Gå til innhold

NEEEEEEI INGENHALLOWEENRUNDE I KORONA.INGEN DØRSELGERE!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så vanskelig å forstå?????

Anonymkode: 87505...e48

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tydeligvis. 
Her i området er det mange som har invitert til fest (barn) og de er jo i samme kohort så OK, men de planlegger å gå vanlig runde ut på byggefeltene her etterpå. 
Jeg skjønnet det bare ikke, vi tar en tur innom foreldre og svigers med minstemann som fortsatt er Halloween-frelst og så tar vi kosetid hjemme. 
Hadde  håpet på at det kom noen nasjonale råd om å la det være. (Andre enn de som står på FHI sine sider, foreldre refererer til de hele tiden for å vise at dørrunde er helt innafor)
En kommune har gått ut å sagt at det er uaktuelt sånn som ting er nå, det er til og med en kommune uten økt/økende smitte. 

• Liker 1
Skrevet

Barna i mitt nabolag skal gå halloween innenfor nabolaget. De går jo i samme klasser usnsett og leker ute hver dag etter skolen så har ikke så mye å si

Skrevet

Halloween party ,yes. Party like it's 1999. Dritt i covid 

Anonymkode: 8f105...5ce

Skrevet

Altså, om noen barn møtes som er i samme kohort og går en runde til de de kjenner (også samme avdeling i barnehagen), hva er problemet? Skal vi låse oss inne allesammen til korona er ferdig? Skal barnas første minner være krigslignende tilstander der man ikke får lov å gå ut?

Vi bor i Oslo, og det er ikke anbefalt å avlyse Halloween for barna. Men de skal gå med de de vanligvis er sammen med, og vi besøker de vi kjenner. Halloween skam er det siste nye moteordet gitt, kanskje julesalmer komemr etterpå - ingen skal få se familien sin i julen, alle fpr sitte hjemme og sølvguttene blir opptak fra 1990.

Anonymkode: 53b8f...dd5

Skrevet

*juleskam 

Skrevet

Jeg og crewet mitt skal gå halloween-runden som vi alltid gjør. Og nåde dem som ikke gir oss knask. Da skal jeg love dere at det blir knep 😈 Dette gjelder også de som "later" som de ikke er hjemme.

Anonymkode: f857a...d5c

• Liker 1
Skrevet

Vi har bestemt at våre barn ikke skal ut og gå i år. Vi finner heller på noe mer halloween-aktig hjemme. Og kjøper da heller godteri til egne barn, og ikke til hele nabolaget. Tenker å ha dempet belysning og ingen pynt ute. Så får vi heller kle oss ut litt og pynte inne.

De har dessverre snakket om på skolen hva som er greit og ikke, og da har det blitt påpekt at runde er greit, hvis...
Og barna har veldig lyst til å gå runde med venner.

Anonymkode: 2b37e...4d2

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Badbunny skrev:

Barna i mitt nabolag skal gå halloween innenfor nabolaget. De går jo i samme klasser usnsett og leker ute hver dag etter skolen så har ikke så mye å si

Akkurat nå har du innrømmet at du ikke forstår "Hold Dere Hjemme".

Anonymkode: bdc6d...523

• Liker 1
Skrevet

Når vi strammer inn gjør vi noen spesielle unntak for barn. Barn som går på barneskole eller barnehage skal kunne ha bursdag eller halloweenfest med vennene som de allerede er mye sammen med, sier kunnskaps- og integreringsminister Guri Melby (sitat fra NRK) 

Anonymkode: 279aa...3aa

Skrevet

Jepp, er vanskelig å forstå siden ingen vet hvem du er og hvor du bor.

Anonymkode: 6df12...48a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, om noen barn møtes som er i samme kohort og går en runde til de de kjenner (også samme avdeling i barnehagen), hva er problemet? Skal vi låse oss inne allesammen til korona er ferdig? Skal barnas første minner være krigslignende tilstander der man ikke får lov å gå ut?

Vi bor i Oslo, og det er ikke anbefalt å avlyse Halloween for barna. Men de skal gå med de de vanligvis er sammen med, og vi besøker de vi kjenner. Halloween skam er det siste nye moteordet gitt, kanskje julesalmer komemr etterpå - ingen skal få se familien sin i julen, alle fpr sitte hjemme og sølvguttene blir opptak fra 1990.

Så lenge dere bare går til de dere uansett er sammen med, så er det jo greit. Der vi bor kommer normalt 2-300 unger på døra på Halloween. Og alle er innom ca 30 boliger på runden sin. 
Det er jo ikke akkurat smittevennlig. 

Det arrangeres heldigvis ikke felles halloweenfester for hele klassen i år. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Badbunny skrev:

Jo de går fra dør til der.Der unge og gamle bor..

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat nå har du innrømmet at du ikke forstår "Hold Dere Hjemme".

Anonymkode: bdc6d...523

Haha.. jeg skal ikke gå knask eller knep. Er ikke mine barn. Ingen som har sagt at halloween må avlyses. Faktisk så har regjeringen sagt at det er greit å gå knask eller knep hos medelever!!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo de går fra dør til der.Der unge og gamle bor..

Da får de gamle ikke åpne da😂

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge dere bare går til de dere uansett er sammen med, så er det jo greit. Der vi bor kommer normalt 2-300 unger på døra på Halloween. Og alle er innom ca 30 boliger på runden sin. 
Det er jo ikke akkurat smittevennlig. 

Det arrangeres heldigvis ikke felles halloweenfester for hele klassen i år. 

Her arrangeres det utendørsfest, på skolen, for 1.-4.klasse og for 5.-7.klasse. Er skolen som arrangerer 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når vi strammer inn gjør vi noen spesielle unntak for barn. Barn som går på barneskole eller barnehage skal kunne ha bursdag eller halloweenfest med vennene som de allerede er mye sammen med, sier kunnskaps- og integreringsminister Guri Melby (sitat fra NRK) 

Men hvor går grensen, liksom? Er det greit at en klasse på 30 elever har fest hjemme hos en av dem? Og at foreldre kommer og henter og leverere og småprater i døra? 
Jeg synes det har blitt litt vel mye "barna er jo sammen likevel" som unnskyldning for at både barn og foreldre skal kunne møtes sosialt på fritiden. 

Ja, mine barn får sosialisere med 3-4 klassekamerater på fritiden. En sjelden gang en venn på besøk, men mest ute. De får gå på organiserte fritidsaktiviteter med venner. 

Og vi forsøker faktisk å treffe familie i litt tilpassede settinger (10 personer sammen, der vi voksne bevisst holder avstand.) 

Greit nok at vi skal skjerme barna, men de må også bli opplært i at dette er alvor og unntakstilstand. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her arrangeres det utendørsfest, på skolen, for 1.-4.klasse og for 5.-7.klasse. Er skolen som arrangerer 

Ok, her får så vidt 1-4. klasse ha friminutt samtidig. Samme med 5.-7. klasse. Og jeg tror ikke skolen vil ta smittevernsansvaret for en fritidsaktivitet som ikke er nødvendig. Det vil bli slått stort opp i avisene om det skulle bli smitte der. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja men ikke hele gater og steder folk bor..

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Badbunny skrev:

Da får de gamle ikke åpne da😂

Du svarer flere plasser.Virker litt tom..mellom ørene

• Liker 3
  • Opprett ny...