AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Har funne ut av jeg er gravid. Uke 9 nå. Samboer ønsker ikke barn, og sier at livet nå er over om jeg ikke tar abort. Vi har tidligere tatt abort for 3 år siden da jeg var 19 år. Sa da at jeg aldri ville gjøre det igjen. Desverre har jeg nå blitt gravid igjen, svikt av prevansjon. Jeg elsker samboeren min, og det ødlegger meg å se han så lei seg/sint. Jeg ønsker å beholde og vet at vi/jeg klarer dette. Men hvordan kan jeg beholde når det ødlegger han? Har så dårlig samvittighet, og hater hvordan ting er nå. Anonymkode: edac3...222
Pantoten Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Huff, det høres vanskelig ut. Hvis jeg var deg så ville jeg tatt kontakt med amathea.no, de er erfarne og nøytrale og kan gi deg støtte rundt å ta valget, uansett hvilken vei du velger 11
Gjest EmKay Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 Hvis du snur på det da, hvordan vil det være for deg å ta en abort når du selv ønsker å beholde? Vil du komme over det, eller vil det ligge som en verkebyll i forholdet? Om det å beholde føles riktig for deg, ville jeg personlig gjort det. Men da vel vitende om at det er en stor sannsynlighet for at forholdet ryker. På den annen side kan det hende han snur underveis, men jeg tror ikke du skal ta det som en selvfølge. Håper du finner du av hva som blir riktig for deg. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 Her blir kanskje en av dere ødelagt. Du har gjort det før, du vet hva det innebærer, og du har sagt du aldri gjør det igjen. Jeg ville ha stått for det. Mange fedre får panikk i starten. Han er like mye skyld i dette som deg, så ikke få han til å legge skylden på deg og være sint på deg. Det kan han ikke gjøre ❤️ Anonymkode: 9b42a...d49 15
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #5 Skrevet 27. oktober 2020 Ikke ta abort om du ikke vil. Ingenting vil bli som før uansett hva du velger. Du kommer sannsynligvis til å slite med å tilgi ham for det, og forholdet er nok over. Jeg er for abort, men det kan ha fysiske og psykiske konsekvenser for den som utfører det, spesielt når du ikke ønsker å gjøre det! Kan hende du blir alenemor, men du må tenke på hva som er best for deg. Det var en grunn til at du ikke ville gjøre det igjen... Anonymkode: 4a739...e8e 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 Har vert i samme situasjon. Valgte barnet, fordi jeg rett og slett ikke kunne leve med meg selv om jeg tok abort. Angret ikke, då dette var rett valg for meg. Det er du som må leve med konsekvensene av å ta aborten. Du må også regne med at samboeren din ikke kommer til å kunne stille opp for deg i den grad du trenger støtte og du velger å ta abort. Fordi det er umulig for han å sette seg inni dette. Også må man også vurdere forholdet, om det er slik at han aldri vil ha barn og om du vil eller kan leve uten. Anonymkode: 487ca...8c9 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 Om du ikke vil ta abort, så gjør du ikke det. Men om du velger å beholde barnet, så må du være inneforstått at forholdet kan ryke. Du vil ha barnet. Han vil ikke. Når du tar valget om å beholde barnet eller ikke, så må du være forberedt på at det er gode muligheter for at du blir singelmor. Kan du ta av deg barnet alene? Er økonomien god nok? Har du venner/familie som kan stille opp? Du kan ikke tvinge ham til å verken bli i forholdet eller stille opp som far. Det er synd, men sånn er det. Anonymkode: cd946...6af 2
Honey Dew Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 Her må du lytte til deg selv. Du ønsker ikke å ta abort og det er ingen i hele verden som skal tvinge deg til å gjøre dette. Ekte menn forstår dette og støtter den de er sammen med i hennes valg. Jeg kan dessverre ikke se at dette forholdet er liv laga hvis han forsøker å presse igjennom en abort. 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har funne ut av jeg er gravid. Uke 9 nå. Samboer ønsker ikke barn, og sier at livet nå er over om jeg ikke tar abort. Vi har tidligere tatt abort for 3 år siden da jeg var 19 år. Sa da at jeg aldri ville gjøre det igjen. Desverre har jeg nå blitt gravid igjen, svikt av prevansjon. Jeg elsker samboeren min, og det ødlegger meg å se han så lei seg/sint. Jeg ønsker å beholde og vet at vi/jeg klarer dette. Men hvordan kan jeg beholde når det ødlegger han? Har så dårlig samvittighet, og hater hvordan ting er nå. Anonymkode: edac3...222 Har vært i samme situasjon, to ganger og BF presset meg til abort begge gangene. Gikk på p-piller så Max uflaks. tok abort og det var tungt ganske lenge . den dag idag angrer jeg ikke da jeg traff en ny fantastisk mann å vi ventet ett veldig ønsket barn sammen. husk at dette er din avgjørelse! Uansett hva du velger tenker jeg at dette kanskje er en mann du skal revurdere. forstår at dere er unge, men en ordentlig mann hadde uansett tatt ansvar tenker jeg. Anonymkode: 405a4...ecc 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #10 Skrevet 27. oktober 2020 Synes det er vel dramatisk å erklære livet som "over" fordi at samboeren er gravid. Hvis det er så krise så får han bruke kondom selv. Abort er ikke noe man skal tvinges eller presses til. Anonymkode: adeef...d56 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #11 Skrevet 27. oktober 2020 Men herlighet, vil han absolutt ikke ha barn så får han sterilisere seg. Det er ikke bra for en kvinne å måtte ta abort hele tiden, prevensjon kan svikte, det veit alle. jeg hadde ikke klart å være sammen med en mann som mener at det er greit at jeg skal gå gjennom noe slik flere ganger uten at han selv hadde tatt ansvar ved å klippe strengen. jeg hadde beholdt