Gå til innhold

Ikea med rasisme-flopp: Måtte fjerne bilde av svart mann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet enig med deg og synes krenkelseshysteriet er vanvittig. Når det er sagt var fangenummer det første som slo meg da jeg så bildet.

• Liker 4
Skrevet

Å herregud. Krenk og bli krenka! Blir bare verre og verre dette her. 

• Liker 5
Skrevet

Bra man har krenkekrakk!

• Liker 2
Skrevet

Nøkkelordet her er vell "kan tolkes". Mennesker som velger å tolke dette i verste mening kan finne på å gjøre det, og for en del virker det å gå sport i det. Antagelig er det ekstremt får som faktisk tror det er noe grunnlag for en slik tolkning, men selvrettferdig vrede og "god" kamp er potensielt for fristende til å la det passere. 

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Lauv skrev:

Når det er sagt var fangenummer det første som slo meg da jeg så bildet.

Fangenummer? Da synes jeg man strekker det vel langt. Det ser ikke ut som han sitter i en fengselscelle. Det ligger et skateboard på gulvet, og det står en sofa ved veggen. Det ser ut som det ligger en flatpakke på gulvet, med instruksjoner oppå. Rasistisk? 

• Liker 7
Skrevet

Helt latterlig. Venstresiden og mange innvandrere drar opp rasistkortet hele tiden..

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, FryNor skrev:

Det går vel på dette de tenker på, "Despite being only 13 percentage of the population".

Altså at afroamerikanere står bak 50% av kriminaliteten selv om de utgjør bare 13% av befolkningen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Criminal_stereotype_of_African_Americans

https://www.channel4.com/news/factcheck/factcheck-black-americans-commit-crime 

Er det sant? Det er jo helt vilt. Overrepresentasjonen altså. Hva er tallene for Norge?

• Liker 2
Skrevet

Fullstendig meningsløst. 

Skrevet
9 timer siden, NordicViking skrev:

Fangenummer? Da synes jeg man strekker det vel langt. Det ser ikke ut som han sitter i en fengselscelle. Det ligger et skateboard på gulvet, og det står en sofa ved veggen. Det ser ut som det ligger en flatpakke på gulvet, med instruksjoner oppå. Rasistisk? 

Jeg assosierer nummeret på ryggen med et fangenummer. Det handler om t-skjorten hans, ikke fargen hans. Han kunne like gjerne vært hvit.

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, Lauv skrev:

Jeg er i utgangspunktet enig med deg og synes krenkelseshysteriet er vanvittig. Når det er sagt var fangenummer det første som slo meg da jeg så bildet.

Ja, fangenummer assosiasjonen var klar og det var et helt klaustrofobisk bilde. Rotete,mørkt og dårlig komponert. 

Skrevet

Hadde noen tenkt dette om en lyshudet person satt der iført det samme plagget med vilkårlige tall på? Neppe.
Jeg klarer ikke å se dette som noe problematisk altså. Mennesker i dag er på ville lettkrenkede veier
og er der ingen problemer, ja så lager de noen og er FRYKTELIG :jolie: seriekrenket...i all evighet. 
                                                                                 Wow...god bedring til alle som har det slik!

• Liker 10
Skrevet

Jeg velger å ikke bli krenket over at andre blir krenket, og tenker at det er fint at det ble endret hvis det er sånn og forstå at noen ble krenket 🙂 (herregud for en setning 😅

Kan være enig i at det kan bli litt mye av og til, men det er kanskje prisen å betale for å få en endring. Vanskelig dette.

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, Hoppetaujenta said:

Hadde noen tenkt dette om en lyshudet person satt der iført det samme plagget med vilkårlige tall på? Neppe.
Jeg klarer ikke å se dette som noe problematisk altså. Mennesker i dag er på ville lettkrenkede veier
og er der ingen problemer, ja så lager de noen og er FRYKTELIG :jolie: seriekrenket...i all evighet. 
                                                                                 Wow...god bedring til alle som har det slik!

Seriekrenket... For et fantastisk beskrivende ord, tror jeg adopterer det :) 

• Liker 3
Skrevet

Jeg mistenker det må sitte noen individer der ute i samfunnet, som tolker bilder av afrikanere (og andre) i aller verste mening. Disse burde kanskje gå i seg selv litt, og undersøke om ikke det er kanskje de som er rasistene..

• Liker 5
Skrevet
23 timer siden, Catalina Culès skrev:

https://www.nettavisen.no/okonomi/ikea-med-rasisme-flopp-matte-fjerne-bilde-av-svart-mann/3424037419.html

Hva er rasistisk her ? Jeg klarer ikke se det, for meg virker det som det er rasistisk å være mørkhudet :klo: Men det er det jo ikke. Er dette bare nok en ting som er blåst opp av de som blir krenket av alt?

Jeg må le. 

5 minutter siden, Callisto83 skrev:

Jeg mistenker det må sitte noen individer der ute i samfunnet, som tolker bilder av afrikanere (og andre) i aller verste mening. Disse burde kanskje gå i seg selv litt, og undersøke om ikke det er kanskje de som er rasistene..

Jeg mistenker det samme. De som ser rasisme overalt, spesielt der hvor det ikke er rasisme, må være rasister selv og bruke denne overdrivelsen som et slags selvforsvar. ''Hvis jeg fremstår anti-rasistisk, blir jeg kanskje ikke avslørt som rasist''. 

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet

Dette er ikke verdt å skrive on engang. La oss alle le av det, og glemme at det noen gang skjedde.

Skrevet

De fjernet jo ikke  bildet, de tok bare et nytt et pga det med nummeret på ryggen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...