AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg har ingen jeg møter «fast» i uken, jeg gÃ¥r pÃ¥ babysvømming, babysang, mammatrening, nÃ¥ ryker altðŸ˜. Jeg greier ikke Ã¥ være alene med en baby uten voksenkontakt frem til jul😢 barselgruppen gikk i oppløsning 2. Uken, og jeg kjenner ingen andre jeg kan møte «fast» Anonymkode: 138d9...3e6 19
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 26. oktober 2020 Synes personlig at koronareglene i Oslo er for snille! Anonymkode: a575e...7f9 105
Milky Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Du må ingenting. Det er anbefaling, ikke påbud. Gå på det du mener er viktig for deg. De sa at man «bør» ikke ha over 10 kontakter. Betyr ikke at man ikke kan 30
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 Har du ingen venner du kan finne på ting med? Eller kanskje du kan ta kontakt med et par av mødrene fra det du har vært med på, så kan dere avtale faste treff? Skjønner veldig godt det blir ensomt og ensformig uten annen selskap enn babyen din  Anonymkode: da6d6...13c 12
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen jeg møter «fast» i uken, jeg gÃ¥r pÃ¥ babysvømming, babysang, mammatrening, nÃ¥ ryker altðŸ˜. Jeg greier ikke Ã¥ være alene med en baby uten voksenkontakt frem til jul😢 barselgruppen gikk i oppløsning 2. Uken, og jeg kjenner ingen andre jeg kan møte «fast» Anonymkode: 138d9...3e6 Er vel ikke gitt at alt det blir avlyst? Hvis man holder avstand og evt bruker maske sÃ¥ vil du jo ikke ha nærkontakt med alle pÃ¥ aktivitetene sÃ¥nn at du kan holde deg under grensen? Jeg gÃ¥r for eksempel pÃ¥ gravidyoga og vil ikke regne det som nærkontakt da vi holder avstand hele tiden. Anonymkode: e0997...d9d 7
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen jeg møter «fast» i uken, jeg gÃ¥r pÃ¥ babysvømming, babysang, mammatrening, nÃ¥ ryker altðŸ˜. Jeg greier ikke Ã¥ være alene med en baby uten voksenkontakt frem til jul😢 barselgruppen gikk i oppløsning 2. Uken, og jeg kjenner ingen andre jeg kan møte «fast» Anonymkode: 138d9...3e6 Er det noen av de fra babysvømming eller babysang du kan kontakte og spørre om dere skal trille sammen? Eller en fellesmelding til barselgruppen som gikk i oppløsning? Ofte er det flere som trenger litt kontakt, men ikke tørr Ã¥ ta kontakt. Dersom du forteller at du ikke har et stort nettverk der du bor og spør om disse folkene vil være en del av de 10 personene dere kan treffe?  Anonymkode: 91952...8ae 21
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg føler virkelig med deg! Vi går også på babysang, jeg regner med at den blir avlyst. Selv om vi holder avstand, er vi jo ikke to meter unna hverandre. Det er det ikke plass til. Er veldig glad for at barselgruppa mi er blitt en bitteliten gruppe på fire mødre med babyer som er enige om at vi vil prioritere hverandre. Å være alene med en baby uten voksenkontakt hadde vært totalt krise for meg også, jeg sleit med fødselsdepresjon fra mars til september, begynner endelig å se lyset i enden av tunellen nå. Selv om jeg har den bittelille barselgruppa mi, ble jeg skikkelig lei meg av de nye innstrammingene. Anonymkode: f4e5c...a43 9
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 8 minutter siden, Badbunny skrev: Du må ingenting. Det er anbefaling, ikke påbud. Gå på det du mener er viktig for deg. De sa at man «bør» ikke ha over 10 kontakter. Betyr ikke at man ikke kan Det blir jo avlyst, så jo, jeg blir tvunget til å slutte med disse aktivitetene.  ts Anonymkode: 138d9...3e6 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #9 Skrevet 26. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ingen venner du kan finne på ting med? Eller kanskje du kan ta kontakt med et par av mødrene fra det du har vært med på, så kan dere avtale faste treff? Skjønner veldig godt det blir ensomt og ensformig uten annen selskap enn babyen din  Anonymkode: da6d6...13c Ingen som er hjemme på dagtid, og babyen tar ikke flaske, så jeg kommer meg ikke ut av huset på kvelden.  ts Anonymkode: 138d9...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det blir jo avlyst, så jo, jeg blir tvunget til å slutte med disse aktivitetene.  ts Anonymkode: 138d9...3e6 Har du fått beskjed om at det er avlyst? Anonymkode: fb687...d04 1
mammahjarte Skrevet 26. oktober 2020 #11 Skrevet 26. oktober 2020 Dersom det ikkje blir avlyst velg ut ein aktivitet du kan gjera Og dersom alt blir avlyst så finner du ein venn du kan trille med, det er sikkert minst lika viktig for ein av dei 10 andre også. 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #13 Skrevet 26. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel ikke gitt at alt det blir avlyst? Hvis man holder avstand og evt bruker maske så vil du jo ikke ha nærkontakt med alle på aktivitetene sånn at du kan holde deg under grensen? Jeg går for eksempel på gravidyoga og vil ikke regne det som nærkontakt da vi holder avstand hele tiden. Anonymkode: e0997...d9d Vi holder jo allerede avstand, men jeg har jo fremdeles «møtt» alle som er på babysvømmingen? Det regnes vel ikke som  om jeg ikke har møtt de, selv om vi holder avstand, vi er jo i samme rom. Jeg ser Ikke hvordan det skulle funket med munnbind på babysang, babysvømming eller trening?  ts Anonymkode: 138d9...3e6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #14 Skrevet 26. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen jeg møter «fast» i uken, jeg gÃ¥r pÃ¥ babysvømming, babysang, mammatrening, nÃ¥ ryker altðŸ˜. Jeg greier ikke Ã¥ være alene med en baby uten voksenkontakt frem til jul😢 barselgruppen gikk i oppløsning 2. Uken, og jeg kjenner ingen andre jeg kan møte «fast» Anonymkode: 138d9...3e6 Jo det klarer du faktisk. Vi er midt i en pandemi og du klager over at du mÃ¥ være alene i noen mÃ¥neder. Selv har jeg vært innlagt siden april og har ikke sett mine nærmeste ansikt til ansikt siden Norge stengte ned i mars og det er mange ute i samfunnet som har levd i full isolasjon fordi de er i risikogruppen,sÃ¥ slutt Ã¥ syt og ta ansvar Anonymkode: 1f3c0...5dd 45
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #15 Skrevet 26. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes personlig at koronareglene i Oslo er for snille! Anonymkode: a575e...7f9  Det kan hende, men det fjerner ikke det faktum at det er mange ensomme som blir enda mer ensomme. At de få møteplassene som var blir borte kan få enorme emosjonelle og helsemessige konsekvenser for enkelte. Vi trenger alle "noen", og for enkelte er babysang eller kirkekoret dette "noen". Anonymkode: 91952...8ae 35
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #16 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, mammahjarte skrev: Dersom det ikkje blir avlyst velg ut ein aktivitet du kan gjera Og dersom alt blir avlyst så finner du ein venn du kan trille med, det er sikkert minst lika viktig for ein av dei 10 andre også. Hjelper jo ikke. Det er ikke de samme menneskene som kommer på babysang/trening hver gang.  hvor da? Jeg har ikke en eneste venn som er i permisjon akkurat nå. Er litt intenst å begynne å ta kontakt med fremmede for å avtale å møtes fast?  ts Anonymkode: 138d9...3e6 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 Populært innlegg #17 Skrevet 26. oktober 2020 2 minutter siden, Catalina Culès skrev: Slutt å syt. Slutt å spark på folk som ligger nede.  ts Anonymkode: 138d9...3e6 66
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #18 Skrevet 26. oktober 2020 Er det ingen i barselgruppe din du ble bedre kjent med? Jeg har bare kontakt med en fra min fortsatt Anonymkode: 237c9...81a 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 Populært innlegg #19 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo det klarer du faktisk. Vi er midt i en pandemi og du klager over at du må være alene i noen måneder. Selv har jeg vært innlagt siden april og har ikke sett mine nærmeste ansikt til ansikt siden Norge stengte ned i mars og det er mange ute i samfunnet som har levd i full isolasjon fordi de er i risikogruppen,så slutt å syt og ta ansvar Anonymkode: 1f3c0...5dd Noen måneder? Jeg fødte alene under korona og jeg og babyen var innlagt i flere uker, far fikk ikke sett barnet sitt. Jeg vet godt hvordan det er å være alene, syk, isolert og innlagt. Så jo jeg tillater meg faktisk å syte nå.  ts Anonymkode: 138d9...3e6 63
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #20 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det ingen i barselgruppe din du ble bedre kjent med? Jeg har bare kontakt med en fra min fortsatt Anonymkode: 237c9...81a Jeg har ikke kontakt med noen av de, den gikk i oppløsning nesten med en gang.  ts Anonymkode: 138d9...3e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå