Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett hva vi diskuterer så er samboer alltid uenig. Virker for meg at min partner må være uenig uansett om jeg har rett. Som i går kom jeg med ekstremt mange argumenter, sier ikke at alle var like bra, men da jeg spurte om partnerens mening fikk jeg bare det er feil, jeg er ikke enig. 

Om jeg så spørr om hva som er feil, får man til svar vet ikke er bare uenig. Tenker da, går det ann å være uenig, om man virkelig ikke har noe å si om det? Eller er det bare for å være uenig at man ikke har lyst til å ha feil i diskusjonen? 

Anonymkode: 67015...10c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt opp dette med han og spurt hva greia var. Utrolig irriterende oppførsel! Litt sånn "jeg prøver å være bedre enn deg men får det ikke helt til". Ikke greit. 

Anonymkode: 3b5ce...b16

• Liker 1
Skrevet

Handler om følelser stort sett.

Folk uten empati er ofte uenig pga skadefryd, de tar bevisst den andre siden uavhengig hvor teit den er bare for å provosere og lage en diskusjon. Alt for å få følelsene til å svinge litt. Spenning i hverdagen.

Folk med empati er ofte uenig når de føler noe er feil, fordi sånne følelser er alltid rett, selv om en person ikke klarer å ordlegge seg, og forstå helheten tilstrekkelig slik at det kan forklares på en måte som er forståelig for andre.

Anonymkode: 3872a...833

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville tatt opp dette med han og spurt hva greia var. Utrolig irriterende oppførsel! Litt sånn "jeg prøver å være bedre enn deg men får det ikke helt til". Ikke greit. 

Tok det opp i går, spurte hvorfor er du alltid uenig uansett hva vi diskuterer. Da kom bare svaret, det er jeg ikke, er ofte vi er enige så da får du komme med noen eksempler. 

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk uten empati er ofte uenig pga skadefryd, de tar bevisst den andre siden uavhengig hvor teit den er bare for å provosere og lage en diskusjon. Alt for å få følelsene til å svinge litt. Spenning i hverdagen.

Folk med empati er ofte uenig når de føler noe er feil, fordi sånne følelser er alltid rett, selv om en person ikke klarer å ordlegge seg, og forstå helheten tilstrekkelig slik at det kan forklares på en måte som er forståelig for andre.

Første du sier virker som min samboer. Gjør det bare for å provosere og skape en reaksjon hos meg. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første du sier virker som min samboer. Gjør det bare for å provosere og skape en reaksjon hos meg. 

Mangler han empati?

I så fall er det jo det du har valgt og må forvente i en sånn mann.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der hadde jeg faktisk ikke giddet. Ikke som venn en gang. En skal ha det bra med de en har rundt seg. Og for min del får ikke jeg det bra rundt en person som ønsker å skape en negativ reaksjon fra meg. Gjør du? 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mangler han empati?

I så fall er det jo det du har valgt og må forvente i en sånn mann.

Jeg tror egentlig ikke det, for om samboer diskuterer med andre så er det helt forskjellig diskusjoner. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror egentlig ikke det, for om samboer diskuterer med andre så er det helt forskjellig diskusjoner. 

Kanskje han ikke liker å torturere og bedrive psykisk mishandling med andre da?

Kanskje offeret er ekstra heldig som får mesteparten av ondskapen?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det der hadde jeg faktisk ikke giddet. Ikke som venn en gang. En skal ha det bra med de en har rundt seg. Og for min del får ikke jeg det bra rundt en person som ønsker å skape en negativ reaksjon fra meg. Gjør du? 

Nei, egentlig ikke. Men om jeg tar det opp, er det bare jeg som er problemet. Det er jeg som lager problem ut av ingen ting. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

kjenner meg veldig igjen i dette. Eksen min  var alltid uenig i det jeg sa, og uenig med moren sin, bare for å fyre henne opp. Kunne sitte å se på mens han sa seg uenig, og gliste fornøyd når hun kom med voldsomme reaksjoner. Moren hans er også "uenig" i alt. De er også veldig dårlig på empati.

Anonymkode: 8a2b0...f6d

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

kjenner meg veldig igjen i dette. Eksen min  var alltid uenig i det jeg sa, og uenig med moren sin, bare for å fyre henne opp. Kunne sitte å se på mens han sa seg uenig, og gliste fornøyd når hun kom med voldsomme reaksjoner. Moren hans er også "uenig" i alt. De er også veldig dårlig på empati.

Anonymkode: 8a2b0...f6d

Skadefryd kalles det. De utnytter andre og koser seg på andres bekostning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...