AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg studerer juss, men har egentlig ikke noe godt svar på hvorfor. Jeg syns mange fag var interessante på vgs og liker godt samfunnsrettede fag og valgte da et studie med bedre jobbmuligheter enn feks det å studere historie, religion eller litteratur ville gitt meg. Jeg husker vi hadde sånne runder de første timene det første året hvor folk fortalte hvorfor de hadde valgt å studere juss og jeg følte alle hadde så gjennomtenkte og gode, personlige svar på det, mens selv hadde jeg egentlig ikke noe annet svar enn at det virket som et interessant studie. Til dere som studerer/har studert juss og for så vidt andre fag også, hva var grunnen til at du valgte akkurat det? Anonymkode: 6a873...d1b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Studerer det fordi det er det vi gjør i familien vår. Både foreldrene mine, noen tanter og onkler og søskenbarn er advokater, jurister eller studerer juss. Anonymkode: 0ac70...6f3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Fordi jeg likte å argumentere og hadde god forståelse for samfunnet og hvordan det fungerer. Visste egentlig ikke så godt hva det var før jeg begynte, men trivdes kjempe mye med studiene! Anonymkode: 17083...571
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 Juss er studiet for dem som ikke kommer inn på prestisjefulle realfagstudiene. Selv ville jeg studere medisin eller odontologi, men kom ikke inn. Vet andre studerer juss fordi de ikke kom på siv-ing eller ind-øk. Anonymkode: 6ac00...ca4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Juss er studiet for dem som ikke kommer inn på prestisjefulle realfagstudiene. Selv ville jeg studere medisin eller odontologi, men kom ikke inn. Vet andre studerer juss fordi de ikke kom på siv-ing eller ind-øk. Anonymkode: 6ac00...ca4 Hvorfor i alle dager valgte du da heller ikke et studie innenfor samme fagfelt? Det er da utrolig merkelig å velge studie utelukkende basert på "prestisje". Jeg kunne aldri i verden tenkt meg å studere noen av de fagene du har listet opp her, og tror nok de fleste av mine medstudenter heller har vurdert andre samfunnsfaglige retninger eller lignende heller enn realfag. Det finnes selvsagt de som interesserer seg for begge da. Anonymkode: 6a873...d1b 6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Juss er studiet for dem som ikke kommer inn på prestisjefulle realfagstudiene. Selv ville jeg studere medisin eller odontologi, men kom ikke inn. Vet andre studerer juss fordi de ikke kom på siv-ing eller ind-øk. Anonymkode: 6ac00...ca4 🤣 Evt for de skoleflinke som ikke liker realfag. Aldri i verden om jeg hadde orket å studere medisin, selv om jeg har karakterene til det. Jeg studerer juss fordi hele livet mitt falt i grus grunnet corona. Ønsket noe trygt og samtidig spennende. Trives godt med pensum, men har ikke spesielt godt inntrykk av studiemiljøet. Har vært lite sosialt, og de få jeg har møtt har vært ekstremt unge Oslo vest-berter. Håper miljøet er mer enn som så! Anonymkode: 3fd88...f9d 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Visste ikke helt hva jeg skulle gjøre med livet mitt i så ung alder, og hørte at jussen åpnet mange dører (ikke bare som jurist/advokat). Var et utrolig kjedelig studium, men er veldig fornøyd med karrieren i ettertid. Anonymkode: 84653...13f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Juss er studiet for dem som ikke kommer inn på prestisjefulle realfagstudiene. Selv ville jeg studere medisin eller odontologi, men kom ikke inn. Vet andre studerer juss fordi de ikke kom på siv-ing eller ind-øk. Anonymkode: 6ac00...ca4 Det er vanskeligere å komme inn på juss enn det er å komme inn på mange siv-ing-studier. Anonymkode: c3586...e7c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå