AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Menn beskrives sågar som lykketyver https://www.kk.no/samliv/kvinner-er-lykkeligere-uten-mann-og-barn/71179907 "I boken siterer han funn fra American Time Use Survey (ATUS), som sammenligner nivåer av lykke hos ugifte, gifte, skilte, separerte og enker/enkemenn: «Vi har noen gode data som følger de samme menneskene over tid, men jeg kommer til å gjøre forskningen massiv urett nå ved å bare si det sånn: Hvis du er mann, bør du gifte deg; Hvis du er kvinne, ikke gidd!» Anonymkode: b5001...e79 6
Sinsiew Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Åh, jeg hadde ikke vært i nærheten så lykkelig som jeg er uten mannen min! 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 Lol Det er kvinner som vil gifte seg. Ingen tvinger deg til å gifte deg med en mann:) Anonymkode: 9bf00...140 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lol Det er kvinner som vil gifte seg. Ingen tvinger deg til å gifte deg med en mann:) Anonymkode: 9bf00...140 Det er da dere som pleier å fri. Jazzer dere med gutta og kaller ekteskapet et fengsel, før dere kommer kosende og malende hjem. Anonymkode: ba657...321 18
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #5 Skrevet 27. oktober 2020 Det kommer vel helt an på. Jeg har selv vært i langvarig forhold, hvor jeg etterhvert virkelig ikke var lykkelig, og ble fysisk syk. Den dagen han flyttet ut, kjentes det ut som jeg kunne fly, og sykdommen forsvant. Har og vært i et forhold som varte i 3 år, hvor jeg var svært lykkelig. Vi bodde aldri sammen, og møttes ca 2 ganger i uken, og tror vel det var en av grunnene til at det gikk så bra. Nå har jeg vært singel en del år, fordi det er godt å bare ha seg selv å tenke på. Og jeg vet at det blir ikke lett å finne den mannen, jeg kan bli lykkelig med. Anonymkode: e9ff3...2d2 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 Jepp, menn er mere avhengig av kvinner enn kvinner er av menn. Menn bare nekter å innrømme det fordi de tror det gjør dem lite maskuline. Menn flest vil også ha makt over kvinnen/bestemme i et forhold. All historie og kultur i land der kvinner er undertrykket tyder på det,men i Norge i dag er de bare nødt til å godta at de ikke får gjort det. Single kvinner gjør ofte karriere og suksess, mens single menn ofte blir deprimerte og alkoholikere. Anonymkode: 66fa9...866 12
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 Det gjelder ikke meg, i hvert fall. Hadde jeg valgt å være i et dårlig forhold, så hadde jeg sikkert kunnet være mer lykkelig uten en mann, men når man er i et bra forhold (som inkluderer helt vanlige opp- og nedturer), så vil jeg alltid ha det best MED en mann. Anonymkode: 2a1c1...f74 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 Det er bare å nyte det så lenge det varer. Når velferdsstaten bryter sammen kommer islamistene til å sørge for at kvinner ikke kan klare seg selv lenger. Anonymkode: 9c9f9...41b 2
Meridian Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 Det spørs på forholdet. Heller lykkelig alene enn ulykkelig sammen med noen. 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #10 Skrevet 27. oktober 2020 Nåja. Fra den samme lenken, litt lengre nede: - Dessuten strides de lærde. Det er en tradisjonell tankegang i forskningen at menn tjener mer på ekteskapet enn kvinner, men det er litt utdatert. Nå ser vi ikke det - nå ser vi at det slår ut ganske positivt og likt for både menn og kvinner, sier psykolog og forsker Thomas Hansen ved OsloMet. - Nei, Dolan har satt det veldig på spissen. Okei, kanskje det har vært små utslag i den retningen der og så har det blitt blåst opp til at kvinner for guds skyld ikke må gifte seg, men sånn er det ikke, sier Hansen. - Du bør også se en gang til på den siste setningen du har sitert, jeg tror du har misforstått litt hva den egentlig sier. Anonymkode: 42f90...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #11 Skrevet 27. oktober 2020 White man bad, mkaaay😴 Anonymkode: 93134...9e8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #12 Skrevet 27. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare å nyte det så lenge det varer. Når velferdsstaten bryter sammen kommer islamistene til å sørge for at kvinner ikke kan klare seg selv lenger. Anonymkode: 9c9f9...41b Tenker du blir våt på tissen av den tanken. Anonymkode: bde65...65e 1
Roci Skrevet 27. oktober 2020 #13 Skrevet 27. oktober 2020 17 minutter siden, Bølle skrev: Det spørs på forholdet. Heller lykkelig alene enn ulykkelig sammen med noen. Nettopp! Jeg har aldri hatt det verre enn i mitt tidligere forhold, spesielt på slutten. Samtidig har jeg aldri hatt det bedre enn jeg har nå i mitt nye forhold Men jeg hadde det veldig fint den tiden jeg var singel også.
Trolltunge Skrevet 27. oktober 2020 #14 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg har opplevd både og. Nå er jeg heldigvis kommet til at det er større lykke ved å ha partner enn det er en "lykketyv" å ha det, men det har definitivt vært perioder hvor det å liksom ha en partner, som likevel ikke var en PARTNER i å være en å kunne dele ansvar og lene seg litt til, var noe så vondt og vanskelig at det stjal absolutt alt av lykke. Et forhold må rett og slett fungere for å gi lykke. Gjør det ikke det er det virkelig bedre å ikke ha en mann. Bedre å være alene. Akkurat som artikkel påpeker. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #15 Skrevet 27. oktober 2020 De kvinnene som er lykkeligere uten menn er selvfølgelig lesbiske. Anonymkode: c3718...116 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #16 Skrevet 27. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De kvinnene som er lykkeligere uten menn er selvfølgelig lesbiske. Anonymkode: c3718...116 🙄🙄 Hehe. Jeg har vært i 3 forhold, med menn.. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er lykkeligere uten en mann nå. Jeg er definitivt ikke lesbisk 😂 Anonymkode: 307ff...a3c 9
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #17 Skrevet 27. oktober 2020 Kommer vel an på hvem man er som person. Jeg er lykkelig i livet mitt, frivillig singel, og ser for meg at slik kommer det være resten av livet, fordi jeg velger det. Min søster derimot er ufrivillig singel, og savner noen å dele livet med. Ergo har hun et savn, som minsker følelsen av lykke, for henne. Anonymkode: 92918...17e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #18 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg er mye mer lykkelig nå som singel enn jeg var som gift. Jeg har barn, så er jo ikke helt i den gruppen som beskrives som lykkeligst; de uten mann og barn... Tror ikke jeg hadde vært mer lykkelig uten barn, men savner ingen mann. Anonymkode: 829f3...606 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #19 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg tror de fleste kvinner og menn ønsker seg en sjelsvenn de kan leve livet med, og at enkelte med dårlige erfaringer som har mistet håpet lener seg på krykker slik som påstanden om at kvinner er mer lykkeligere uten menn. Det er akkurat det samme som "men go their own way" bevegelsen. Anonymkode: f998f...65e 2
Hr. Aktiv Skrevet 27. oktober 2020 #20 Skrevet 27. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kvinnene som er lykkeligere uten menn er selvfølgelig lesbiske. Anonymkode: c3718...116 Eller rike nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå