Illuminatum Skrevet 26. oktober 2020 #21 Skrevet 26. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: - En tyv er en aktør som tar noe fra deg uten ditt samtykke. - Tyveri er å ta noe fra deg uten ditt samtykke - Den norske stat krever at vi skal gi fra oss en del av vår lønn, uten vårt samtykke - Den norske stat stjeler fra oss, og vi er undertrykte - Staten undertrykker det norske folk Hvorfor må jeg betale skatt av mine opptjente midler til ting jeg ikke bruker? Det er slaveri, tyveri og tvang. Hvorfor har vi ikke et helt fritt marked i Norge? En stat er egentlig en ny oppfinnelse hvis vi skal se på menneskets historie. Hvorfor kan vi ikke selv bestemme hva vi skal betale for? Kun Liberalistene blant partiene i Norge har forstått hvorfor mennesket er født til å være fritt. Anonymkode: 02288...8fe Lest Staten av Platon? Skrevet ca 400 år bc 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #22 Skrevet 26. oktober 2020 Skrekk og gru og himmel og hav! For noe sludder og pisspreik. Såpass idiotisk at jeg ikke gidder. Anonymkode: de996...8a2 3
Mannisinbestealder Skrevet 26. oktober 2020 #23 Skrevet 26. oktober 2020 Dette er bare tull og provokasjon. Det er lite sannsynlig at en person med så godt språk kan ha slike skrullete meninger. Du er avslørt. 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #24 Skrevet 26. oktober 2020 5 minutter siden, PeeWee skrev: Jeg lurer på om den opprinnelige Chris Joy er død? Fra og med slutten av to tusen tallet har det oppstått så mange tannløse kopier uten at orginalen har vært å se på mange år. Siste bekreftede "sighting" var mens Aftenposten sitt debattforum fortsatt var aktivt. Forøvrig tviler jeg på om andelen med Asbergers kombinert med sosiopati er en stor nok velgergruppe til å bli representert noe sted? Han skrev med det nicket på diskusjon.no i desember 2015. Kan selvsagt ha vært en som kopierte. Her: https://www.diskusjon.no/profile/395681-chrisjoy/ Anonymkode: 745ee...330
PeeWee Skrevet 26. oktober 2020 #25 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han skrev med det nicket på diskusjon.no i desember 2015. Kan selvsagt ha vært en som kopierte. Her: https://www.diskusjon.no/profile/395681-chrisjoy/ Anonymkode: 745ee...330 Den der kan faktisk være ekte! Var faktisk ikke klar over den. er for mange autister på diskusjon.no til at jeg orker. Men man ser jo hvor patetiske kopiene blir i forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #26 Skrevet 26. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når flere ønsker å drive sykehus, vil de konkurrere på pris og gi oss et best mulig tilbud. priser de sin medisin for høyt, priser de også seg selv ut av markedet. Anonymkode: 02288...8fe Så du tror du får den beste pleien av de mest underbetalte pleierne? Anonymkode: 236c6...f1f 10
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #27 Skrevet 26. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Du kommer ikke langt med den diskusjonen her på KG. De fleste her er enten navere, eller mottar en disproporsjonal mengde offentlige ytelser, i forhold til hva de bidrar med. Anonymkode: b787c...a05 Akkurat, ja... Jeg betaler mellom 300.000,- og 400.000,- i skatt hvert år, og har vært i kontakt med helsevesenet 3 ganger siden 2008. Hvilke disproporsjonale ytelser er det jeg mottar? Antagelig holder jeg liv i deg.... Anonymkode: 2504a...620 1
PeeWee Skrevet 27. oktober 2020 #28 Skrevet 27. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Når flere ønsker å drive sykehus, vil de konkurrere på pris og gi oss et best mulig tilbud. priser de sin medisin for høyt, priser de også seg selv ut av markedet. Nei, dette vil ikke uten videre skje fordi sykepleiere og særlig leger er etterspurt arbeidskraft. Så hvis flere driver sykehus, kan vi like gjerne få en situasjon hvor sykehusene konkurrerer om arbeidskraften, og dermed presser opp lønningene for de gruppene. En fordel med offentlig helsevesen er jo at man dermed holder prisene på dyre leger nede. 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #29 Skrevet 27. oktober 2020 Alt av inntekt og gevinst under 1 million i året burde vært skattefritt, formuer under 50 mill burde heller ikke skattes. Utenom det burde momsen reduseres og alle særavgifter (alkohol, tobakk, drivstoff, etc) fjernes. Dette kunne man oppnådd ved å legge ned NAV og fjerne uhjelpa. Anonymkode: d5e1e...895
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #30 Skrevet 27. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ved å konkurranseutsette transportaktørene, vil de underby hverandre for å gi folk et best mulig tilbud. De dårligste taper konkurransen. Anonymkode: 02288...8fe Aha, så folk skal ikke klare å overleve på lønningen sin? Smart. Anonymkode: f3c96...b8c 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #31 Skrevet 27. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt av inntekt og gevinst under 1 million i året burde vært skattefritt, formuer under 50 mill burde heller ikke skattes. Utenom det burde momsen reduseres og alle særavgifter (alkohol, tobakk, drivstoff, etc) fjernes. Dette kunne man oppnådd ved å legge ned NAV og fjerne uhjelpa. Anonymkode: d5e1e...895 Så alle som ikke et arbeidsføre skal dø? Selv jobber jeg med psykisk utviklingshemmede og føler sterkt på de har like mye livets rett, eller kanskje mer enn de som kun tenker på seg selv. Anonymkode: f3c96...b8c 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #32 Skrevet 27. oktober 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor skal jeg betale for skole? man finner eksamensoppgaver, studieprogram og all info på nett. Man betaler for de transportmidler og tjenester man selv bruker. Man kjøper den medisin og de legetjenester som er nødvendige etter konsultasjon. Anonymkode: 02288...8fe I svaret ditt forklarer du nettopp hvorfor du bør betale for skole, og kanskje betale enda en god del mer enn du har gjort så langt. Nettopp fordi skole gir innsikt i hva du spør om. Anonymkode: 9a351...aef 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #33 Skrevet 27. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så alle som ikke et arbeidsføre skal dø? Selv jobber jeg med psykisk utviklingshemmede og føler sterkt på de har like mye livets rett, eller kanskje mer enn de som kun tenker på seg selv. Anonymkode: f3c96...b8c De kan man finne billigere løsninger for, de fleste som naver nå ville vært i stand til å jobbe hvis de ikke hadde noe valg. Anonymkode: d5e1e...895 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 27. oktober 2020 #34 Skrevet 27. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: - En tyv er en aktør som tar noe fra deg uten ditt samtykke. - Tyveri er å ta noe fra deg uten ditt samtykke - Den norske stat krever at vi skal gi fra oss en del av vår lønn, uten vårt samtykke - Den norske stat stjeler fra oss, og vi er undertrykte - Staten undertrykker det norske folk Hvorfor må jeg betale skatt av mine opptjente midler til ting jeg ikke bruker? Det er slaveri, tyveri og tvang. Hvorfor har vi ikke et helt fritt marked i Norge? En stat er egentlig en ny oppfinnelse hvis vi skal se på menneskets historie. Hvorfor kan vi ikke selv bestemme hva vi skal betale for? Kun Liberalistene blant partiene i Norge har forstått hvorfor mennesket er født til å være fritt. Anonymkode: 02288...8fe Du velger selv. Du trenger ikke være her. Du er griseheldig som bor i verdens rikeste land med gode velferdsordninger. Fra du ble født dro du nytte av velferddsordningene. Du drar nytte av velferdssamfunnet vi bor i hver eneste dag. Dersom du fortsatt syns det er tyveri og føler deg som en slave kan du flytte til et land hvor du slipper å betale skatt. Bare sørg for å holde deg borte fra Norge lenge nok slik at du ikke betaler skatt. Da mister du trygdrettighetene dine. Hovedregelen er at du mister medlemskapet i trygden hvis du skal opphold deg i utlandet i 12 måneder eller mer. Du mister også ditt trygdemedlemskap hvis du er i utlandet mer enn seks måneder i året i to eller flere år på rad. God tur.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #35 Skrevet 27. oktober 2020 Hvis skatt er tyveri må tyveri være skatt. Interessant. Anonymkode: 647ba...d2e 3
ltfutt Skrevet 27. oktober 2020 #36 Skrevet 27. oktober 2020 Hvordan skal liberalistene finansiere politi, rettsvesen, forsvar hvis de er imot skatt? Hvordan skal vi sikre frie markeder og ikke monopolvirksomhet hvis vår infrastruktur er drevet og styrt av private. 2
jabx Skrevet 27. oktober 2020 #37 Skrevet 27. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: - En tyv er en aktør som tar noe fra deg uten ditt samtykke. - Tyveri er å ta noe fra deg uten ditt samtykke - Den norske stat krever at vi skal gi fra oss en del av vår lønn, uten vårt samtykke - Den norske stat stjeler fra oss, og vi er undertrykte - Staten undertrykker det norske folk Hvorfor må jeg betale skatt av mine opptjente midler til ting jeg ikke bruker? Det er slaveri, tyveri og tvang. Hvorfor har vi ikke et helt fritt marked i Norge? En stat er egentlig en ny oppfinnelse hvis vi skal se på menneskets historie. Hvorfor kan vi ikke selv bestemme hva vi skal betale for? Kun Liberalistene blant partiene i Norge har forstått hvorfor mennesket er født til å være fritt. Anonymkode: 02288...8fe Pengene du tjener er basert på felles infrastruktur, og du har lagt beslag på og stjålet ressurser som egentlig ikke tilhører noe, og som andre ikke kan benytte seg av fordi du stjal det. Det skulle bare mangle at du ikke skulle betale tilbake litt av det grove tyveriet du hele tiden driver med. 4
jabx Skrevet 27. oktober 2020 #38 Skrevet 27. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal jeg betale for skole? man finner eksamensoppgaver, studieprogram og all info på nett. Man betaler for de transportmidler og tjenester man selv bruker. Man kjøper den medisin og de legetjenester som er nødvendige etter konsultasjon. Anonymkode: 02288...8fe Og hvis du blir alvorlig, langvarig og kronisk syk og f.eks. ikke kan jobbe og tjene penger? 1
Outlander Skrevet 27. oktober 2020 #39 Skrevet 27. oktober 2020 Som immigrant fra USA kan jeg fortelle og love deg at jeg betaler skatt her MED GLEDE. Jeg alltid riste hodet mitt når jeg lese innlegg som dette, som kommer fra bortskjemte folk som har fått hjelp servert på sølvfat på grunn av skatt. Skjerp deg ts. 9
jabx Skrevet 27. oktober 2020 #40 Skrevet 27. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Så hvis du får barn en gang, mener du da at de skal google seg til hvordan de lærer seg å lese som 6-åringer?:) Anonymkode: 09256...b12 For en ekte Liberalist så er barna foreldrenes eiendom. Foreldre kan gjøre som de vil med dem. De kan bare kaste dem ut døra som spedbarn hvis de vil. Eller mishandle dem på det groveste. Null problem for Liberalister det. Ingen kan gripe inn siden foreldrene eier barna. Det betyr også at foreldrene ikke plikter å gi barna noen skole i det hele tatt. I drømmesamfunnet til Liberalister er omtrent alle fullstendig kunnskapsløse og uten skolegang og kunnskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå