AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Stesønn har problemer, med vold og rus. Jeg er engstelig for han, og redd for han, da han har skremt meg, og vært veldig ufin. Jeg ønsker ikke at han feks overnatter hjemme hos oss. Far har endel kontakt med sønnen, men akkurat nå er situasjonen slik at jeg ikke kan ha kontakt med han, pga hva han har gjort. Nå kommer snart julen. Far skal selvfølgelig prøve å få feiret med sin sønn, og så feirer jeg med min familie. Avtalen vår er egentlig at far og sønn skal møtes utenfor vårt hus, men nå har eksen(mor) kommet på banen, og er ikke fornøyd med at dette er avtalt. Hun vil at vi skal ta sønnen i mot med åpne armer. Jeg mener at jeg må få lov å sette grenser. Det har vært fler år med mye dritt, og nå i tillegg han har gjort meg noe, som har gjort meg veldig redd. Hvordan håndterer jeg dette? Noen som har hatt liggende utfordringer før? Anonymkode: e7330...159 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Hva sier mannen din? Om du er redd han, type at han er voldelig, så bør han være på din side.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 8 minutter siden, WhisperingWind skrev: Hva sier mannen din? Om du er redd han, type at han er voldelig, så bør han være på din side. Mannen har støttet meg. Men det er veldig mye følelser involvert innimellom, så redd at mor blander seg mye, og far blir i tvil på om han stenger sønnen ute. Hun har vært veldig sint på meg pga dette, og blitt litt ufin. Har sagt at jeg hadde sett annerledes på saken om sønnen hadde ønsket hjelp for det her. Anonymkode: e7330...159
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 Sønnen har vært voldelig med fler personer, noen har anmeldt, andre ikke. Anonymkode: e7330...159
Nymerïa Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 Hvis mannen din mener at hans eks skal få bestemme at denne voksne sønnen skal inn i huset deres så har du et problem med mannen din. Hvis mannen derimot er en oppegående mann som tar egne, fornuftige valg så hadde jeg latt han håndtere dette. 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: nå i tillegg han har gjort meg noe, som har gjort meg veldig redd. Da er det ikke ok. Sønnen kan feire med mor. Anonymkode: c5a1d...96b 2
Troyamin Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Du skal ikke utsettes for frykt i eget hjem. Stesønn eller fremmed, spiller ingen rolle. Gi beskjed at dersom stesønn går til behandling, kan du eventuelt bli med på familesamtaler. Men ellers skal ikke din stesønn få lov å komme på besøk. 4
minister-mio Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 Vanskelig situasjon, man bør strekke seg langt når det kommer til ens barn. Har du vært utsatt for vold og/eller trusler er det selvfølgelig ikke noe du skal finne deg i. Og da tenker jeg ordningen er grei. Eksen til manne bør ikke blande seg i hvordan dere løser det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå