AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #1 Skrevet 27. oktober 2020 For 3 år siden strøk stefaren min meg over rygg og mage, under genseren og tok meg på puppen. Så lo han av meg. Jeg stivnet helt under hendelsen som varte kort. Jeg har ikke klart å forholde meg til han i det hele tatt etter dette. Har sagt det til mamma, men hun er fortsatt sammen med han. I alle år før denne hendelsen har han alltid glodd på meg og likt kroppen min, noe jeg har vært ubehagelig for meg. Jeg ble veldig usikker på kroppen min og gjemte den i større gensere og hettegensere. Dette begynte vel fra jeg var 12 år og begynte å utvikle meg... Husker veldig godt alle blikkene hans og alt ubehaget for meg. Han drakk seg ofte full og kom inn på rommet mitt om natta og vekket meg da jeg var i 20-årene. Han har nå og da prøvd å klype meg i rompa eller i midjen. Jeg har en flott figur, men føler det ikke er greit. Er derfor jeg går i store formløse klær hele tiden. Har aldri klart å ha en kjæreste pga dette, sliter ganske mye. Er blitt 33 nå... Sliter mye psykisk generelt... Har også blitt voldtatt 3 ganger av fremmede jeg ikke kjenner fordi jeg ikke tør å sette grenser. Er eneste sexen jeg har opplevd, men det er jo voldtekt. Går til en psykiater som bare ler av meg når jeg forteller alvorlige hendelser... Merker jeg får problemer med å åpne meg når han ler av meg... Husker jeg fortalte om en voldtekt, og han måtte skjule at han lo... Jeg er ikke dum. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg så ødelagt. Kanskje jeg blir den nye gale dama alle prater om. Anonymkode: 26010...822 1
anon321 Skrevet 27. oktober 2020 #2 Skrevet 27. oktober 2020 Hei. Det er åpenbart at du trenger hjelp. Samtidig så er man nødt til å se innover i situasjoner som dette. Det er helt klart at hverken jeg eller andre på KG ikke kan si hva du har vært igjennom og hva du ikke har vært igjennom. Men at det finnes muligheter for at psykologer ler av pasienter som sier de har blitt voldtatt, det finner jeg veldig lite sannsynlig. Om jeg hadde vært deg, så ville jeg prøvd en ny psykolog. Gjerne gått til noe krisesenter eller senter for folk som har vært seksuelt mishandlet og bedt om psykologhjelp derfra. Så kan man få en mulighet til å sortere tankene sine med litt hjelp. Om det du sier om din stefar stemmer, så være konkret med din mor. Si rett ut: Mamma, jeg har store psykiske problemer og jeg mener de stammer av hvordan din partner har seksualisert meg siden jeg var 12 år. Dette gir meg store utfordringer i hverdagen - og det gir meg spesielt større utfordringer når du velger å fortsatt være sammen med han. 21
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 Du bør finne en ny psykiater/psykolog som kan hjelpe deg å bearbeide + lære å sette grenser. Husk at du er verdifull og verdt å beskytte! Ikke la stefaren din ta fra deg det. Din mor er hensynsløs til deg. Her er et tips om grensesetting: hvis din stefar noensinne legger hånd på kroppen din igjen, hvor som helst, så gir du ham en hard knyttneve i ansiktet. Så lærer du ham at det ikke aksepteres, en liten takk for sist, og du får føle at du står opp for deg selv. Anonymkode: 3f03a...83a 10
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #4 Skrevet 27. oktober 2020 Hva heter psykiateren din? Anonymkode: cfb12...bff 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #5 Skrevet 27. oktober 2020 Så trist å lese hva du sliter med og det du har opplevd. Bytt psykolog , kanskje RASK psykisk helse kan hjelpe ? Du må bli møtt med forståelse og bli tatt på alvor . Håper det beste for deg og at du en dag skal bli så trygg og få lekset opp for din mors samboer at han er en drittsekk! Anonymkode: 9c9a1...ed0
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #6 Skrevet 27. oktober 2020 Hadde det vært greit for deg om han klådde på deg hvis kroppen din ikke var flott? Anonymkode: f3a05...b91 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 Kan ikke si jeg hadde noe flott kropp som 9 åring da mammas venn behandlet meg slik som du blir behandlet av din stefar. Den mannen har ikke klådd sånn på andre jenter enn meg, vet du hvorfor? Fordi moren min visste om dette og brydde seg ikke. Generelt brydde hun seg aldri om meg og det merket vennen hennes. Så derfor var det alltid mot meg overgrepene skjedde. Opp mot tenårene fikk jeg en bedre kropp, former og at jeg trente. Jeg har aldri trodd at fordi jeg hadde en slik kropp så ble jeg klådd på. I tillegg så prøvde også jeg å kle meg i store klær, da sa han at han likte meg i store klær for da kunne han bare fantasere om hva som fantes under. Han lukket øynene og demonstrerte mens han laget en mmm lyd. Grunnen til at din stefar holder på slik er at han alltid har fått holde på slik. Har du lyst til å begynne å stå opp for deg selv? Begynn med å bytte psykiater, legg inn en klage på den du har. Så sier du til moren din at siden hun valgte en slik mann, så kan ikke du velge henne. Selv har jeg ikke sett moren min på 10 år. Du vil føle deg litt sterkere for hver gang du sier nei, for hver gang du setter en stopp. Du vil etter hvert føle på hva slags grenser du faktisk har. Jeg øver hver dag på å sette mine grenser og klarer nå å leve i et samboer forhold. Anonymkode: 6b8b6...3ec 10
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 Dette er en mann som ikke vil deg noe godt. Du må aldri dele noe med han noen gang igjen. Han håner deg og ler av deg når du forteller noe traumatisk du har opplevd, i tillegg til at mye av traumene dine stammer fra hans overgrep også. Du skriver han kommer inn på natta. Hva gjør han da? Jeg mener du bør bryte kontakten med din mor inntil hun forlater din stefar. Inviter henne, og bare henne, over til det. Så forteller du hvordan du har det og hva som har skjedd med deg, og hvordan din stefar håner deg når du forteller. Så sier du at du må bryte kontakten for din helses skyld. Dersom du ikke klarer å si dette, så inviter henne over og la henne lese et brev du har skrevet dette ned på. Ville ikke latt henne ta med brevet i tilfelle det havnet hos stefaren. Anonymkode: 5a5d9...8de
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært greit for deg om han klådde på deg hvis kroppen din ikke var flott? Anonymkode: f3a05...b91 Herregud for et innspill? Er du stefaren? 😳 Anonymkode: 8eab1...ec0 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #10 Skrevet 27. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært greit for deg om han klådde på deg hvis kroppen din ikke var flott? Anonymkode: f3a05...b91 Fyfaen 🤦🏼♀️ Noen burde ikke ha tilgang på internett Anonymkode: 9e80b...5fb 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #11 Skrevet 27. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud for et innspill? Er du stefaren? 😳 Anonymkode: 8eab1...ec0 Syns bare det var en merkelig ting å poengtere. Anonymkode: f3a05...b91 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #12 Skrevet 27. oktober 2020 Det er vanskelig når mamma aldri setter grenser for han eller sier ifra til han. Om hun gjør det blir han fornærma, sint, sur, irritert. Han oppfører seg også som en bortskjemt drittunge. Han har manipulert mamma i mange år og satt henne opp mot meg. Jeg fikk skylda for alt han gjorde. Han klaget på meg hele tiden og var negativ. Nesten så det var galt uansett hva jeg sa og gjorde. Husker jeg ble satt i dårlig lys av han hele tiden. Han har snudd hele min familie og slekt mot meg. Heldigvis er det noen som har begynt å forstå at det ikke er sånn som han fremstiller ting. Anonymkode: 26010...822
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #13 Skrevet 27. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det vært greit for deg om han klådde på deg hvis kroppen din ikke var flott? Anonymkode: f3a05...b91 Uavhengig av hva slags kropp man har, så er det ikke greit å klå. Anonymkode: 26010...822 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #14 Skrevet 27. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva heter psykiateren din? Anonymkode: cfb12...bff Kjetil Anonymkode: 26010...822
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #15 Skrevet 27. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig når mamma aldri setter grenser for han eller sier ifra til han. Om hun gjør det blir han fornærma, sint, sur, irritert. Han oppfører seg også som en bortskjemt drittunge. Han har manipulert mamma i mange år og satt henne opp mot meg. Jeg fikk skylda for alt han gjorde. Han klaget på meg hele tiden og var negativ. Nesten så det var galt uansett hva jeg sa og gjorde. Husker jeg ble satt i dårlig lys av han hele tiden. Han har snudd hele min familie og slekt mot meg. Heldigvis er det noen som har begynt å forstå at det ikke er sånn som han fremstiller ting. Anonymkode: 26010...822 Bor du hjemme siden du må forholde deg til moren og stefaren din så mye? Eller har du eget sted å bo? Kan du kutte ut kontakten med dem? Jeg har svært lite kontakt med min familie, det er riktig for meg. Har du venner utenom, personer du kan omgås på fritiden? støtter forslaget om å bytte psykiater, har selv gjort det og går nå til en som jeg stoler på. Anonymkode: 0cc8b...8a7 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #16 Skrevet 27. oktober 2020 Det er en del ting som skurrer her. For det første ler ikke psykologer av pasientene sine. For det andre beskriver du at stefaren din kun glodde da du var veldig ung, og at han kom inn på rommet først da du var i 20-årene og har klådd på deg nå mens du er 33. Bor du fortsatt hjemme? Du skulle jo ha kuttet kontakten med disse menneskene for lengst, så hadde du sluppet unna mye. Anonymkode: 366d0...f8a 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #17 Skrevet 27. oktober 2020 Ja, merkelig tråd, 3 voldtekter i en bisetning virker ikke særlig troverdig. Anonymkode: 60803...3cd 5
jabx Skrevet 27. oktober 2020 #18 Skrevet 27. oktober 2020 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: For 3 år siden strøk stefaren min meg over rygg og mage, under genseren og tok meg på puppen. Så lo han av meg. Jeg stivnet helt under hendelsen som varte kort. Jeg har ikke klart å forholde meg til han i det hele tatt etter dette. Har sagt det til mamma, men hun er fortsatt sammen med han. I alle år før denne hendelsen har han alltid glodd på meg og likt kroppen min, noe jeg har vært ubehagelig for meg. Jeg ble veldig usikker på kroppen min og gjemte den i større gensere og hettegensere. Dette begynte vel fra jeg var 12 år og begynte å utvikle meg... Husker veldig godt alle blikkene hans og alt ubehaget for meg. Han drakk seg ofte full og kom inn på rommet mitt om natta og vekket meg da jeg var i 20-årene. Han har nå og da prøvd å klype meg i rompa eller i midjen. Jeg har en flott figur, men føler det ikke er greit. Er derfor jeg går i store formløse klær hele tiden. Har aldri klart å ha en kjæreste pga dette, sliter ganske mye. Er blitt 33 nå... Sliter mye psykisk generelt... Har også blitt voldtatt 3 ganger av fremmede jeg ikke kjenner fordi jeg ikke tør å sette grenser. Er eneste sexen jeg har opplevd, men det er jo voldtekt. Går til en psykiater som bare ler av meg når jeg forteller alvorlige hendelser... Merker jeg får problemer med å åpne meg når han ler av meg... Husker jeg fortalte om en voldtekt, og han måtte skjule at han lo... Jeg er ikke dum. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler meg så ødelagt. Kanskje jeg blir den nye gale dama alle prater om. Anonymkode: 26010...822 Psykologen bør du melde fra om til overordnede/helsetilsyn/el.l. Finn ny. Stefaren din bør du kutte kontakt med, eventuelt anmelde. Kutte med moren din også kanskje, da det virker som hun er like destruktiv. Det er selvsagt ikke greit å klå på noen mot deres vilje, om de har fin figur eller ikke. Endret 27. oktober 2020 av jabx 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #19 Skrevet 27. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, merkelig tråd, 3 voldtekter i en bisetning virker ikke særlig troverdig. Anonymkode: 60803...3cd Slutt å pirke! Når noen forteller en slik historie, så lytter man og viser empati. Er det vanskelig for deg, så gå videre til en annen tråd uten å kommentere! Anonymkode: 3f03a...83a 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #20 Skrevet 27. oktober 2020 Skjønner ikke hvorfor en psykiater skulle le av at du har blitt voldtatt tre ganger. Nøyaktig hva sa du...? Anonymkode: ad2a0...9ab 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå