AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Var på middag hos svigers her om dagen. Svigerfar begynner å bære rundt på ungen, også når ungen blir grinete så gir han ungen til meg, eller faren. Så kommern: Eeh hen kan ikke gå mer opp i vekt nå, han er smellfeit jo. Han ser ut som den sinnsyke feite ungen i kina snart. Altså unnskyld meg, men skal vi sulte hen da eller? Slanke babyen? Han mente visst at vi ga ungen for mye mat. Måtte ikke gi så mye grøt. Å hen får bare smaksprøver foreløpig. Å dette sa han fordi han syns hen begynte å bli tung å bære på. Ungen er 4 snart 5mnd, veier rundt 8kg og snart 70 lang. Selvfølgelig blir han tyngre, han vokser for f** Sorry altså, jeg bare måtte rante litt.. kjenner jeg blir sprø av den svigerfamilien nå.. Anonymkode: d0e0e...819 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Hør på hva helsestasjonen sier om vekten og drit i alt annet! Anonymkode: 080e5...cbc 4
Raven.Writingdesk Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Svigerfar er utrent. Neste gang han påpeker at baby er tung å bære på sier du bare at «helsestasjon har kontroll på dette, babyen er akkurat som den skal være, men hvis det ble slitsomt for deg å bære på baby i ti minutt er det kanskje på tide å starte med litt styrketrening» 23
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 2 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Svigerfar er utrent. Neste gang han påpeker at baby er tung å bære på sier du bare at «helsestasjon har kontroll på dette, babyen er akkurat som den skal være, men hvis det ble slitsomt for deg å bære på baby i ti minutt er det kanskje på tide å starte med litt styrketrening» Ikke fasit på god stemning i framtiden, så det burde du IKKE gjøre, hvis han ikke er en fyr med litt humor😅 Anonymkode: 080e5...cbc 2
Silva Pluvialis Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 Så frekt sagt. Skjønner godt at du reagerte på det. 2
Raven.Writingdesk Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke fasit på god stemning i framtiden, så det burde du IKKE gjøre, hvis han ikke er en fyr med litt humor😅 Anonymkode: 080e5...cbc 😬
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #7 Skrevet 27. oktober 2020 Kritiserer sin svigerfar elles andre ting? Vær obs på det i såfall når ungen vokser opp og ingenting er bra nok . Anonymkode: 219c7...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 Noen babyer er skikkelig runde. Jeg ville til og med kalt dem for overvektige. Jeg synes ikke det er sunt. Kjenner flere sånne ''overvektige'' babyer som heldigvis ''slanket'' seg i barnehagen da de ble mer mobile. Og jeg snakker ikke om litt runde kinner, men skikkelig store og runde kropper, armer, ben, osv. Anonymkode: bf9ec...043 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen babyer er skikkelig runde. Jeg ville til og med kalt dem for overvektige. Jeg synes ikke det er sunt. Kjenner flere sånne ''overvektige'' babyer som heldigvis ''slanket'' seg i barnehagen da de ble mer mobile. Og jeg snakker ikke om litt runde kinner, men skikkelig store og runde kropper, armer, ben, osv. Anonymkode: bf9ec...043 Uansett om en baby er veldig rund så slanker man ikke et spedbarn. Anonymkode: 25ba7...8d4 14
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #10 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg føler at god vektoppgang en baby er et kompliment. Jeg kaller stadig babyen min for tjukken og bolla mi, det er jo bare deilig med gode lår og dobbelthake på babyer☺️ Anonymkode: 5bbde...61b 10
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #11 Skrevet 27. oktober 2020 Babyer blir ikke overvektige av morsmelk, men den eldre generasjon ser ut til å ha glemt at deres egne barn også så ut som marsipangriser store deler av babytiden. Jeg liker når babyer har litt å gå på. Tryggere hvis de blir syke. Anonymkode: b447e...4c9 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #12 Skrevet 27. oktober 2020 Herregud, det er frekt! Barnet vårt var rund og god, jeg fullammet frem til 6 mnd og helsestasjonen sa det var så flott at hun fikk så mye melk. Sunn og frisk. Drit i hva andre sier, særlig når de lirer av seg det der.. Anonymkode: 11885...5dc 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #13 Skrevet 27. oktober 2020 Tja, noen folk begynner å stappe utrolige mengder mat i ungene når de begynner på fastføde tidlig. De gamle kommer ofte med dumme kommentarer. Henger du opp i små ting som dette kommer du til å bli gal. Kan du ikke bare overse? Det er frekt, men det er 1 minutt ut av 10000 minutter - lærer du å ignorere kommer du til å ha en bedre forhold til de gamle. Anonymkode: 10bef...c6d 1
Gjest Albbas Skrevet 27. oktober 2020 #14 Skrevet 27. oktober 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Noen babyer er skikkelig runde. Jeg ville til og med kalt dem for overvektige. Jeg synes ikke det er sunt. Kjenner flere sånne ''overvektige'' babyer som heldigvis ''slanket'' seg i barnehagen da de ble mer mobile. Og jeg snakker ikke om litt runde kinner, men skikkelig store og runde kropper, armer, ben, osv. Anonymkode: bf9ec...043 Du SYNES ikke det er sunt? Er det ikke bedre å forholde seg til faktisk etablert kunnskap enn å synse?
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. oktober 2020 #15 Skrevet 27. oktober 2020 Ungen min var feit. Ala julegris/buddah baby😂 Feite babyer er et sunnhetstegn. Synes du virker litt nørtagen.
Nerine_ Skrevet 27. oktober 2020 #16 Skrevet 27. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen babyer er skikkelig runde. Jeg ville til og med kalt dem for overvektige. Jeg synes ikke det er sunt. Kjenner flere sånne ''overvektige'' babyer som heldigvis ''slanket'' seg i barnehagen da de ble mer mobile. Og jeg snakker ikke om litt runde kinner, men skikkelig store og runde kropper, armer, ben, osv. Anonymkode: bf9ec...043 Du "syns ikke det er sunt" ? Det er det jo lite like hold i som at jeg skal påsta at jeg syns cola er sunt. Hva som er sunt eller ikke sunt avhenger ikke av personlige preferanser. 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #17 Skrevet 27. oktober 2020 7 minutter siden, WhisperingWind said: Ungen min var feit. Ala julegris/buddah baby😂 Feite babyer er et sunnhetstegn. Synes du virker litt nørtagen. Det stemmer ikke og ville ha likt å sett noen kilder som sier at feite babyer er et sunnhetstegn. Full ammet babyer får jeg den fetteste av melk, og kan bli lubne ja. Men flaske barn kan bli overmattet og da de i tillegg begynner ofte tidligere med fastføde kan de fort bli overvektig på grunn av overspisingen. Det er ikke bare bare, men selvfølgelig er det mange "eksperter" her inne som mener overvektig barn er ALLTID et sunnhetstegn. Tvert i mot. Anonymkode: 10bef...c6d 1
Hactar Skrevet 27. oktober 2020 #18 Skrevet 27. oktober 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen babyer er skikkelig runde. Jeg ville til og med kalt dem for overvektige. Jeg synes ikke det er sunt. Kjenner flere sånne ''overvektige'' babyer som heldigvis ''slanket'' seg i barnehagen da de ble mer mobile. Og jeg snakker ikke om litt runde kinner, men skikkelig store og runde kropper, armer, ben, osv. Anonymkode: bf9ec...043 Nå er det ikke bare flaks at runde babyer blir slanke smårollinger. Det er slik naturen er. Spedbarn har godt av en del å gå på, og småunger har godt av mye bevegelse. Rund eller smal henger naturlig sammen med disse tingene. Babyen er verken usunt feit eller lat selv om den «ligger på soffan og spiser hele dagen». Babyer som får morsmelk kan ikke overfores. Noen mødre har fløte i puppen og får robuste, runde babyer. Andre, som meg, har skummetmelk i puppen og får urolige, sultne, smale babyer. Gjett hvilket spedbarn som tåler å bli forkjølet og ikke få diet skikkelig på noen dager? Endret 27. oktober 2020 av Hactar 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #19 Skrevet 27. oktober 2020 5 minutter siden, Hactar said: Nå er det ikke bare flaks at runde babyer blir slanke smårollinger. Det er slik naturen er. Spedbarn har godt av en del å gå på, og småunger har godt av mye bevegelse. Rund eller smal henger naturlig sammen med disse tingene. Babyen er verken usunt feit eller lat selv om den «ligger på soffan og spiser hele dagen». Babyer som får morsmelk kan ikke overfores. Noen mødre har fløte i puppen og får robuste, runde babyer. Andre, som meg, har skummetmelk i puppen og får urolige, sultne, smale babyer. Gjett hvilket spedbarn som tåler å bli forkjølet og ikke få diet skikkelig på noen dager? Nå må du huske at flere og flere norske babyer blir flaske barn i disse dagene. Anonymkode: 10bef...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #20 Skrevet 27. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kritiserer sin svigerfar elles andre ting? Vær obs på det i såfall når ungen vokser opp og ingenting er bra nok . Anonymkode: 219c7...7a3 Ja han har kritisert meg under hele forholdet til meg og samboer. "Hu synger litt rart, hu burde synge på den måten i stedet" " Har du prøvd å spise det i stedenfor, nå begynner du å bli stor" "Skjønner ikke hvorfor du gleder deg til å få mage (Under svangerskapet), det er ikke pent å være feit..." Han har kommentert vekta mi opp til flere ganger, og det samme gjør mora hans. Hu kom inn døra her når jeg spiste på en kvikk lunsj og slang i trynet mitt at jeg måtte slanke meg. Det var 3 uker etter fødsel.. Han er en relativ ung bestefar med gammeldagse holdninger. TS Anonymkode: d0e0e...819 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå