Gjest MrsL Skrevet 30. juli 2005 #1 Skrevet 30. juli 2005 Kan man krympe dongeri? Spesielt stretchdongeri? Fortell
Blueberry Skrevet 30. juli 2005 #2 Skrevet 30. juli 2005 Det er vel liten vits i å krympe stretchdongeri? Da må det vel være såpass for stort at det beste er å kjøpe nye eller sy de inn..? Eller?
Gjest Xavia Skrevet 31. juli 2005 #3 Skrevet 31. juli 2005 Den kan kanskje virke noe mindre etter en omgang i tørketrommelen...Men i og med at det er stretch i den, vil det vel ikke ta for lang tid før den er for stor igjen.
Dru Skrevet 31. juli 2005 #4 Skrevet 31. juli 2005 Og stretch-fibrene blir ødelagt ved for høye temperaturer, så plutselig sitter man med motsatt effekt enn det man vil. Tøymykner skal heller ikke være bra for stretch-bukser.
Gjest MrsL Skrevet 31. juli 2005 #5 Skrevet 31. juli 2005 Æsj, da........ Kjøpte buksa i for stor størrelse og tenkte det sikkert var mulig å gjøre noe lurt med den
smil Skrevet 31. juli 2005 #6 Skrevet 31. juli 2005 Jeg har prøvd å krympe dongeri uten hell. Vasket buksa på 90 grader, men den ble verken større (heldigvis) eller mindre. Har ikke prøvd tørketrommel, men kanskje jeg skulle forsøke det.
aline Skrevet 31. juli 2005 #7 Skrevet 31. juli 2005 tror du sliter litt med å krympe dongeri, sånn sett bør du heller kjøpe en jeans som er akkurat passe - litt trang, fordi den alltid vil utvide seg noe. jeg tromler mine jeans, da kommer de tilbake til den størrelsen de var når jeg kjøpte dem, men de går seg jo alltid ut igjen. kan du ikke bytte dem?
Dru Skrevet 31. juli 2005 #8 Skrevet 31. juli 2005 Æsj, da........ Kjøpte buksa i for stor størrelse og tenkte det sikkert var mulig å gjøre noe lurt med den ← Det må du aldri finne på å gjøre når det er stretch i buksene. Jeg har flere ubrukelige par liggende i skapet. Stretch vider seg ut mye mer enn vanlig dongeri, og de er fullstendig umulige å krympe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå