Gå til innhold

Hvordan skal en finne den perfekte str på klærne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal en finne den perfekte str på klærne?

Jeg sliter med dette. De blir akkurat for stramme eller alt for store. så da trenger jeg noen gode tips om hvordan jeg kan finne den rette str.

Dette gjelder både vanlige klær og ikke minst undertøy.

Tips hvordan en finne de perfekte str.

Hilsen

kvinne 35 år med noen få kg for mye

Anonymkode: c1e6f...f4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøve før du kjøper, og innse at den perfekte størrelsen ikke finnes...? Hvilken størrelse som passer meg best varierer med plagg, snitt, merke og materiale (og dagsform), og enkelte plass og fasonger passer ikke i noen størrelse...

Endret av Daria
  • Liker 3
Skrevet

Må lage selv. Da graderer du hvert punkt etter din egen størrelse. Det er ikke uvanlig å ha en størrelse rundt brystet, en annen rundt midjen og en tredje rundt hoftene. 

Det er en av mange grunner til at sying er blitt ganske populært 😃

Anonymkode: edc8f...e35

Skrevet

Jeg har klær i både xs og xl som passer fint, så størrelsene varierer! Men vil si jeg ligger på en M i snitt, men klærne må prøves!!

Anonymkode: 4a271...f02

Skrevet

Det finnes ikke :) jeg bruker alt fra small til large for å få ønsket passform. Small for tettsittende, large hvis plagget er lite og jeg vil ha oversized. 

Klesindustrien har ikke en standard. En small hos Zara er ikke nødvendig der samme som small hos Cubus. Bare se på hun som slet med å finne bukser (litt overvektig), str 40 var ulik i alle butikkene, og også innad i samme butikk.

Anonymkode: f7a1a...3b1

Skrevet

Mitt beste tips er å finne ut hvilke merker som har snitt/fasong på plaggene som passer deg. Kanskje du finner de fineste jeansene hos Arket, mens Mango har de fineste t-skjortene etc. Kanskje må du kjøpe BH og truse fra to ulike merker for få best mulig passform. 

Jeg, som er en lett overvektig timeglass/pærefasong, finner f.eks. de beste jeansene hos H&M, mens Mango og Weekday har de beste dressbuksene/andre bukser. BH'ene med best passform for meg finner jeg hos Triumph og Hunkemöller, mens Lindex har de beste trusene.

Skrevet

Det finnes ikke noen perfekt størrelse. Det er helt vanlig at man sliter med å finne klær som sitter. Det kommer ikke bare an på størrelsen, men på kroppsfasongen din. 

På meg er omtrent alle klær både for små og for store samtidig. Jeg har brede hofter, men veldig smal midje, så det som sitter godt over hoftene er aaaaalt for stort i livet, langt utover hva som lar seg løse med et belte. 

Jeg har også brede skuldre, så de toppene som sitter bra i skuldrene, henger som et telt nedover resten av meg. 

Anonymkode: 01882...851

Skrevet

Hvis du har råd så kjøper du en størrelse du passer over magen, bysten også får du tilpasset resten hos skredder. 

Anonymkode: e47a6...45f

Skrevet

Det er få som opplever å ha en perfekt størrelse. Jeg personlig vipper mellom S og M, men størrelsene varierer også i noen butikker, så selv om jeg passer begge størrelsene så hender det fortsatt at S er for lite og M er alt for stort. Vil du at det skal passe perfekt så burde du gå til skredder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...