Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Asperger og angst og har ingen venner. Er dette vanlig? Jeg klarer ikke å få meg venner. Går det an å leve ett helt liv som venneløs? Jeg ønsker meg venner men jeg får det ikke til og er kun misslykket og udugelig. Livet er kun vanskelig. Er uføre.

Anonymkode: 76942...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange venneløse i det moderne samfunnet. Ja, det går fint, selvom det er individuelt hvor stort menneskebehov man har. Du kan jo prøve online, noen interessegrupper eller lignende. 

Anonymkode: 8be80...966

Skrevet

Skjønner det er en lei situasjon. Men du kan trøste deg med at du slipper falske venner i hvertfall. Heller venneløs enn 10 falske.

Ja jeg er også så og si venneløs. Føler ingen jeg har er ekte

Anonymkode: 28b25...078

Skrevet

Prøv å finne venner via interessegrupper. Ofte kan det også være lettere å ha venner på nett når man har sosial angst. 

Søk feks etter forum, discord-grupper eller på Facebook etter grupper som har dine spesifikke interesser, eller grupper med andre som også søker venner. 

Hvis du synes det er greit med internasjonale venner så vet jeg at Reddit har egne kategorier og chattegrupper for folk som søker venner. 

Vet hvordan det er å være venneløs og føle at man sliter med å passe inn. Vit at det ikke er noe galt med deg selv om det kanskje føles sånn, du må bare finne de rette folkene. Ønsker deg masse lykke til. 

Anonymkode: 98b12...fbe

• Liker 2
Skrevet

Om du leser her inne, så ser du jo fort at ja, det er vanlig. Det er ørten tusen tråder her om ensomhet og vansker med å finne venner. 

Har du asperger, har du også enda større utfordringer med å finne venner. Så ja, det er vanlig, og ja, det går an å leve med. 

Jeg er Vera Venneløs, og har alltid vært det. 

Anonymkode: 4cde5...d0f

• Liker 1
Skrevet
On 10/27/2020 at 12:36 AM, AnonymBruker said:

Skjønner det er en lei situasjon. Men du kan trøste deg med at du slipper falske venner i hvertfall. Heller venneløs enn 10 falske.

Ja jeg er også så og si venneløs. Føler ingen jeg har er ekte

Anonymkode: 28b25...078

Der er jeg ikke helt enig med deg. Jeg har ikke venner selv og hvis jeg skulle velge mellom å være helt alene, og det at "en falsk venn" kommer på middag til meg la oss si 1 gang i året, så hadde jeg faktisk valgt middag med en falsk person. Er man ensom så har selskap (egentlig fra hvem som helst) alt å si. Har aldri hatt nære venner uansett så hvorvidt folk er falsk eller ikke er vanskelig for meg å se/merke. 

Anonymkode: be5bc...f3b

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig kan du få venner, det er aldri for sent. Jeg anbefaler å se litt på deg selv om du har noen sosiale koder du sliter med og evt jobb litt med de, også prøv å møt folk gjennom felles interesser eller kurs. Det starter oftest med et «hei», og husk at en avvisning ikke betyr at ingen liker deg, det betyr bare at det ikke fungerte med akkurat den personen. Man må som regel prøve med en del forskjellige folk før det klaffer. 

Anonymkode: 6fb70...164

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...