Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har vært flittig med å kjøpe sko til min lille sønn på 11 mnd i det siste. Men så kom jeg over de perfekte skoene til neste vår idag :sjenert:

Han bruker str 20/21 nå for tiden, men det er litt vanskelig å vite hva han bruker neste vår (i alderen 18 - 20 mnd). Hva slags størrelse brukte deres barn i den alderen? Kanskje jeg burde kjøpe str 22 til han?

Huff, det er vanskelig dette :roll:

Endret av monja
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde turt og kjøpe sko nå som han skulle bruke til neste år.

Min sønn er 14 mnd og bruker str 23, men har ikke peiling på ha han bruker neste vår.

Skrevet

Det er ikke enkelt nei. Han er ganske bred over vrista, og det gjør det ikke akkurat lettere. Nå er str 19 for lite, str 20 akkurat for stort og str 21 alt for stort. Fetteren hans brukte 22/23 i den alderen, og de har ganske lik fot tror jeg. Om det skulle bli helt feil har vi en del gutter som er yngre, og sikkert passer i den str da, i venninne flokken ;)

Gjest hannah2
Skrevet

JEg har hørt at de små vokser ca 1-2 str pr år. Men dette er jo også individuelt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ikke kjøp sko som han skal bruke om flere måneder, monja. Du vet ikke i det hele tatt hvor mye foten hans vokser iløpet av vinteren. Og Torstein er absolutt verdt de to ekstra hundrelappene det koster deg å kjøpe sko til fullpris ;)

Dessuten varierer det veldig fra merke til merke.

Skrevet

Du bør i hvert fall kjøpe str 22, eller kanskje helst 23. Jeg har ofte kjøpt sko på salg til datteren min med tanke på at hun skulle bruke dem neste sommer eller neste vinter. Har gått helt fint det. Men det er bedre å kjøpe for stort enn for lite da. Ville ikke kjøpt dyre sko til ham, det er jo en sjanse for at de ikke passer da.

Gjest Gjesta
Skrevet

Husk på at han skal ha på skoene når han er helt fersk vandrer, altså at han nettopp har lært å gå. Forestill deg selv at du skal gå på ski opp Galdhøpiggen på slalomski......

Skrevet

Emil brukeer størrelse 21-22. :)

Skrevet

Hvis han i tillegg er bred over vrista, blir det jo litt vanskeligere. Junior i huset er også bred i tillegg til høy over vrista, så de første skoene han fikk måtte vi betale over 400 for.

Vi endte opp med et par svenske i skinn. Men joggesko får vi tak i uten problem. Men det er vanskelig og si hvilken str de bruker om tre kvart år.

Gjest Gjest
Skrevet

Sist sommer brukte jenta mi 18-19. Da var hun et år. Denne sommeren bruker hun 21-22. :)

Skrevet

Det er veldig individuelt. Vesla på 18 måneder vasser rundt i eccosandaler i str. 19, de er for store enda. Kjøpte goretex til henne i vinter i str. 20, de holder nok hele denne vinteren også. Og joggeskoene i str. 21 har hun ikke fått brukt enda. Kanskje neste år? En venninne av henne på 16 måneder bruker str. 23. De er omtrent like høye...

Ville ikke kjøpt på forskudd når de er så små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...