Gå til innhold

Hvordan kler du deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier dere å gå med til hverdags og i helgene, hvor gamle er dere og hva jobber dere med eventuelt om dere studerer eller ikke jobber? 

Anonymkode: 50140...c62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg blir det; Sorte skinny jeans, T-skjorte og en lang cardigan. Jobber innen helse, så bruker uniform på jobb.

Anonymkode: 50140...c62

• Liker 1
Skrevet (endret)

På jobb og hjemme har jeg på slengbukse og genser vanligvis, hvis jeg bare skal chille hjemme. Jobber med barn så orker ikke jeans da, må kunne bevege meg og være comfy. Hvis jeg skal noe eller ut så går det vanligvis i jeans og en fin topp, men liker også jumpsuits:)

I 20årene

Endret av Badbunny
Skrevet

Jeg er miljøterapeut, jobber med ungdommer, er 34 år.

På jobb går jeg med praktiske klær, mye fordi vi må gå med alarmer og personaltelefoner og da er det praktisk med lommer med glidelåser osv. 
Hjemme går jeg stort sett i koseklær, og så blir det mye turklær fordi jeg er aktiv med hunden min.

Skal jeg ut, enten på byen eller bare gjøre ærender, går jeg stort sett for svarte jeans, boots, og kule topper. Stripete t-skjorte og svart olaskjorte er en kul kombo. Med en svart semsket skinnjakke over og et skjerf i høsttoner (nå på høsten da seff) føler jeg meg fin og rocka

Skrevet

Jeg er stort sett hjemme pga kronisk sykdom.

Hjemme: behagelige bukser, og en god genser. Strikket eller tightfit, varierer litt. Ullsokker, fryser alltid.

Skal jeg ut døra, er det oftest jeans og en genser eller bluse, fine høstsko og lang kåpe akkurat nå.

Mannen liker meg heldigvis like godt i begge deler :)

Anonymkode: 90a1a...2ac

• Liker 1
Skrevet

I 30 årene, kvinne.

Varierer mellom hettegenser/hettejakke med t skjorte under, løs rutete skjorte, av og til hettejakke over skjorta. Noen ganger en litt tettsittende genser bare, noen ganger en tettsittende høyhalset genser. 

Hvis rutete skjorte eller noe nevnt etterpå: sånne stretch jeans eller sort bukse. Hvis hettejakke/genser, enten stretch jeans/sort bukse eller for eks joggebukse ala nike/puma/adidas. 

Har hvit skorte og sort bukse på jobb, uniform.

Anonymkode: c3c84...a8f

Skrevet

Student 22 år, kvinne 

Hjemme: matchende kosesett

På vei til trening/butikken: skinny jeans, sneakers, boblejakke eller regnjakke

Alt annet: skinny jeans, pen ullgenser, turtleneck, eller en langermet bluse, støvletter med litt hæl, trench coats (varierer mellom korte, lange, og ikke-ull), skjerf, paraply i vesken 

I alle fall slik jeg går om høst og vinter 

Anonymkode: 3ed94...be6

• Liker 3
Skrevet

Dresscode på jobb. Og kler meg også ganske stilrent privat. Kjoler, sorte chinos, hvite bluser, trenchcoats, linskjorter, og lignende.

Om du tenker på fritidstøy så går jeg helst med med mørke leggings og en bomullsgenser/t-skjorte. Eller ullkjole med strømper. 

Anonymkode: c3ff7...313

Skrevet

Kvinne, 25. 
Hjemme: matchende kosedress, eller en slengbukse med strikkegenser/tskjorte over og tøfler 
Ute blant folk (nå om høsten): Levis-bukser, turtle-neck genser, strikk, kåpe, ull/kasjmirskjerf, sorte skoletter (uten høy hel). Enkle smykker. Sminker meg kun med concealer og nøytral leppestift. 

Turtøy når jeg går på tur, og treningstøy når jeg løper. Liker merker som Twentyfour, Salomon og Bergans til tur og Bjørn Dæhlie, Johaug og Salomon til trening. Hvis det gir noen assosiasjoner 🙂 

Anonymkode: ffd9f...5a2

• Liker 1
Skrevet

Nå på høsten/vinteren bruker jeg stort sett ullbukser eller skjørt (gjerne korte) over gode ullstrømpebukser. Tynne ullgensere, gjerne kasjmir eller kasjmirblanding, eller bluser/skjorter over singleter i silke, ull eller en miks. Lave snørestøvler. Ullkåpe med et slags rute-/hundetannsmønster i beige, brunt og sort som rekker meg til midt på lårene. Skjerf av forskjellige slag, blant annet et grått hjemmestrikket et.

Hjemme bruker jeg vide ullmiksbukser som har blitt nedgradert fra utebukse til hjemmebukse, eller et kordskjørt og store ullgensere, en god kosekjole i ullmiks eller pysj.

Mye ull, ja.

Anonymkode: d510b...73b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå på høsten/vinteren bruker jeg stort sett ullbukser eller skjørt (gjerne korte) over gode ullstrømpebukser. Tynne ullgensere, gjerne kasjmir eller kasjmirblanding, eller bluser/skjorter over singleter i silke, ull eller en miks. Lave snørestøvler. Ullkåpe med et slags rute-/hundetannsmønster i beige, brunt og sort som rekker meg til midt på lårene. Skjerf av forskjellige slag, blant annet et grått hjemmestrikket et.

Hjemme bruker jeg vide ullmiksbukser som har blitt nedgradert fra utebukse til hjemmebukse, eller et kordskjørt og store ullgensere, en god kosekjole i ullmiks eller pysj.

Mye ull, ja.

Glemte alder etc.: Jeg er 37 år og frilanser (kultur).

Skrevet

På jobb: jeans, pumps, blazer, skjorte / tskjorte

Privat: Enten samme jeans som på jobb, er veldig glad i ripped jeans så skifter ofte til det når jeg ikke er på jobb, topp / tskjorte

Er 34

Skrevet

Ute blant folk/på jobb går jeg som regel i enten jeans, boots/høyhælte sko, og en enkel topp, med et smykke til. Kjører litt basic klær, og har heller statement-smykke/sko til. Eller jeg kjører kjole/skjørt. 

Hjemme blir det mye kosebukse.. Småbarnsmor, så mye kaving på gulvet, matsøl, plastilina og maling, osv.. 

Anonymkode: 2a8a3...3e9

Skrevet

Bedriftens klær i arbeidstiden. Hjemme er det alt fra naken til kosebukse og en løs t-shirt. Ute blande folk varierer etter hva jeg skal. 

K60

Anonymkode: 075e6...cf6

Skrevet (endret)

Ute blandt folk: genser-t-skjorte bukser med strømpebukse under. Vindtett jakke og noen ganger er buksa en vindtett turbuksa.

Når jeg kommer hjem tar jeg av meg buksa og går i strømpebuksa og T-skjorta. Ev. lar genseren være på hvis det er litt kaldt.

36år.

Endret av Morpheus
Glemte info
Skrevet

Hjemme: kosebukse/pysj.

På jobb: skinny jeans (blå eller sorte), t-trøye eller genser (gjerne høyhalset genser)

På byen: sorte skinny jeans eller sort dressbukse og ettersittende genser/trøye/body (gjerne i sort det å)

Elsker converse! Ellers så er det sorte boots.

Er 48

Anonymkode: cc7e7...969

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

På jobb: Bruker uniform. 

Hjemme: Om morgenen er jeg ganske lat når jeg vet at jeg skal gå i uniform hele dagen så da blir det gjerne tights og en topp/genser. De dagene jeg ikke jobber eller skal noe annet så blir alt fra jeans, cardigan og en topp, kjole med tykke strømpebukser og cardigan eller skjørt, topp og cardigan. Jeg er glad i å bruke cardigan, men noen ganger kjører jeg på med en genser istedenfor :P

I helgene eller hverdagspyntet: Bytter gjerne ut cardiganen med en blazer, har en finere kjole, skjørt eller topp på. Kjører litt ekstra på med smykker osv. 

Jeg går stort sett med ankelboots, converse eller sneakers. Er 38.

Skrevet

Jeg er 32 nylig ferdigutdannet og på utkikk etter en jobb jeg kan gå med dress.

På jobb nå går jeg med sorte skinnyjeans, tynn ullgenser, arbeidstskjorte over og joggesko.

Når vi skal ut og farte en lørdags ettermiddag med ungene eller jeg skal ta en kaffe med en venninne har jeg på enten en kort kjole og ullcardigan, eller et kort skjørt med en deilig ullgenser over, samt ullstrømpebukser til begge deler og enten skoletter eller nude-sko.

Hjemme går jeg i en fin og tettsittende joggebukse og en løsere T-skjorte, en vid kjole og cardigan eller myke jeans og ullgenser. 

Anonymkode: 9bbee...803

Gjest ukjent93
Skrevet (endret)

.

Endret av ukjent93
Skrevet

Er ufør, så standarden er adidas treningsbukser, devold tynn ulljumper og adidas/nike hettejumper.

I butikken etc skinny jeans, tynn ullgenser og sporty jakke

Hadde før jobb med dresscode og tilhørende klesskap, som brukes til besøk, kino, konserter, jul, etc etc

K52

Anonymkode: 689a5...c9a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...