AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg skulle nesten ønske jeg faktisk hadde fysiske plager å skylde på, men jeg er bare sliten og lei. Jobber full stilling i barnehage og er så lei av å stå i alt det bråket og maset hele dagen (skal heller ikke tilbake i jobben etter endt permisjon). Er også kommet i tredje trimester nå så er ikke så tidlig i graviditeten heller. Anonymkode: 6d217...111 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Dårlig arbeidsmoral og latskap er ikke grunn til sykemelding nei. Anonymkode: f7d4f...8cd 17
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 Drit i svar som ove, bare folk som ikke forstår psykisk sykdom som sprer galle. Jeg har vært det, jeg var dog ikke gravid da. Jeg var sliten, deprimert og utbrent, og ble sykemeldt av legen min. Anonymkode: da153...980 10
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Drit i svar som ove, bare folk som ikke forstår psykisk sykdom som sprer galle. Jeg har vært det, jeg var dog ikke gravid da. Jeg var sliten, deprimert og utbrent, og ble sykemeldt av legen min. Anonymkode: da153...980 Ok, nå skjønner jeg hvorfor "psykisk sykdom" øker ekstremt her i landet. Hvis lei av jobben og litt sliten defineres som psykisk sykdom så kan vi like godt legge ned hele landet med det samme. Anonymkode: f7d4f...8cd 40
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #5 Skrevet 27. oktober 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drit i svar som ove, bare folk som ikke forstår psykisk sykdom som sprer galle. Jeg har vært det, jeg var dog ikke gravid da. Jeg var sliten, deprimert og utbrent, og ble sykemeldt av legen min. Anonymkode: da153...980 Å væra sliten og lei av å jobbe er da ikke psykisk sykdom, herlighet. Dette blir et hån mot de av oss som faktisk er psykisk syke (og jobber likevel). Anonymkode: abc81...4a1 28
Danseskjørt Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 Tror nok ikke at sliten og lei kvalifiserer til sykemelding. Men nå er det ikke lenge igjen, 3.trimester går fort og plutselig er du i permisjon 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 Ja det har jeg. Jobber også i bhg og var helt utbrent av underbemanningen og problemer på arbeidsplassen. Hver gang jeg kom hjem fra jobb orket jeg ikke mer en å ligge i senga. Hele situasjonen førte til stress som gjorde at jeg ikke sov på nettene. Så eskalerte det til angst, gråt hver dag på jobb fordi jeg var så jæv sliten. Ble til slutt sykemeldt i 8 mnd og byttet arbeidsplass ja det starter alltid med at man er sliten. Men så utvikler det seg til så mye mer om man ikke tar tak Anonymkode: 8a106...58c 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, nå skjønner jeg hvorfor "psykisk sykdom" øker ekstremt her i landet. Hvis lei av jobben og litt sliten defineres som psykisk sykdom så kan vi like godt legge ned hele landet med det samme. Anonymkode: f7d4f...8cd Dette. Jeg har blitt sykemeldt fordi jeg var "sliten og lei". Eller fullstendig utbrent og deprimert, som jeg faktisk var. 3 år senere er jeg fremdeles ikke friskmeldt 100%. Anonymkode: f5c71...0ac 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 SLITEN er ofte begynnelsen på noe mer. Alle kjenner forskjell på " bare sliten" og å være så sliten at man går på en smell hvis man ikke gjør noe. Man må lytte til slike tegn og ta ei pause, dvs sykemelding er helt lov Anonymkode: a8fca...853 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #10 Skrevet 27. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: SLITEN er ofte begynnelsen på noe mer. Alle kjenner forskjell på " bare sliten" og å være så sliten at man går på en smell hvis man ikke gjør noe. Man må lytte til slike tegn og ta ei pause, dvs sykemelding er helt lov Anonymkode: a8fca...853 Og btw ; jeg tok det ikke alvorlig og fortsatte å presse meg. Nå er jeg sykemeldt på 3. mnd for depresjon og på grensen til utbrent. Det tar kortere tid å komme tilbake om man tar kroppens signal seriøst. Anonymkode: a8fca...853 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #11 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg ble anbefalt av legen min å gå ned til 50% en periode for å hente meg inn igjen! Arbeidsmoralen min er det ingenting i veien med, å være «flink pike» på jobb og hjemme over lengre tid, tærer på kreftene. Og både jobben og meg selv er mest tjent med at jeg ikke ryker på en smell. Nå skal det være sagt at jeg har også hatt kreft for 5 år siden og gått på cellegift. Så er stolt over å kunne være i 100% jobb . Men det er viktig å lytte til kroppen . Anonymkode: 37434...32f 4
miztyia Skrevet 27. oktober 2020 #12 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg ble sykmeldt fordi jeg var sliten og utbrent pga konstant underbemanning og manglende tilrettelegging. Prøvde først med sykmelding med tilrettelegging, men ettersom arbeidsplassen nektet å tilrettelegge og i stedet pushet meg enda mer, endte jeg opp med sykmelding en periode. Etter endt periode kom jeg sterkere tilbake og kunne fokusere på å gjøre en god jobb igjen. 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 27. oktober 2020 #13 Skrevet 27. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dårlig arbeidsmoral og latskap er ikke grunn til sykemelding nei. Anonymkode: f7d4f...8cd Kunnskapsløshet og mangelfull empati er ikke grunn til idotiske kommentarer nei.
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 27. oktober 2020 #14 Skrevet 27. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle nesten ønske jeg faktisk hadde fysiske plager å skylde på, men jeg er bare sliten og lei. Jobber full stilling i barnehage og er så lei av å stå i alt det bråket og maset hele dagen (skal heller ikke tilbake i jobben etter endt permisjon). Er også kommet i tredje trimester nå så er ikke så tidlig i graviditeten heller. Anonymkode: 6d217...111 Sliten og lei som du beskriver heter vel kanskje depresjon? Når man bruker mer energi på jobb enn man har, over lang tid, så er det lett å utvikle depresjon eller andre psyksisk lidelser. Snakk med legen din du. Fortell hvordan du har det og hva du trenger. Av og til trenger vi et pusterom for å komme inn på rett spor igjen. Og for all del, se galant bort fra kommentarene her inne som forteller deg at du har dårlig arbeidsmoral og er lat.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #15 Skrevet 27. oktober 2020 Ikke som gravid, men jeg har vært sykemeldt pga utmattelse. For meg var det psykisk, jeg har slitt med angst og depresjoner store deler av livet, og innimellom blir det bare for mye. Da holder det bare med ei uke eller to da, så jeg synes ikke det er så ille. Heller det, enn å presse seg bare på pur faen og risikere en langtidssykemelding, tenker jeg. Hvis det er slik at du er i tredje trimester, og kjenner deg mye sliten, er det kanskje en idé med en nedtrapping? Veldig mange gravide har graderte sykemeldinger av ulike årsaker. Men hvis det er sånn at du bare er lei av å jobbe og føler deg trøtt, hadde jeg nok bare bitt tenna sammen og prøvd litt til. Er jo ikke så lenge igjen til du går ut i permisjon heller bare husk å lytte til kroppen din, så hvis den forteller deg at du må roe ned og slappe av litt mer, ville jeg absolutt gått for en gradert sykemelding. Ingen som takker deg den dagen du er helt utslitt. Anonymkode: cd660...307 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #16 Skrevet 27. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det har jeg. Jobber også i bhg og var helt utbrent av underbemanningen og problemer på arbeidsplassen. Hver gang jeg kom hjem fra jobb orket jeg ikke mer en å ligge i senga. Hele situasjonen førte til stress som gjorde at jeg ikke sov på nettene. Så eskalerte det til angst, gråt hver dag på jobb fordi jeg var så jæv sliten. Ble til slutt sykemeldt i 8 mnd og byttet arbeidsplass ja det starter alltid med at man er sliten. Men så utvikler det seg til så mye mer om man ikke tar tak Anonymkode: 8a106...58c Dette er altså noe annet. Ts snakker om å være sliten og lei av jobben, som hun uansett bare skal stå i noen uker til. Hun rekker ikke å få angst og utbrenthet på de ukene. En plass må grensa gå. Anonymkode: 0a154...6f8 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #17 Skrevet 27. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg skulle nesten ønske jeg faktisk hadde fysiske plager å skylde på, men jeg er bare sliten og lei. Jobber full stilling i barnehage og er så lei av å stå i alt det bråket og maset hele dagen (skal heller ikke tilbake i jobben etter endt permisjon). Er også kommet i tredje trimester nå så er ikke så tidlig i graviditeten heller. Anonymkode: 6d217...111 Ja, i siste graviditet var jeg 20% sykemeldt kun fordi jeg var sliten. Hjalp masse - etter et par uker med litt kortere dager, så fikk jeg masse mer energi og ble mye mer produktiv på jobb de timene jeg faktisk var der. Anonymkode: b6450...36c 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #18 Skrevet 27. oktober 2020 Forskjell på å være sliten og totalt utslitt. Anonymkode: 3da2a...da8 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #19 Skrevet 27. oktober 2020 Du må først være ærlig med deg selv om hvor sliten du er. Jeg skulle ønske jeg dro til legen imens jeg enda bare var sliten, og ikke etter jeg utviklet symptomer på utbrenthet. Det er også en viktig faktor at du er gravid, da skal terskelen være lavere for å ta en pause og prioritere både fysisk og mental helse. Anonymkode: 8235d...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #20 Skrevet 27. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er altså noe annet. Ts snakker om å være sliten og lei av jobben, som hun uansett bare skal stå i noen uker til. Hun rekker ikke å få angst og utbrenthet på de ukene. En plass må grensa gå. Anonymkode: 0a154...6f8 Men det er jo litt dumt å dra den... det går rimelig fort fra sliten til depresjon eller angst. Det kan man få på noen uker. Blir veldig dumt å tøye grensa, også får hun en lite hyggelig avsluttning på svangerskap, og dårlig begynnelse med baby Anonymkode: 8a106...58c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå