ungen min.

Hadde heller ikke tatt imot noen gaming PC til ungen min på 4 år. 

Anonymkode: 3c329...9ac

• Liker 4
Skrevet

For en superegoist. Sett ungens behov først, ikke Bestefars.

Anonymkode: 55c00...2c5

• Liker 1
Skrevet

Hva spiller denne bestefaren?

Anonymkode: ee219...451

Skrevet

En 4åring med gaming pc?! Dette er jo helt sykt. Ville sagt nei. Dere kan ta imot gaven, selge den, og bruke pengene på ski og sykkel. 

Anonymkode: caa0a...33d

• Liker 2
Skrevet

Wow... ikke bra.

Gamer selv litt med samboer, men vi er begge enige og å vente lengst mulig og begrense da vi velger å få barn, vi vet godt selvhvor lite produktivt det bidrar til med i livet.

Bestefar høres ut som han er spillavhengig (det er jo til gradene hvor det går utover livet hans). Dessverre når han ikke innser det selv, så er det lite å gjøre. 

Samboeren min sliter selv med middels spillavhengighet, og det kan være tungt til tider. Må stadig minne han på ting for han forsvinner. dårlig og gode perioder. Han er mye mer bevisst og ser det selv nå, men det var slitsomt og ikke minst ensomt når han ikke ville innse det helt. Jeg måtte legge frem dagene og tider og oppførsel for han så det rett og slett ikke selv. Han kunne tro han gjorde ditt og datt, men realiteten var at han satt på pc'n fra han kom hjem, ble ekstremt frustrert, irritert og stressa bare han måtte ta en liten pause for å sitte og spise med meg. Så var det tilbake på pc'n til han la seg. Han glemte faktisk å leve i den virkelige verden, han ble helt oppslukt og besatt.

Jeg vet ikke hvor ille tilfelle han har, men kanskje det kunne hjulpet å ta en ordentlig prat angående konsekvensene dette får. 

Anonymkode: 03ebc...b35

• Liker 1
Skrevet

Fortell bestefar at for normale barn, så kommer interesse for gaming gjerne helt av seg selv, dersom den er der. (Og det vil den sannsynligvis være, siden dere begge er gamere.) Men det tar den tiden det tar. 
Som gamer forstår han vel også hvor fort teknologien går. Og at det ikke er vits i å kjøpe en gaming-PC til en unge som ikke er interessert, og som da antagelig er helt utdatert og uansett må erstattes når ungen en gang om 3-8år begynner å interessere seg for å game. (For å kunne kjøre de spillene ungen vil spille da.)

Der høres ut som gode foreldre, så fortsett å gjøre det dere gjør. Men forsøk å snakk fornuft med bestefaren. 
Vil han ikke høre på fornuft, og kommer med PC likevel, så ville jeg solgt den PC'en og kjøpt noe ungen ønsker seg for pengene.

Anonymkode: 50ab3...bf6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...