og heller kvittet meg med denne «mannen» Anonymkode: 9ef04...54e 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #12 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg var i motsatt situasjon for mange år siden. Jeg ville ta abort, han ville ikke. Jeg gjennomførte det og forholdet tok slutt noen måneder senere. Jeg angret ikke, min kropp, mitt liv. Gjør det du føler er riktig, aksepterer han ikke valget så vil du garantert klare deg. Presser han deg til å ta abort vil forholdet mest sannsynlig alltid være preget av at han fikk deg til å gjøre noe du ikke ville. Anonymkode: 10c57...186 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #13 Skrevet 27. oktober 2020 KjÆre deg, sett helt vekk fra hva ALLE andre sier, skyldfølelse og redsel for å skuffe noen, hva sier stemmen inni deg, vil du bli mamma? Føler du det ordner seg? Vil du dette? Uansett om din samboer vil eller ikke, HVA sier den indre stemmen? Klem Anonymkode: f4801...b88 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #14 Skrevet 27. oktober 2020 Slik jeg leser dette så ønsker du uansett barn en gang i fremtiden, mens han ikke. Bare den grunn alene er nok til at du burde avslutte forholdet. Når du nå også er gravid så får du følge magefølelsen, men vær bevisst på at du nok må oppdra barnet alene. Men uansett om du tar abort eller ikke så hadde dere forholdet vårt over for min del, da dere ønsker helt forskjellige ting i livet, og det er ting som kan ikke kan gå på promiss med. Anonymkode: 64eec...3ac 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #15 Skrevet 27. oktober 2020 Takk for svar og erfaringer! Forstår at han blir redd, men jeg er vel så redd og beskymret. Samboer og jeg hadde det så bra før jeg blei gravid nå, og vi var så lykkelige. Derfor det kommer som et stort sjokk nå, siden hverdagen og livet er helt snudd om. Jeg har ikke lyst å ta abort. Drømmen er at samboer skal snu, og ønske barnet og (ihvertfall ikke være lei seg). har noen erfaring med at samboer skifter mening når det kommer til graviditeten? Må dele at samboer er ellers en herlig mann som alltid har vert der og hverdagen ilag er/var fantastisk. TS! Anonymkode: edac3...222
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #16 Skrevet 27. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar og erfaringer! Forstår at han blir redd, men jeg er vel så redd og beskymret. Samboer og jeg hadde det så bra før jeg blei gravid nå, og vi var så lykkelige. Derfor det kommer som et stort sjokk nå, siden hverdagen og livet er helt snudd om. Jeg har ikke lyst å ta abort. Drømmen er at samboer skal snu, og ønske barnet og (ihvertfall ikke være lei seg). har noen erfaring med at samboer skifter mening når det kommer til graviditeten? Må dele at samboer er ellers en herlig mann som alltid har vert der og hverdagen ilag er/var fantastisk. TS! Anonymkode: edac3...222 Kjære deg du kan ikke sjanse på dette for å se OM han endrer seg eller hva han vil, dette er en sak du må avgjøre helt selv basert på hva du tenker og vil, uansett hva du bestemmer deg for så vil alle valg h konsekvenser. Du må se realiteten i det o se om DU kan akseptere konsekvensene av valget ditt. Hva om du tar abort for å komme tilbake til det dere var og hadde, og innser at det ikke er der lenger, kan du akseptere det? Anonymkode: f4801...b88 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #17 Skrevet 27. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: KjÆre deg, sett helt vekk fra hva ALLE andre sier, skyldfølelse og redsel for å skuffe noen, hva sier stemmen inni deg, vil du bli mamma? Føler du det ordner seg? Vil du dette? Uansett om din samboer vil eller ikke, HVA sier den indre stemmen? Klem Anonymkode: f4801...b88 Jeg ønsker å beholde... og vet at jeg/vi klarer det. Straks ferdig med bachelor og i jobb. Samboer er i full jobb med god lønn. Min indre stemme sier at jeg burde beholde. Det eneste som gjør meg usikker, er at jeg er redd for å «ødlegge» samboer og såre han. TS. Anonymkode: edac3...222
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #18 Skrevet 27. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker å beholde... og vet at jeg/vi klarer det. Straks ferdig med bachelor og i jobb. Samboer er i full jobb med god lønn. Min indre stemme sier at jeg burde beholde. Det eneste som gjør meg usikker, er at jeg er redd for å «ødlegge» samboer og såre han. TS. Anonymkode: edac3...222 Da vet du egentlig hva du vil. Du "ødelegger" og sårer ham ikke, det er utrolig urettferdig av ham å gjøre deg ansvarlig for lykken hans på den måten der. Du kan gjøre dette uten ham om det kommer til det? Anonymkode: f4801...b88 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #19 Skrevet 27. oktober 2020 Min endte opp med å forandre mening. Men skal si at her ønsket han barn med meg. Men så for seg at dette skulle skje om 2-3 år. Ble gravid med spiral, og det var dårlig timing for oss. Han og så verden sin falle sammen, og så bare begrensningene. For meg var det helt uaktuelt å ta abort, for å så prøve igjen om 2 år. Gikk noen dager før han snudde. Men som sagt han ønsket unger i fremtiden og med meg. Anonymkode: 487ca...8c9 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #20 Skrevet 27. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da vet du egentlig hva du vil. Du "ødelegger" og sårer ham ikke, det er utrolig urettferdig av ham å gjøre deg ansvarlig for lykken hans på den måten der. Du kan gjøre dette uten ham om det kommer til det? Anonymkode: f4801...b88 Enig med deg. Det er helt forkastelig at han legger sine følelser på deg. Anonymkode: adeef...d56 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå