Gå til innhold

Må jeg kjøpe gaver til brors «stebarn»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå nylig fått vite at bror, den nye samboeren hans og de tre barna hennes skal feire jul med oss. Den nye dama hans har 3 unger fra tidligere, de er i alderen 12-2 år. Må jeg kjøpe gaver til dem? De skal feire jul med oss. Det kan fort bli dyrt, det er snakk om gaver til barn på 12,7 og 2. Jeg har en baby selv og mannen er delvis arbeidsledig pga korona, så jeg har ikke mye å rutte med...

Anonymkode: 6c6d5...b3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp gaver, men etter evne, du trenger ikke blakke deg.

• Liker 34
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, så lenge de skal feire jul med dere. Trenger jo ikke være noe dyrt, bare en liten oppmerksomhet. 

Skrevet

Klart at du må gi gaver til de når dere skal feire julen sammen! Men du trenger slett ikke å kjøpe noe dyrt.

• Liker 22
Skrevet

I min familie kjøper vi gaver til de som vi ferier jul med, så da blir svaret mitt ja. Men hvis økonomien er stram så må man jo prioritere kanskje andre ting? Kan du kjøpe en felles gave til disse 3 barna? Må ikke være dyrt, mer symbolsk

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville nok gjort det, men ikke noe veldig dyrt. 

Anonymkode: 7b38c...757

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå nylig fått vite at bror, den nye samboeren hans og de tre barna hennes skal feire jul med oss. Den nye dama hans har 3 unger fra tidligere, de er i alderen 12-2 år. Må jeg kjøpe gaver til dem? De skal feire jul med oss. Det kan fort bli dyrt, det er snakk om gaver til barn på 12,7 og 2. Jeg har en baby selv og mannen er delvis arbeidsledig pga korona, så jeg har ikke mye å rutte med...

Anonymkode: 6c6d5...b3c

Da reduserer du prisen på alle gaver så det ikke blir så dyrt. Og så kjøper du noe fra Billigkroken. Klart de skal ha gave, men en hundrings eller så per hode er mer enn nok. 

Anonymkode: c35f3...5c8

• Liker 5
Skrevet

Må og må, det er jo hyggelig da. Trenger ikke å kjøpe noe dyrt, men en liten oppmerksomhet siden dere feirer jul sammen. 

Anonymkode: 38f21...c00

Skrevet

husker jeg fikk en first price bodylosjon (typ 10 kr) av min "stetante" da vi feiret jul. En slik som koster ca 10 kr. Var en del billigere enn lekene/klærene mine halvsøsken fikk, men husker jeg var så supertakknemlig for å bli husket og tenkt på :) Det er virkelig tanken som teller, ikke verdien. Verdien tenkte jeg først på da pappa spurte meg om jeg ble lei meg for gaven senere, noe jeg ikke ble. 

Anonymkode: 2ddf6...fc4

• Liker 17
Skrevet

Kjøp billigere gave til bror, og kjøp noen små gaver til ungene. 

Anonymkode: 8d39d...96a

• Liker 16
Skrevet

Jeg har 16 tantebarn pluss bonustantebarn og har frem til i fjor kjøpt til de alle. Jeg og broren min slår oss sammen og kjøper en liten ting til dem. Men budsjettet vårt er på 100-150 kroner.

Ikke stress med at det må være en dyr ting, en boks med lego til 100 kr, fine fargeblyanter, klistremerker, sprettball, klinkekuler, snop...

Spør broren din hva de liker og se om du finner noe som slår an, den ene nevøen min fryder seg fortsatt over prumpeputa til 40 kroner han fikk i fjor 🤣

Anonymkode: 5c003...4c3

• Liker 8
Skrevet

Ja klart du må gi noe til dem og, ellers hadde jo en begynt å lure. Man gir til dem en feirer jul med alltid, men kjøpe noe billig og ikke dyrt som andre skriver her. Du finner nok på Nille og Europris ting, men spør hva dem liker.

Anonymkode: 96995...011

• Liker 1
Skrevet

Kjøp nå felleshage til de da. En stor julesokk eller noe, med diverse digg oppi, på deling🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 79fbc...c26

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig. Man skal ikke forskjellsbehandle barn uansett om de er biologiske eller ikke.

• Liker 7
Skrevet

Jeg var sammen med en som hadde ei datter, og jeg gav hun 200 kr til jul selv om jeg ikke kjente hun. Føltes bare riktig og rett

Anonymkode: 96995...011

• Liker 4
Skrevet

Ja, det synes jeg du bør. Dersom dere pleier å gi gave til voksne, så kan du kanskje avtale med din bror at dere lar det være i år?

Barna er alle tre i en alder hvor det fremdeles er enkelt å finne billige & artige gaver. Eks hvis 12-åringen spiller Fortnite, så kan han få gavekort på v-bucks. En 7-åring liker alt mulig - godis, morsomme sokker, tøyseleker (prank), slim osv. 2-åring er superenkelt & bare moro :) 

• Liker 3
Skrevet

Du kan kjøpe en felles gave. For eks fylle en julesekk med godteri

Skrevet

Jeg hatet å få fellesgaver med søsknene mine da jeg var barn... Heller en liten ting til hver litt tilpasset alder, særlig når aldersforskjellen er såpass stor.

• Liker 19
Skrevet

Ja, kjøp gaver, men billige - feks 50 -100 til hver.

Anonymkode: 9dd89...a85

• Liker 1
Skrevet

Husker enda en jul når jeg var liten, fikk en liten konfelteske ala noe du kjøper på europris for en 50 lapp. Men følte meg såå voksen og ble skikkelig glad for den gaven. Faktisk en av få gaver jeg husker fra barndommen😅. Selvfølgelig skal de du feirer jul med få gave, om så bare en eske med melkehjerter❤

Anonymkode: 65db5...c26

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...