Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 15 og har egentlig i noen uker nå kjent at det presser nedover og verker litt nedentil om jeg går mye. Jeg har også ofte ligametsmerter nederst i magen når jeg hoster og nyser. Dette er også noe jeg merket tidlig. Har vært på to UL og alt ser veldig fint ut, men er dette vanlig eller kan det være tegn på noe galt? Vet ikke om det utgjør noen forskjell men det er tredje barn. Skal snakke med jordmor om det også men ville høre her først..

Anonymkode: 224fe...048

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det er bekkenplager i forhold til graviditeten. Jeg hadde det mye og da jeg gikk gravid. Noen får det tidlig og andre sent. Men snakk med jordmor om det

Anonymkode: 18828...f0b

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som det er bekkenplager i forhold til graviditeten. Jeg hadde det mye og da jeg gikk gravid. Noen får det tidlig og andre sent. Men snakk med jordmor om det

Anonymkode: 18828...f0b

Takk for svar :)

Anonymkode: 224fe...048

Skrevet

Jeg hadde liknende greier både i første og (nå) andre graviditet.

Hoste-/nysesmertene ga seg i andre trimester første gangen og litt tidligere denne gangen. Noen ganger var det så vondt at jeg stivnet helt og holdt pusten.

Nedoverpress og verking ble det mer og mer av utover i den første graviditeten. Denne gangen har jeg kun kjent det etter sex eller onanering (jeg er i uke 21 nå). Jeg gjetter på at det har å gjøre med at man har større blodgjennomstrømning i kroppen når man er gravid.

Jeg hadde ingen bekkenplager i første graviditet og har foreløpig ikke hatt det nå heller. Disse plagene vi snakker om nå, er helt andre greier, og (etter min erfaring) mindre problematisk selv om det kan være vondt og ubehagelig til tider det og.

Min første er forresten ei sunn og flott jente på snart ett år, og nummer to ser frisk ut på ultralyd og NIPT. :)

Det er sikkert lurt av deg å snakke med jordmor om dette, så slipper du å bekymre deg. 

Skrevet

Symfysesmerter/løsning. Anbefaler å ta hensyn til det. Hold bena samlet og bekkenet stabilt i alle aktiviteter. Jeg fikk ikke lov til å gjøre husarbeid eller kjøre handlevogn (man bruker tversoverbevegelser). Ellers finnes det gode treningsøvelser som kan forebygge forverring.

Jeg ble så dårlig at jeg hadde gangvansker og var sykemeldt fra uke 24 frem til hodet festet seg i uke 38. Hadde da hatt smertene i overkommelig styrke siden uke 10.

Anonymkode: 03f03...2dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...