AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Hei, jeg vil gjerne ha innspill på dette. Barnet mitt er under tre år. Vanligvis får de varmmat i bhg, men pga corona er det slutt på det og vi sender med matpakke. Torsdag glemte jeg sekken med matpakken i bhg. Fredag var barnet ikke i bhg. I dag leverte kona mi matpakken, en frukt og flasken i en pose. Hun spurte personalet hvor hun skulle legge det, og fikk beskjed om å henge det på plassen til barnet. Da jeg hentet barnet, var det lei seg fordi det var sultent og hadde fått en gammel banan. Jeg stusset fordi jeg hadde sendt med en helt ny banan. Så viste det seg at de hadde servert barnet matboksen fra torsdag, som altså hadde hengt i garderoben siden da. Da jeg åpnet den slo mugglukten mot meg. Jeg spurte personalet om barnet hadde fått dette, og det svare personalet bekreftende på, og at ingen hadde lagt merke til det. Jeg vet ikke hvordan arbeidsrutinen er i bhg. Og det har vel skjedd en kommunikasjonssvikt på morgenen. Men er ikke en del av jobben å følge med på hva barnet får med seg å spise i bhg? Og se til at det faktisk spiser? Anonymkode: 3b7d7...78f 2
Milky Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Man satser på at det som er i matpakken er trygt å spise... du sa ikke ifra om at du hadde glemt forrige matpakke? Man har ikke tid til å sjekke hva hver enkelt har i matpakken. Selvom de burde lagt merke til det 45
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, Badbunny skrev: Man satser på at det som er i matpakken er trygt å spise... du sa ikke ifra om at du hadde glemt forrige matpakke? Man har ikke tid til å sjekke hva hver enkelt har i matpakken. Selvom de burde lagt merke til det Min kone leverte og sa at maten var i posen og spurte hvor hun skulle henge den. Fikk beskjed om å henge den på plassen til barnet. Anonymkode: 3b7d7...78f 1
Milky Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min kone leverte og sa at maten var i posen og spurte hvor hun skulle henge den. Fikk beskjed om å henge den på plassen til barnet. Anonymkode: 3b7d7...78f Men halo. Den andre matpakken var jo også der. Var kanskje også i matboksen barnet pleier å ha. Kanskje de ikke så hvor hun la maten og regnet med at riktig matpakke var den. Dere må jo ta med det som er gammelt hjem på mandagen!! 41
Populært innlegg Lorieen Skrevet 26. oktober 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 26. oktober 2020 Det her er jo TS sin feil som ikke tok med matboksen hjem torsdag. 60
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor ler du? TS, det her er jo ikke greit. Tydeligvis har det skjedd en glipp, men følg litt med på barnet, og så tar du det videre hvis det får noe fysiske konsekvenser. Anonymkode: 2b83c...c7b Barnet var bare sultent og lei seg. Og hadde jo tydelig en slitsom dag, da det jo hadde spist lite og muggen mat. Men å følge med på matpakker er jo en del av jobben deres, mener jeg. Mener jeg leste et sted at det er noe som kan forebygge/ avsløre omsorgssvikt. Anonymkode: 3b7d7...78f 4
Silva Pluvialis Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, Lorieen skrev: Det her er jo TS sin feil som ikke tok med matboksen hjem torsdag. Sånn sett, men, burde ikke de barnehageansatte ha lagt merke til at maten luktet muggent? 7
Populært innlegg Jodaneida Skrevet 26. oktober 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet var bare sultent og lei seg. Og hadde jo tydelig en slitsom dag, da det jo hadde spist lite og muggen mat. Men å følge med på matpakker er jo en del av jobben deres, mener jeg. Mener jeg leste et sted at det er noe som kan forebygge/ avsløre omsorgssvikt. Anonymkode: 3b7d7...78f Altså. Joda, barnehagen burde fått det med seg. Men DERE må sørge for at riktig mat ligger i matboksen. Her er det jaggu delt ansvar og dere bør være flaue selv. Det er faktisk en del av jobben deres, som foreldre 71
Lorieen Skrevet 26. oktober 2020 #9 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Sånn sett, men, burde ikke de barnehageansatte ha lagt merke til at maten luktet muggent? Jo, ideelt sett, men barnehagen stikker jo ikke nesen ned i matboksene til alle barna. Kanskje har de spist utendørs, da er det ikke så lett å lukte. 17
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Skrevet 26. oktober 2020 Altså jeg ser ikke gjennom matboksene til barna , de får de utlevert og spiser selv Anonymkode: a2741...c09 28
minister-mio Skrevet 26. oktober 2020 #11 Skrevet 26. oktober 2020 Det er ikke sikkert de har tid til å se på all maten. Dere burde fjernet den gamle matpakken. 12
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #12 Skrevet 26. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet var bare sultent og lei seg. Og hadde jo tydelig en slitsom dag, da det jo hadde spist lite og muggen mat. Men å følge med på matpakker er jo en del av jobben deres, mener jeg. Mener jeg leste et sted at det er noe som kan forebygge/ avsløre omsorgssvikt. Anonymkode: 3b7d7...78f Sier meg ikke enig i foreldrene her nei, skjer dette ofte, er det jo virkelig ikke bra. Ting kan skjer likevel. Anonymkode: 2b83c...c7b
minister-mio Skrevet 26. oktober 2020 #13 Skrevet 26. oktober 2020 Du mener foreldrene ga barnet muggen mat 24
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #14 Skrevet 26. oktober 2020 Vanskelig for barnehage ansatte å passe på både barn og foreldre. Anonymkode: 4eb4d...e74 19
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #15 Skrevet 26. oktober 2020 Hallo?? Dette er jo deres egen skyld! Jeg blir stadig overrasket over foreldre som legger alt ansvar over på barnehageansatte, det vil ingen ende ta! Er du klar over at de har 20 + barn å ta vare på i løpet av dagen. Hvordan mener du de skal klare det, når så mange foreldre ikke klarer å ta vare på sitt/sine egne barn en gang? De går ikke igjennom alle matpakker før barna spiser dem, de regner vel sikkert med at foreldrene har kontroll på dette selv! Anonymkode: fd959...689 44
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #16 Skrevet 26. oktober 2020 Vi e nu alle mennesker... Og om du hadde en matpakke der fra før av, så er du mye like skyld i at hun fikk dårlig mat. Slutt og legg skyld på alle andre en deg selv. Anonymkode: 9e29a...c3a 16
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #17 Skrevet 26. oktober 2020 Deres feil. Man er ofte bare én eller to ansatte ved måltidene, opp til 18 barn. Tror ikke du hadde klart å se over all maten til alle barna selv heller foråsidetsånn. Hvis barnet er 3 år, hvorfor sa det ikke noe selv? Anonymkode: 22a5a...3ba 10
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #18 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hallo?? Dette er jo deres egen skyld! Jeg blir stadig overrasket over foreldre som legger alt ansvar over på barnehageansatte, det vil ingen ende ta! Er du klar over at de har 20 + barn å ta vare på i løpet av dagen. Hvordan mener du de skal klare det, når så mange foreldre ikke klarer å ta vare på sitt/sine egne barn en gang? De går ikke igjennom alle matpakker før barna spiser dem, de regner vel sikkert med at foreldrene har kontroll på dette selv! Anonymkode: fd959...689 Veldig godt poeng!!! Når ts ikke klarte å følge opp ETT barn, så er det kanskje litt mye forlangt at de ansatte skal følge med på alle 18? Eller hva TS? Se stokken i eget øye før du klager over flisa i andres. Anonymkode: 22a5a...3ba 22
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #19 Skrevet 26. oktober 2020 Her hadde jeg vært kjempeflau SELV. Dere har sendt med muggen mat. Min 3-åring spiser fra matboksen selv. Det er vel vanlig Anonymkode: 73a37...781 13
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #20 Skrevet 26. oktober 2020 TS, slutt å gi barnet muggen mat! Omsorgssvikt Anonymkode: 82ecc...ad3 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå