Gå til innhold

Sovesofa som er god å ligge i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en sovesofa som faktisk er god å ligge i? De jeg har sovet i har vært grusom, men tror de har vært billigste sort. Lillesøster skal bo her i jula (foreldre i risikogruppa) og gjesterommet er blitt barnerom, så tenkte at vi skulle kjøpe en sovesofa å ha i kjellerstua. Så kan hun sove der isteden for på en madrass på gulvet. 2-3 seters som er ok til vanlig sofabruk, prisklasse max 12000.

Anonymkode: b3e08...5c3

Skrevet

Syns ingen er gode. Invester heller i en god overmadrass som dere kan slenge oppå. 

Anonymkode: e1741...f6c

Gjest Melis123
Skrevet

Har ikke funnet en eneste sovesofa som er hverken god å sitte i, eller sove i, men håper denne tråden kan få meg til å skifte mening😊

Skrevet

Bed inside fra Hovden. De med tjukkest madrass der går faktisk bra. Men du kan kjøpe veldig god madrass for prisen av en sånn. 

Anonymkode: 669ed...900

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hadde tenkt å spørre om det samme.... Vurderer å kjøpe en sovesofa fra Ikea, sånn midt på treet i pris. Hiver man en overmadrass over så blir vel det greit for noen netter? Blir sikkert brukt hvert skuddår for vår del. 

Anonymkode: 33d7b...ff3

Skrevet

Hovden sovesofa er best. De kan jo kjøpes brukt hvis man ikke vil betale så mye.

ikea farlöv tror jeg skal være god. Vi hadde en som ligner veldig en gang. Den var god å sove på.

Anonymkode: fd912...c1e

Skrevet

Foreslår en ordinær og pen sovesofa + en veldig god overmadrass. Så kan dere eventuelt bruke overmadrassen på egen seng under den vanlige deres, hvis dere ikke har noen andre steder å lagre den. Eller så kan dere kjøpe en sånn med lagring i sjeselongen. 

Anonymkode: 7e462...67f

Skrevet (endret)

Denne har jeg, ikke samme farge, ser den er på salg nå. Veldig god å sove i, plass til to (140 bred), enkel å legge sammen. Men jeg sover ikke der, har den bare til gjester. 

https://www.bohus.no/stue/sofa/sovesofa/discovery-sovesofa-71

edit. Har prøvd å sove i den, og en venninne med kroniske leddsmerter sier den er god å ligge i. Tror det er en bonellfjærmadrass, men madrassen kan også fås i pocket, da blir det noen tusenlapper ekstra. Jeg er fornøyd med den madrassen som fulgte med. Sofaen er også god å sitte i. 

Endret av Jytte
Skrevet

Jeg har sovesofa fra Hovden. Er akkurat som å sove i en normal seng. Den veier ett tonn da, så et mareritt å flytte på.

Anonymkode: e9056...d10

• Liker 1
Skrevet

jeg synes ikke Hovden sofa er noe bra som sofa. Vi har den i kjellerstua, og overnatringsgjester klager ikke, men når vi selv skal se på film, funker jo ikke den sofa. Det er sånn sitte pent og oppreist sofa, og ikke halvligge og slappe av sofa.

Anonymkode: 1a267...262

Skrevet

Sovesofaer er ofte sånn passe ubrukelige uansett åssen du snur og vender på det. Enten er de utrolig kjipe å sove på, eller så er de helt jævlige å sitte i.
Hadde en sovesofa som var leddet sånn at du kunne vippe den sammen for å sette den opp/legge den ned, og den var ok å sitte i, men skulle du sove i den, så gikk det egentlig bare an å ligge på den siden som var sittepute-delen, for ryggdelen var klumpete. Og så hadde den en dyp sprekk på midten.

Skrevet

Jeg har sovet og sitti i gode sovesofaer, men har tilgode å finne en sovesofa med begge egenskapene. 

Skrevet

https://sovesofaspesialisten.no

Feks Hovden. Dritgod seng. God sofa. Du får hva du betaler for. Men det er kanskje ikke så

dyrt når folk betaler 30-40 tusen for en Bolia sofa. Disse er gode!

Anonymkode: 4c29d...b98

Skrevet

Vimle sofa fra IKEA er i hvert fall god å sitte i, og med en god overmadrass blir den sikkert grei å ligge i for noen netter også. Den kommer med og uten sjeselong. 

Anonymkode: e5013...a76

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

jeg synes ikke Hovden sofa er noe bra som sofa. Vi har den i kjellerstua, og overnatringsgjester klager ikke, men når vi selv skal se på film, funker jo ikke den sofa. Det er sånn sitte pent og oppreist sofa, og ikke halvligge og slappe av sofa.

det var jeg som skrev denne, men fordi det er så mange som "reklamerer" for Hovden sofa her, så vil jeg påpeke enda en ting. Ihvertfall den modell vi har, det er ikke plass til å gjemme overmadrass under eller inne i sofaen. Det er også en irritasjonsmoment. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...