Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips og råd nå i kolikkperioden? ❤️

Anonymkode: 21577...37f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ørepropper. Babyen trenger ikke at du hører gråten i all sin intensitet - og du hører mer enn nok gjennom proppene. Så beskytt hørsel og mental helse mens du trøster.

For meg hjalp det på den mentale biten å slutte å tenke at nå skulle jeg få gråten til å stoppe. Fokusere på at det er helt greit at babyen gråter, så lenge jeg er der og koser og trøster. Målet er ikke å absolutt få gråten til å stoppe, men heller bare være der og trøste gjennom gråten.

Anonymkode: 15cf9...c34

• Liker 1
Skrevet

Sjekk ut ernæringsmamma på insta. Ofte feies kolikk under at det ikke kan fikses. Mye kan gjøres for at det skal bli bedre😊

Anonymkode: c631f...6a3

• Liker 2
Skrevet

Vil gi deg en stor klem!❤️ 

Det er en helt forferdelig tid du er inne i, og hvor lite det enn hjelper å høre det nå, så går det over! 

Av konkrete tips; kiropraktor, hvis barnet er stivt. Stille refluks, dette hadde vi liten tro på, men det var en stooor del av problemet. Væske i ørene, kan gi ekstremt ubehagelig trykk når barnet legges ned. Allergier, ammer du, så prøv å kutte ut melk i første omgang. Får hun flaske så gi en hypoallergen type.

Jenta vår gråt ustoppelig fra 9 på kvelden til 9 på morgenen, hver dag i nesten fem måneder. Hun var urolig hele det første året, men det ble heldigvis litt bedre. 

Husk å ta pauser, legg fra deg barnet når du merker at det begynner å glippe. Masse lykke til!❤️

Anonymkode: 5c84a...999

• Liker 1
Skrevet

Klem! Har vært der. Mitt beste tips, hvis du har en partner: bytt på å gå ut en time eller to hver dag når gråten er på sitt verste. Og bruk joggesko inne så du ikke får senebetennelse i føttene av å trave rundt på gulvet med babyen. 

Anonymkode: 0bc64...de1

• Liker 1
Skrevet

Fitnessball! Sitte å humpe på en slik istedet for å trave rundt på gulvet eller gå trapper med mini i armene. Funket knall på min kolikkbaby, vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten. 

Anonymkode: 5b01d...878

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle råd, skal ta til meg hver og en ❤️

Får gjøre det beste ut av de neste 2 mnd. Får heldigvis mye hjelp selv om baby kun roer seg hos meg, helgevask og matlaging er fantastisk hjelp å få 😍

• 3 uker senere...
Skrevet

Er det normalt at disse små gråter i opptil 7 timer hver dag?? Jeg blir sprø. Baby bæsjer, promper og spiser under disse gråteperiodene. Skulle tro det ble bedre når det kom ut? Kan det være noe annet enn kolikk? Det varierer om det kommer sent på kvelden eller på ettermiddagen, kommer ikke kolikk til faste tidspunkt? 

Hodet koker når det står på som verst, vet ikke hvor lenge jeg greier å holde ut dette.. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt at disse små gråter i opptil 7 timer hver dag?? Jeg blir sprø. Baby bæsjer, promper og spiser under disse gråteperiodene. Skulle tro det ble bedre når det kom ut? Kan det være noe annet enn kolikk? Det varierer om det kommer sent på kvelden eller på ettermiddagen, kommer ikke kolikk til faste tidspunkt? 

Hodet koker når det står på som verst, vet ikke hvor lenge jeg greier å holde ut dette.. 

Har du forsøkt å kutte ut melk? Du kan eventuelt pumpe, og gi baby flaske med pepticate i et par uker. 

Ville også undersøkt om det kan være refluks. Roer for eksempel barnet seg hvis det sitter i bilstolen?

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt å kutte ut melk? Du kan eventuelt pumpe, og gi baby flaske med pepticate i et par uker. 

Ville også undersøkt om det kan være refluks. Roer for eksempel barnet seg hvis det sitter i bilstolen?

Har spist melkefritt i snart 4 uker.. 

Har tenkt tanken på refluks, men kan det gi kolikkplager? Roer seg i bilstol og kan sove korte dupper mellom gråtingen. Gulper aldri men svelger det unna, så hikker mye. Likte aldri å ligge på ryggen før, men nå kan hun fint ligge på rygg.

Har masse grønn avføring og luft som kommer... 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har spist melkefritt i snart 4 uker.. 

Har tenkt tanken på refluks, men kan det gi kolikkplager? Roer seg i bilstol og kan sove korte dupper mellom gråtingen. Gulper aldri men svelger det unna, så hikker mye. Likte aldri å ligge på ryggen før, men nå kan hun fint ligge på rygg.

Har masse grønn avføring og luft som kommer... 

Ja, jeg vet at det faktisk ikke går opp for mange at det er stille refluks som "feiler" barnet, før de får refluksmedisin. 

Refluks kan absolutt gi kolikk-symptomer. Husk at kolikk bare er en samlebetegnelse for gråt som varer i mer enn tre timer i strekk over mer enn tre uker. 

Det kan også være andre ting babyen reagerer på i melken din, så du kan pumpe for å beholde produksjonen, samtidig som du prøver erstatning som feks pepticate i noen dager, bare for å se om det kan være noe der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...