AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Har en 2. klassing. Forholdsvis god til å holde orden men ikke helt... Hver uke får hele klassen beskjed om at noen mangler regntøy og skiftetøy. Trodde ikke det gjaldt oss da jeg har sendt med alt. Har ikke fått våte klær tilbake. Hadde nettopp foreldresamtale og da ble det tatt opp igjen. Jeg spurte hva som manglet. Nei det kunne ikke læreren vite, det måtte jeg vite. Men hun hadde observert barnet med joggesko i regnet. Javel, da må jeg komme og sjekke hva som er i skapet. Nei, det kunne jeg ikke. Men jeg måtte være sikker på at barnet har det som trengs. Wtf? Hvordan skal jeg vite det da? Barnet sier at alt er der, men hvordan kan jeg vite? Og pålagt at alt er der uten at jeg kan sjekke? Har sendt med alt. Men ting kan jo ha forsvunnet. Kjøpe inn alt nytt da? For sikkerhets skyld... Anonymkode: cd364...1aa 3
minister-mio Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Spør barnet om støvlene er på skolen
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, minister-mio skrev: Spør barnet om støvlene er på skolen Regner med TS har samme problem som oss - ungen svare vet ikke eller ja/nei, men vet egentlig ikke. Ta kontakt med foreldrekontakt/FAU på skolen. Dette kan drøftes i plenum siden det antageligvis ikke er et problem for kun deg. Anonymkode: 7119e...1a9 12
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, minister-mio skrev: Spør barnet om støvlene er på skolen Det har jeg selvsagt gjort! Og hun mener de er der. Og at alt annet er der også. Anonymkode: cd364...1aa
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, minister-mio skrev: Spør barnet om støvlene er på skolen "...Barnet sier at alt er der..." Anonymkode: 65aec...08a 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har jeg selvsagt gjort! Og hun mener de er der. Og at alt annet er der også. Anonymkode: cd364...1aa Og uansett er de ikke hjemme. Anonymkode: cd364...1aa 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Nei da hadde jeg spurt rektor. Dette ble litt vel firkantet av læreren. Her får vi heller ikke få inn for å sjekke skiftetøy, men jeg har ved et par anledninger fått lov likevel når det ble helt kleskaos og vi ikke hadde oversikt. Om du mistenker at feks gummistøvler kan være borte, så må du jo vite det. Så enten må læreren gå å sjekke hva som er på plassen, ellers så må du få gå å sjekke. Anonymkode: efc2e...234 1
Milky Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 Enten så får læreren fortelle deg hva som er på plassen eller så sjekker du selv. Går ikke ann at læreren holder på sånn 12
minister-mio Skrevet 26. oktober 2020 #9 Skrevet 26. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg selvsagt gjort! Og hun mener de er der. Og at alt annet er der også. Anonymkode: cd364...1aa Be henne ta et bilde da 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, minister-mio skrev: Be henne ta et bilde da Barnet mitt? Hun er 7 år og har ikke telefon eller kamera. Anonymkode: cd364...1aa
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #11 Skrevet 26. oktober 2020 Hvorfor får ikke foreldre lov til å sjekke at barna har alt de trenger? Anonymkode: 30620...988 2
minister-mio Skrevet 26. oktober 2020 #12 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt? Hun er 7 år og har ikke telefon eller kamera. Anonymkode: cd364...1aa Men det har kanskje du?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #13 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barnet mitt? Hun er 7 år og har ikke telefon eller kamera. Anonymkode: cd364...1aa Læreren sa at hun ikke kan sjekke, det KAN ha skjedd at ting har blity lagt i feil skap, men det kunne ikke de vite Anonymkode: cd364...1aa
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #14 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, minister-mio skrev: Men det har kanskje du? Men jeg får ikke lov til å komme inn på skolen pga coronarestriksjonene. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får ikke foreldre lov til å sjekke at barna har alt de trenger? Anonymkode: 30620...988 Pga coronarestriksjonene Anonymkode: cd364...1aa 1
minister-mio Skrevet 26. oktober 2020 #15 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men jeg får ikke lov til å komme inn på skolen pga coronarestriksjonene. Pga coronarestriksjonene Anonymkode: cd364...1aa Hva om du sender med ungen en telefon eller et kamera. Så kan hun ta bilde av plassen sin, så kan du se hva som befinner seg der
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #16 Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, Badbunny skrev: Enten så får læreren fortelle deg hva som er på plassen eller så sjekker du selv. Går ikke ann at læreren holder på sånn Enig. Men får altså ikke lov til å komme inn på skolen. Merkelig at de ikke i det minste kan ta en runde og sjekke hva som er der og evt om ting har havnet på feil plass. Jeg har merket alt (bortsett fra sokker og truser) med navn. Anonymkode: cd364...1aa
Milky Skrevet 26. oktober 2020 #17 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. Men får altså ikke lov til å komme inn på skolen. Merkelig at de ikke i det minste kan ta en runde og sjekke hva som er der og evt om ting har havnet på feil plass. Jeg har merket alt (bortsett fra sokker og truser) med navn. Anonymkode: cd364...1aa Kan du spørre en av de andre ansatte? For eks de på AKS? Om de kan ta en titt for deg? Eller bare snike deg inn 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #18 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, minister-mio skrev: Hva om du sender med ungen en telefon eller et kamera. Så kan hun ta bilde av plassen sin, så kan du se hva som befinner seg der Hmm. Ja kanskje, men da må jeg få tak i noe som er greit å sende med henne. Tlf min trenger jeg selv og kan ikke akkurat putte det dyre speilreflekskameraet i sekken... Men uansett: hvorfor kan ikke lærerne sjekke? Vet de har mye å gjøre, men når de har urimelige krav mot oss? Anonymkode: cd364...1aa
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #19 Skrevet 26. oktober 2020 Gutten min tar med seg hele byttekurven hjem innimellom, sånn at jeg får gå gjennom alt. Anonymkode: 4b38d...306 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #20 Skrevet 26. oktober 2020 Her får foreldre sjekke plassene når det ikke er barn eller ansatte i garderoben. De må altså vente til alle har gått inn i klasserommet. Anonymkode: af494...5c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå