AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg studerer juss, men har egentlig ikke noe godt svar på hvorfor. Jeg syns mange fag var interessante på vgs og liker godt samfunnsrettede fag og valgte da et studie med bedre jobbmuligheter enn feks det å studere historie, religion eller litteratur ville gitt meg. Jeg husker vi hadde sånne runder de første timene det første året hvor folk fortalte hvorfor de hadde valgt å studere juss og jeg følte alle hadde så gjennomtenkte og gode, personlige svar på det, mens selv hadde jeg egentlig ikke noe annet svar enn at det virket som et interessant studie. Til dere som studerer/har studert juss og for så vidt andre fag også, hva var grunnen til at du valgte akkurat det? Anonymkode: 6a873...d1b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Studerer det fordi det er det vi gjør i familien vår. Både foreldrene mine, noen tanter og onkler og søskenbarn er advokater, jurister eller studerer juss. Anonymkode: 0ac70...6f3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Fordi jeg likte å argumentere og hadde god forståelse for samfunnet og hvordan det fungerer. Visste egentlig ikke så godt hva det var før jeg begynte, men trivdes kjempe mye med studiene! Anonymkode: 17083...571
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 Juss er studiet for dem som ikke kommer inn på prestisjefulle realfagstudiene. Selv ville jeg studere medisin eller odontologi, men kom ikke inn. Vet andre studerer juss fordi de ikke kom på siv-ing eller ind-øk. Anonymkode: 6ac00...ca4