Gå til innhold

Skylagring - hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mail fra microsoft om at galleri på android forsvinner. Jeg forstår ingenting av dette. Er det galleri som forsvinner eller er det Google foto og google disk? Jeg er ganske forvirret🙄 

Noen mer teknisk anlagt som kan forklare meg om jeg trenger å foreta meg noe? Jeg har ALLE bildene og videoene mine i Google foto som er en app i Android. Jeg skulle veldig gjerne fortsette å bruke den fordi den er oversiktlig og stilren i tillegg til at den plasserer bilder og videoer etter dato. Hvis jeg må bytte, hvilken skylagring anbefaler du til meg? Datorekkefølge er et must, pris er litt så som så. Jeg trenger ikke all verdens lagringsplass, men betaler gjerne litt per måned for å beholde minnene mine. Jottacloud var en kandidat, men hadde problemer med opplasting (avbrøt opplasting hele tiden). Onedrive har ikke datorekkefølge, ikke pcloud heller, selv om jeg likte enkelheten ved pcloud. 

Takk på forhånd! 

Anonymkode: d1448...8e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg jobbet med dette siden jeg skrev første innlegg. Har foreløpig valgt å bruke onedrive siden det tydeligvis opererer med tidslinje. Problemet nå er at jeg sliter litt med overføringen av bilder og videoer. Følger instruksjoner jeg fant på nett, men ser at riktig dato finnes på google foto, men ved nedlasting fra Google foto til pc og deretter til onedrive, blir datoen endret til dagens dato.. Både endringsdato og opprettelsesdato. Hvordan kan jeg fikse det uten å måtte lage mappe for hver måned og hvert år? Vanskelig nok å flytte alle bilder. 

Jeg trenger hjelp. Håper teksten er forståelig.

Skrevet

Noen som vet? 

Skrevet

Har du en Samsung mobil? Hvis så, kan det være Samsung galleriet som "forsvinner"? Jeg benytter Google Foto og Google Disk og har ikke fått noen melding om opphør.

Anonymkode: ca0a1...a46

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en Samsung mobil? Hvis så, kan det være Samsung galleriet som "forsvinner"? Jeg benytter Google Foto og Google Disk og har ikke fått noen melding om opphør.

Jeg har Samsung ja. Håper virkelig at du har rett. Det ville gjort livet mitt veldig mye enklere ved å slippe og foreta meg noe:)

Har prøvd å søke på nett om hva som forsvinner, men skjønner ingenting. Kan noen som forstår prøve å tyde mailen jeg mottok en tid tilbake? Har jeg forstått feil? 

Screenshot_20201027-153741_Gmail.thumb.jpg.c085a17e0ba7e02095722fb912df1a88.jpg

Screenshot_20201027-153746_Gmail.jpg

Screenshot_20201027-153757_Gmail.jpg

Skrevet

Nå har ikke jeg Microsoft, men slik jeg forstår det, betyr det rett og slett at det samkjøringen mellom lagring i Samsung Cloud og Microsoft One Drive og Galleri opphører fra datoen merket i rosa. Så hvis du nå har bilder, dokumenter eller annet i Samsung Cloud, så må disse lastes ned og lagres et annet sted. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg Microsoft, men slik jeg forstår det, betyr det rett og slett at det samkjøringen mellom lagring i Samsung Cloud og Microsoft One Drive og Galleri opphører fra datoen merket i rosa. Så hvis du nå har bilder, dokumenter eller annet i Samsung Cloud, så må disse lastes ned og lagres et annet sted. 

Takk for svar! Jeg er altså et totalt brødhue når det kommer til teknologi, så du må nesten forklare meg hva Samsung Cloud innebærer. Er det "galleri"? "Google foto", eller er det "disk", også kalt "Google drive"? Jeg forstår ingenting🙄 

Min oppfatning - jeg liker Google foto og det går av seg selv og funker bra. Jeg har ingenting å si på galleri annet enn at den er bortkastet.. dobbelt opp med bilder fordi de lagres i BÅDE foto OG galleri. Så det naturlige var om galleri ble fjernet. Disk er liksom en blanding av begge? Hva tenkte Google/Samsung på med alt det her? Kan noen break it down for me? Google apps 101? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...