AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Hvor lang tid pleier deres klasseforeldre (i mangel av et bedre ord ) bruke på å svare på invitasjoner til bursdag? Her tar det veldig lang tid og i tillegg så er det sjelden vi for beskjed om at de i det hele tatt kommer... 😕 Sånn er det hvert år... Må presisere at det kun er rundt halve klassen som er usedvanlig treig med å svare, andre halvdel er kjappe med svar, som regel i løpet av dagen. Anonymkode: e0b1c...4c2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Det vanligste er vel å gi beskjed dersom man IKKE kommer? Anonymkode: 0d0a6...a3f 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Sett en svarfrist, og send en melding dagen etter svarfristen til de som ikke har svart. Svarer de ikke da heller ville jeg tolket det som at barnet ikke kommer. Anonymkode: 53a25...16a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett en svarfrist, og send en melding dagen etter svarfristen til de som ikke har svart. Svarer de ikke da heller ville jeg tolket det som at barnet ikke kommer. Anonymkode: 53a25...16a Jeg tenker man bør tolke det som at barnet kommer. Veldig ubehagelig for barnet om det kommer, og det er ikke dekket på, fordi mor eller far er sløve og ikke svarer i tide. Vi ber alltid om svar på OM barnet kommer eller ikke, og intet svar = telles med. Anonymkode: 87154...2c6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 Vi ber om svar uansett om de kommer eller ikke. Invitasjon legges ut på klassens Facebookside pluss at hver får med en hjem. Det hender noen er sløve og ikke leverer invitasjonen hjemme og foreldrene glemmer å sjekke Facebook. Jeg setter svarfrist noen dager før bursdagen og etterlyser svar dagen etter fristen. Anonymkode: d8731...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg svarer ofte samme dag, men av og til glipper det. Har riktignok aldri svart etter su fristen. Jeg har veldig dårlig erfaring med bursdagsinvitasjonen, og mange foreldre svarer rett og slett ikke. Sist ble det skikkelig kjipt for min datter, da kun 5 av 11 inviterte dukket opp. 2 hadde takket nei, og en viste jeg fra tidligere av at hverken pleide å svare eller komme. Så jeg tok en sjangs og dekket til 9. Veldig kjipt å først vente litt med å sette oss i tilfelle noen bare var litt forsinket, og deretter måtte dekke av for 3 gjester. Min datter synes det var veldig leit, og det ble en snakkis blant jentene i besøket. Irriterende var det også, da man både hadde kjøpt inn mat, godteposer og tallerkener/fat til langt flere enn de som faktisk kom. Vi har alltid bedt om svar uansett om man kommer eller ei (der har vært vanlig både i bhg og skole), og har både erfaring med at barn kommer uten å ha gitt beskjed, og at de ikke dukker opp uten å ha meldt avbud. Ved neste bursdag kommer jeg til å ta kontakt med de som evt ikke svarer. Anonymkode: f12ed...614 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Send en melding noen dager før og sjekk, det pleier jeg å gjøre. Plutselig er det glemt. Vi pleier å gi svar uansett om barnet kommer, eller ikke. Anonymkode: 8f8f0...9b5
Arkana Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg ber alltid om svar uansett (og med svarfrist) for ellers er det umulig å vite om alle har fått og lest invitasjonen (den kan ligge nederst i en sekk eller noe sånt) og dessuten vanskelig å beregne mengder. Stor forskjell på å kjøpe mat til 5 eller 15. Min erfaring er at noen få gir beskjed med en gang, de fleste etter noen dager, noen få helt i siste liten og noen få hører vi aldri fra (og blant disse er det både barn som kommer og barn som ikke kommer). Hvis veldig mange ikke har svart sender jeg melding og ber om svar.
Kemila Skrevet 26. oktober 2020 #9 Skrevet 26. oktober 2020 Synes det er en uting å ikke svare! Fatter ikke at voksne folk kan være så uhøflig! Jeg pleier å purre på noen dager før bursdagen. Når ungen her får invitasjon til bursdag svarer jeg umiddelbart, og takker pent for invitasjonen, uansett om vi kan kommer eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Skrevet 26. oktober 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Det vanligste er vel å gi beskjed dersom man IKKE kommer? Anonymkode: 0d0a6...a3f Jeg gir alltid beskjed uansett om det passer for oss/barnet å komme, eller å ikke komme. Jeg liker å være tydelig i kommunikasjonen, og har selv opplevd å være vert og måtte "mase" på å få svar. Prøver så godt jeg kan å gi beskjed så snart som mulig etter å ha sett invitasjonen. Anonymkode: fd56f...453 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå