Gå til innhold

Når er det egentlig på tide å gå, hvis en har følelser for en annen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her inne kan en lese at det er helt normalt å bli betatt av og til og med forelske seg i et annet menneske, når en er i et langvarig forhold.

Men når syns dere dette er et tegn på at det er på tide å gå? Og hva er helt normalt og noe som bare vil gå over? Er det et tegn på at man ikke er med riktig person hvis en gjentatte ganger blir betatt/forelsket i andre?

Anonymkode: aebba...419

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er helt normalt. Det spørs vel på hvem man spør. :)

Anonymkode: cf599...245

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er helt normalt. Det spørs vel på hvem man spør. :)

Joda jeg ser jo den, men når hadde dere syns det ikke er normalt lenger da :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda jeg ser jo den, men når hadde dere syns det ikke er normalt lenger da :)

Å leve etter en mal er destruktivt. Følg din egen vilje og skap den normalen du vil ha, ikke bry deg om hva noen andre tenker.

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her inne kan en lese at det er helt normalt å bli betatt av og til og med forelske seg i et annet menneske, når en er i et langvarig forhold.

Men når syns dere dette er et tegn på at det er på tide å gå? Og hva er helt normalt og noe som bare vil gå over? Er det et tegn på at man ikke er med riktig person hvis en gjentatte ganger blir betatt/forelsket i andre?

Ikke normalt etter 1år.

Anonymkode: e2b35...1cb

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betatt av andre er en ting, men hvis man åpner opp for noe som helst slags mer, da er det et tegn på at noe er ugreit på hjemmebane.

Ved langvarige forelskelser, utroskap og gjentatte episoder tenker jeg man bør vurdere om man elsker og respekterer partner.

Anonymkode: 7748a...f2d

• Liker 2
Skrevet

Enig med over. Hvis man hele tiden er åpen for forelskelser og blir forelsket, så er det noe som er feil, enten med forholdet eller med en selv.

• Liker 4
Skrevet

Det må man nesten føle på selv, tror jeg. Jeg er i et langvarig forhold, og har vært betatt av andre, men jeg har hele tiden visst at det er mannen min jeg vil være med i det lange løp. Tanken på å forlate han eller være utro kunne aldri falt meg inn, uansett hvor flotte og sjarmerende de andre mennene har vært. Det er jo mannen min jeg elsker. Hvis jeg derimot hadde utviklet følelser for en annen, og følt meg fastlåst og ulykkelig i forholdet mitt, hadde det vært noe helt annet.

Anonymkode: 44334...93b

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke normalt etter 1år.

Anonymkode: e2b35...1cb

Så hvis betattheten/forelskelsen varer i mer enn et år, så er det ikke normalt. Eller hvis de manglende følelsene varer i mer enn 1 år, så er det ikke normalt?

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mye næring du gir til denne forelskelsen. En forelskelse kan vare uendelig lenge - årevis- hvis du dyrker den aktivt og tenker konstant på personen. Fantasier og dagdrømmer om vedkommende er med på å forlenge forelskelsen. Tar du grep og bestemmer deg for at du skal slutte å tenke på vedkommende, så vil forelskelsen dabbe gradvis ut, noen ganger raskt- kommer an på viljen din. Min erfaring 😉

Skrevet
39 minutter siden, Eryn skrev:

Det kommer jo helt an på hvor mye næring du gir til denne forelskelsen. En forelskelse kan vare uendelig lenge - årevis- hvis du dyrker den aktivt og tenker konstant på personen. Fantasier og dagdrømmer om vedkommende er med på å forlenge forelskelsen. Tar du grep og bestemmer deg for at du skal slutte å tenke på vedkommende, så vil forelskelsen dabbe gradvis ut, noen ganger raskt- kommer an på viljen din. Min erfaring 😉

Er det mulig det altså, å bare bestemme seg for å slutte å tenkte på en person? Hvorfor får ikke jeg det til?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig det altså, å bare bestemme seg for å slutte å tenkte på en person? Hvorfor får ikke jeg det til?

Du må aktivt styre tankene over på noe annet, eller gjøre noe praktisk som automatisk tvinger tankene over på andre ting enn han. 

Men klart, er følelsene for mannen din helt vekke, vil en forelskelse sitte dypere... 

Skrevet

Det største spørsmålet jeg satt igjen med her, er om tegnsettingen i overskriften er korrekt?

For å besvare spørsmålet, da burde du vært dratt for lenge siden.

Anonymkode: d7dab...1ab

Skrevet

Hvis man ikke har kontakt med eller stalker på sosiale medier bør det gå over på et toppen 6 mnd. Driver man og chatter og snoker på fb profilen så forer man det bare.. 

Begynner du å dagdrømm så ring en venn for å få tankene over på noe annet. Se en serie eller noe. Av av og til må man på avvenning. 

Anonymkode: e4884...c3f

Skrevet

Kan ikke unngå å ha kontakt med han. Vi jobber sammen og selvom det er korona-kontor der vi jobber er vi i kontakt med hverandre flere ganger i løpet av en uke. Vanskelig å ikke tenke på han da, siden han er en del av jobben og tett samarbeid er en forusetning for å lykkes med det vi gjør....

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Kan ikke unngå å ha kontakt med han. Vi jobber sammen og selvom det er korona-kontor der vi jobber er vi i kontakt med hverandre flere ganger i løpet av en uke. Vanskelig å ikke tenke på han da, siden han er en del av jobben og tett samarbeid er en forusetning for å lykkes med det vi gjør....

Da får du vurdere hva som er viktigst av jobben og forholdet ditt. Jeg hadde forventet at mannen byttet jobb om han ikke klarte å styre følelsene for en kollega.

Anonymkode: e4884...c3f

Skrevet

Har du ikke følelser for han du er sammen med, må du gå. Ingen vits å være en plass man ikke skal være. Følg hjertet

Anonymkode: c1f0d...af7

Skrevet
På 26.10.2020 den 22.52, AnonymBruker skrev:

Her inne kan en lese at det er helt normalt å bli betatt av og til og med forelske seg i et annet menneske, når en er i et langvarig forhold

For at dette skal forekomme så kan man ikke være 100% investert i forholdet. Så normalen er nok at folk har flyktige og useriøse forhold enn at de forelsker seg i andre.

Anonymkode: 435fa...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...