Gå til innhold

Hva serverer du til gnocchi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en pakke gnocchi, men har ingen anelse om hva jeg skal ha til. Har googlet litt, og funnet flere forslag men får ikke bestemt meg.

Så hva serverer du til gnocchi? 

Anonymkode: 4f08a...b3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Jeg har en saus (her er det stor variasjon) som klebrer seg til gnocchien og serverer med kanskje et par blader basilikum på toppen. Gnocchi er litt som risotto, man har ikke noe ved siden av :) 

Anonymkode: 873ed...e78

Skrevet

Fløtesaus, skinke, og erter. 

Anonymkode: 05c27...38c

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting. Jeg har en saus (her er det stor variasjon) som klebrer seg til gnocchien og serverer med kanskje et par blader basilikum på toppen. Gnocchi er litt som risotto, man har ikke noe ved siden av :) 

Det er vel selve sausen TS er interessert i vil jeg tro, det er jo den man har til? Er din hemmelig? 

Til TS: Det klassiske er pesto, eller brunet smør med salvieblader og sitron. Jeg liker også kremet saus med gorgonzola, gjerne med valnøtter og feks spinat i tillegg, eller en hvilken som helst rest av langtidskokt kjøttgryte av storfe, lam eller vilt - bare strimle opp kjøtttet i sausen, bland oppvarmet kjøttsaus med nykokt gnocchi, og ha revet parmesan over.

Anonymkode: 7f001...13c

• Liker 6
Skrevet

Har pesto til, endten en grønn pesto eller en rød pesto. Og så liker jeg å ha til tomater for å bryte opp litt😊 noen ganger bruker jeg også bacon, men foretrekker uten.

Anonymkode: 14956...55d

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel selve sausen TS er interessert i vil jeg tro, det er jo den man har til? Er din hemmelig? 

Til TS: Det klassiske er pesto, eller brunet smør med salvieblader og sitron. Jeg liker også kremet saus med gorgonzola, gjerne med valnøtter og feks spinat i tillegg, eller en hvilken som helst rest av langtidskokt kjøttgryte av storfe, lam eller vilt - bare strimle opp kjøtttet i sausen, bland oppvarmet kjøttsaus med nykokt gnocchi, og ha revet parmesan over.

Anonymkode: 7f001...13c

Ikke hemmelig, men variasjon som i at det kan være tomatsaus, en pesto, smør og salvie, osv :) 

• Liker 1
Skrevet

Det var sausen jeg mente, ja. Så jeg får se hva jeg har i skuffer og skap. Takk så mye alle sammen!

Skrevet

Jeg foretrekker ostesaus på gnocchien min, og jeg er veldig glad i den Pastasaus med ost og basilikum fra Toro, i sånn sausepose. Bruker litt mer væske enn det står på baksiden og bruker Maizena til å tykne sausen, ekstra basilikum og litt parmesan og pesto på toppen. Om nom.

• Liker 2
Skrevet

Ertepesto

1 dl frossne erter
2 ss pinjekjerner 
1/2 fedd hvitløk
2 ss olivenolje
1/2 ss sitronsaft
Salt og hvit pepper

Gjør slik: Kjør alt i foodprosessor noen minutter og smak til med sitron, salt og pepper.

Tomatsaus
1 rødløk, finhakket
1 gulrot, i små biter
2 fedd hvitløk, hakket
1 krm tørka chiliflak
1 boks hakka tomater
1 dl soltørka tomater, i biter
ca 2 dl vann
pepper, salt

Fres opp løk i olje i en kjele. Tilsett gulrot, hvitløk, og chili stek et par minutter. 
Tilsett tomater, soltørka tomater, vann, pepper, salt og sukker. La det hele koke 15-20 min. 
Mos så med en stavmikser til det har blitt en jevn saus 

Anonymkode: 1a853...49e

Skrevet
På 27.10.2020 den 11.21, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt en pakke gnocchi, men har ingen anelse om hva jeg skal ha til. Har googlet litt, og funnet flere forslag men får ikke bestemt meg.

Så hva serverer du til gnocchi? 

Min favoritt er sopp, stekt ordentlig (ikke gi deg når den er sopp-gummi, sånn folk flest gjør), gjerne østerssopp, men hva som helst, egentlig. Oppå den stekte soppen har du feks spinat, kylling, reker, bacon - ting du liker. Så slenger du den kokte gnocchien oppi stekepanna g gir den litt juling. Gnocchi er mye bedre kokt og stekt enn bare kokt. Det er italiensk potetball, tross alt.

Anonymkode: d95ec...ca2

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker gnocchi som karbohydratene i ett måltid🤷‍♀️ istede for ris, pasta eller potet... har det både til fisk og kjøtt.

Anonymkode: 5e4fc...2f1

• Liker 1
Skrevet

Fiskekaker og gremolata. Lager gremolata av olivenolje, hvitløk, sitronskall og grønnkål (skal egentlig være persille), vender nykokt gnocchi, drysser med maldonsalt og serverer til hjemmelagede fiskekaker.

• Liker 1
Skrevet

Lag hvit saus og ha blåmuggost og parmesanost oppi🤤

Anonymkode: dfa46...70b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...