Gå til innhold

Kan arbeidsgiver kreve at man stiller på møter under foreldreperm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i foreldreperm og fikk melding nå om å møte opp da og da. Dette er 2-3 timers møter. Kan arbeidsgiver kreve dette? Må jo ha med barnet, men det var helt greit.

Anonymkode: 9af0a...9a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg ikke tro at arbeidsgiver kan kreve. Men om det er viktige møter om fremtiden til bedriften tenker jeg at en god leder spør om de som er i foreldrepermisjon eller sykemeldt kunne tenke seg å delta på møtet. Det samme gjelder for sosiale sammenkomster utenom arbeidstid - for eksempel julebord. 

Anonymkode: a293f...d67

• Liker 4
Skrevet

Nei, de kan ikke kreve det, nei. Men det kan jo være til tilbud om å få delta, noe som kan være greit om det er info ifbm arbiedsforhold og slikt. 

Anonymkode: 50f1f...287

Skrevet

Mange arbeidsgivere inviterer de som er i permisjon og sykemeldte til møter og sosiale sammenkomster for at arbeidstakeren skal bevare bindingen til jobben og de andre ansatte der.

Anonymkode: 04e89...250

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg ikke tro at arbeidsgiver kan kreve. Men om det er viktige møter om fremtiden til bedriften tenker jeg at en god leder spør om de som er i foreldrepermisjon eller sykemeldt kunne tenke seg å delta på møtet. Det samme gjelder for sosiale sammenkomster utenom arbeidstid - for eksempel julebord. 

Anonymkode: a293f...d67

Fikk melding om skal, du har med å møte opp presist og obligatorisk. Handler om hvordan forbedre arbeidsmiljøet så jeg har ikke noe i mot å møte opp. Men er nok her noe av problemet ligger hvor leder ikke er leder. Altså en gammeldags big boss med underslåtter og som ikke stoler på noen. Da blir det dårlig arbeidsmiljø, så en kommer ingen vei med møter.

Anonymkode: 9af0a...9a6

Skrevet

Nope, har du foreldrepermisjon kan ikke arbeidsgiver kreve at du møter opp for noe som helst. 

Anonymkode: 727b4...b67

Skrevet

Ja, selvsagt må man være med på obligatoriske møter. 

Anonymkode: 454df...af5

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvsagt må man være med på obligatoriske møter. 

Anonymkode: 454df...af5

Hvorfor er det selvsagt i permisjon? 

Anonymkode: 04359...02b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...