AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Er det bare meg som synes det er rart, trist, sårt og lite fintfølende at man sitter midt blant alle de lykkelige gravide med store fine babymager i venterommet på Rikshospitalet? Vet godt at jeg er hormonell og overfølsom om dagen, men det toppet seg bare før helgen, da jeg praktisk talt satt omringet av glødende, høygravide kvinner som skulle på UL mens jeg, verdens mest ufruktbare kvinne, ble ropt inn på fertilitetspoliklinikken (som er veldig tydelig skiltet) vegg i vegg, følte alle så meg og tenkte «stakkars»... Tredje og siste forsøk, sikkert derfor jeg først reagerer nå😭 Anonymkode: 4e87a...099 4
Gjest Chroma Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Det handler vel gjerne om plass, utstyr og personale, men forstår godt at det er vondt for de det gjelder. Det er mange sånne eksempler i helsevesenet, feks at kvinner som har mistet barnet sitt må ligge på vanlig barselavdeling eller kreftpasienter havner på rom med andre døende kreftpasienter.
Gjest Chroma Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Forresten, håper alle gode ting er tre for dere. ❤️
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 Det har jeg tenkt på hver gang jeg har sittet der! Har selv sittet der og ventet på ultralyd flere ganger, men har også sittet der med en venninne som går gjennom IVF. Jeg hadde ikke taklet å sitte i en tung IVF-prosess mens jeg hadde måttet se masse gravide gå inn og ut.. Veldig spesielt. Anonymkode: d8446...ffa 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg reagerte på det samme på Ullevål. Kort tid etter å ha fått beskjed om at babyen var død måtte jeg sitte på venterommet med alle de gravide mens jeg ventet på at en lege skulle bekrefte at hjerte ikke slo. Helt grusomt😔 Anonymkode: 4242e...fd4 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerte på det samme på Ullevål. Kort tid etter å ha fått beskjed om at babyen var død måtte jeg sitte på venterommet med alle de gravide mens jeg ventet på at en lege skulle bekrefte at hjerte ikke slo. Helt grusomt😔 Anonymkode: 4242e...fd4 Samme opplevde jeg på Ullevål. Sitter å venter på ultralyd for å bekrefte ma/bo og få abortpiller, samtidig som høygravide kvinner skal på kontroll og fødende kvinner står i mottaket Anonymkode: 45275...cb0 1
Neutral90 Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Samme på de sykehusene jeg har vært på også... Forstår det, samtidig er det så sårt... 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #8 Skrevet 27. oktober 2020 Takk for svar alle sammen - veldig godt å se at jeg ikke er den eneste som føler det sånn, selv om jeg er klar over at det er en bagatell i det store bildet, handler om ressurser osv. Synes allikevel det er veldig sårt. Og hvertfall for dere som har mistet og må sitte og vente i samme rom! ❤️ Snakket litt med en venninne om det i går som har vært der ofte grunnet komplisert svangerskap, og det gav meg jo litt perspektiv også - mange av de tilsynelatende lykkelige gravide sitter jo der nettopp fordi de følger med om noe er galt med barnet, og det er jo heller ikke noe hyggelig å tenke på... Vi har alle vårt, får jeg prøve å tenke🤷🏻♀️ Håper uansett at neste gang jeg skal dit er det til tidlig UL!🤞🏻🤞🏻 Anonymkode: 4e87a...099 1
Amatariel Skrevet 27. oktober 2020 #9 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg har vært i begge situasjoner der. Både den som sliter med å bli gravid (skulle bl.a på time for å få dobbeltsjekket at det ikke var liv en gang), men også den som skulle på OUL. Vi med stor mage syns også det er ubehagelig, på de andres vegne... liker absolutt ikke å strutte rundt med gravidmage rundt andre som sliter. Men rommet er som det er... har liksom ikke noe valg. Men en dag skal det bli din tur å være den som sitter der lykkelig gravid! 1
Sinsiew Skrevet 27. oktober 2020 #10 Skrevet 27. oktober 2020 Det har nok alt med plass å gjøre. På Ahus får man rom innerst på barsel etter dødfødsel. Fint å gå forbi alle med barn når man skal hjem etter endt opphold, kan jeg tenke meg 🙄 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #11 Skrevet 27. oktober 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme opplevde jeg på Ullevål. Sitter å venter på ultralyd for å bekrefte ma/bo og få abortpiller, samtidig som høygravide kvinner skal på kontroll og fødende kvinner står i mottaket Anonymkode: 45275...cb0 Opplevde samme på Ahus. Anonymkode: d86b4...8ac
Neutral90 Skrevet 27. oktober 2020 #12 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg husket jeg og mannen satt og ventet for å komme inn for å få bekreftet SA. Sammen med oss satt et annet par. Jeg ble instinktivt sjalu og litt sur fordi det var tydeligvis kø og vi måtte sitte og høre på disse lykkelige... Så oppfattet vi at de var der fordi hun var nylig diagnostisert med kreft og skulle se om behandelingen funket. Har alltid prøvd å ha dette i bakhodet... At de andre ikke nødvendigvis er i en bedre situasjon 😏 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2020 #13 Skrevet 27. oktober 2020 2 timer siden, Neutral90 skrev: Jeg husket jeg og mannen satt og ventet for å komme inn for å få bekreftet SA. Sammen med oss satt et annet par. Jeg ble instinktivt sjalu og litt sur fordi det var tydeligvis kø og vi måtte sitte og høre på disse lykkelige... Så oppfattet vi at de var der fordi hun var nylig diagnostisert med kreft og skulle se om behandelingen funket. Har alltid prøvd å ha dette i bakhodet... At de andre ikke nødvendigvis er i en bedre situasjon 😏 Det er nettopp det. Jeg har selv sittet på et slikt venterom hver eneste uke. Barnet i magen var sykt, og selv om det heldigvis går bra nå (etter operasjoner) så var det virkelig ikke noe gøy for meg heller å sitte der. Mange er jo der fordi noe er galt. Anonymkode: f1fbf...74b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #14 Skrevet 28. oktober 2020 Er slik etter man går til utskrapning eller kirurgisk abort på ullevål også. Alle havner på samme rom. Både de som akkurat har født friske barn som får komplikasjoner etter fødsel og de som mister å må ta kirurgisk abort eller lignende inngrep. Syns det er trist at man ikke har mulighet til å skille disse. Anonymkode: a97b4...c60 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2020 #15 Skrevet 28. oktober 2020 Jeg tente mye på det da jeg endelig satt på venterommet med stor mage selv (fikk barn etter flere IVF-forsøk). Jeg visste at det godt kunne være andre der som lengtet, fryktet eller sørget ❤️ Anonymkode: eea09...9fd
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #16 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg skulle hente meg frokost dagen etter en ma på Kalnes. Kom inn på «kjøkkenet» og møter på verdens stolteste far med en ganske så fersk unge i armene. Jeg rygget faktisk ut av rommet😢 Anonymkode: 4f02f...c5f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #17 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg har også sittet på det venterommet på riksen og ventet på ivf. Ikke noen god følelse å sitte blant alle de struttende magene, og i mitt hode lykkelige vordende mødre. Men så plutselig kom det ei av desse struttende damene og strigråt... Jeg aner ikke hvorfor, men det så ikke noe godt ut. Det gjorde veldig inntrykk! Anonymkode: bf707...3de
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #18 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har også sittet på det venterommet på riksen og ventet på ivf. Ikke noen god følelse å sitte blant alle de struttende magene, og i mitt hode lykkelige vordende mødre. Men så plutselig kom det ei av desse struttende damene og strigråt... Jeg aner ikke hvorfor, men det så ikke noe godt ut. Det gjorde veldig inntrykk! Anonymkode: bf707...3de Hun kom ut fra et undersøkelsesrom. Hadde sikkert fått en vond beskjed Anonymkode: bf707...3de 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #19 Skrevet 29. oktober 2020 Har vært der mye, sjeldent høygravide der, og det ga meg mer håp enn noe annet. Jeg satt der en gang endelig høygravid selv, med kåpe og veska på fanget. Skulle på svangerskapskurs! Legen min fra tre ivf-forsøk kom forbi og stoppet litt opp og stusset nølende «skal du til meg?.....?». Jeg hadde jo ikke vært hos ham på 9 måneder. Jeg vet ikke hvem av oss som hadde det mest strålende smilet da jeg bare løfta vekk veska og pekte på den andre døren: «nei, jeg skal DIT!» Anonymkode: 63587...364 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2020 #20 Skrevet 29. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært der mye, sjeldent høygravide der, og det ga meg mer håp enn noe annet. Jeg satt der en gang endelig høygravid selv, med kåpe og veska på fanget. Skulle på svangerskapskurs! Legen min fra tre ivf-forsøk kom forbi og stoppet litt opp og stusset nølende «skal du til meg?.....?». Jeg hadde jo ikke vært hos ham på 9 måneder. Jeg vet ikke hvem av oss som hadde det mest strålende smilet da jeg bare løfta vekk veska og pekte på den andre døren: «nei, jeg skal DIT!» Anonymkode: 63587...364 Dette hjelper ikke Anonymkode: 575d8...05a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå