AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Ble litt sjokkert! Har opplevd tidligere sure foreldre som blir sure for ingenting på barn i butikker. Er mor selv og vet selv at man kan være sliten osv. Men dette tilfelle idag tok KAKA! moren hadde med seg ei jente på 6-7 år, denne jenta vimset litt rundt i butikken uten å gjøre noe galt, akkurat som et vanlig barn i den alderen gjør i en butikk. Moren kjeftet heeele tiden for nesten hver bevegelse denne jenta gjorde. Som «stå i ro» «nå kommer du her» og bantes i setningene sine når hun snakket til henne. Alle de setningene her var i full sinne. Og truet maaange ganger om å ringe pappaen. Sånn som « hvis du ikke står i ro her nå så ringer jeg pappaen din» tok opp tlf og truet og jenta stilte seg rett ved hun å sa «neeeij» og dette skjedde fleeere ganger. De to sto leeenge i kassen da der var et eller annet de balet med. Jeg synes så synd på denne jenta. Jeg sto i andre siden av enden i butikken og de i kassa da jeg hørte de først. Så kom jeg etterhvert til kassa og fikk med meg sååå mye på så kort tid☹️ Stakkar jente fikk nesten ikke rørt på seg før denne moren kjeftet hun ned, og hvorfor så redd for at hun skulle ringe faren?! Noen burde virkelig ikke få barn! De eier jo ikke trygghet i oppdragelsen! Anonymkode: 3202d...a73 6
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Ja, forstår godt at du ble sjokkert. Det er trist når man ser sånt. Håper denne familien får hjelp. ❤️ Anonymkode: bb209...784 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Får jo håpe at dette var et unntak, og ikke regelen for denne familien. Det kan jo ha skjedd noe i forkant av denne handleturen som har resultert i en svært kort lunte og at barnet fikk straff ved å ikke få lov til å gjøre noe som helst. Ikke at det er riktig, men det kan hende at det kokte over for denne moren pga noe som skjedde i forkant. Anonymkode: 2810d...484 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble litt sjokkert! Har opplevd tidligere sure foreldre som blir sure for ingenting på barn i butikker. Er mor selv og vet selv at man kan være sliten osv. Men dette tilfelle idag tok KAKA! moren hadde med seg ei jente på 6-7 år, denne jenta vimset litt rundt i butikken uten å gjøre noe galt, akkurat som et vanlig barn i den alderen gjør i en butikk. Moren kjeftet heeele tiden for nesten hver bevegelse denne jenta gjorde. Som «stå i ro» «nå kommer du her» og bantes i setningene sine når hun snakket til henne. Alle de setningene her var i full sinne. Og truet maaange ganger om å ringe pappaen. Sånn som « hvis du ikke står i ro her nå så ringer jeg pappaen din» tok opp tlf og truet og jenta stilte seg rett ved hun å sa «neeeij» og dette skjedde fleeere ganger. De to sto leeenge i kassen da der var et eller annet de balet med. Jeg synes så synd på denne jenta. Jeg sto i andre siden av enden i butikken og de i kassa da jeg hørte de først. Så kom jeg etterhvert til kassa og fikk med meg sååå mye på så kort tid☹️ Stakkar jente fikk nesten ikke rørt på seg før denne moren kjeftet hun ned, og hvorfor så redd for at hun skulle ringe faren?! Noen burde virkelig ikke få barn! De eier jo ikke trygghet i oppdragelsen! Anonymkode: 3202d...a73 Det rare er at her burde jo barnevernet hjulpet og komt på banen.Før det går gale.Men neida de kommer der de ikke trengs.Sånne som holder på sånn som dette som aldri blir tatt.. Anonymkode: 3f0fd...782 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, forstår godt at du ble sjokkert. Det er trist når man ser sånt. Håper denne familien får hjelp. ❤️ Anonymkode: bb209...784 Ja.. eneste jeg får lyst til er å si ifra til moren at sånn kan man ikke snakke til barn. Men man kan jo ikke det heller for det 1. Det er vel for å gå litt over grensen. For det 2. Så blir vel det mere flaut for barnet... var flere folk irundt som reagerte kraftig på anntiksutrykke sitt.. var veldig ekkel stemning. Anonymkode: 3202d...a73
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Får jo håpe at dette var et unntak, og ikke regelen for denne familien. Det kan jo ha skjedd noe i forkant av denne handleturen som har resultert i en svært kort lunte og at barnet fikk straff ved å ikke få lov til å gjøre noe som helst. Ikke at det er riktig, men det kan hende at det kokte over for denne moren pga noe som skjedde i forkant. Anonymkode: 2810d...484 Virket ikke sånn. Dette virket til å være en mor som veldig ofte er i sånn humør.. hun var sur i ansiktet hele tiden og generelt var en sånn ekkel type person. Merket det på hele personen. Virket som på jenta at dette var normal oppførsel fra moren også... ropte og snakket høyt og var helt sykelig i ansiktet.. jenta så ikke ut som hadde dusjet håret på kjempe lenge og så generelt ikke flidd ut verken hun eller moren☹️ Eneste jeg gjorde var å si hei til jenta da jeg gikk mot henne da jeg gikk ut av butikken og smilte veldig til henne. Litt for å vise at jeg ser henne og for å vise moren at dette ikke er greit. Men tror ikke moren skjønte at jeg gjorde det av den grunn. Anonymkode: 3202d...a73
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Verre med unger som skriker og løper runet i butikker. Hold kjeft, drittunger Anonymkode: 0de91...cf0 6
ukjentjente Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 Er enig med deg, men samtidig tenker jeg man må ha litt strammere rammer nå om dagen mtp korona. Det er ikke noe særlig med unger som løper rundt, piller seg i nesen for deretter å ta på absolutt alt.. her ser jeg mange slepphendte foreldre.. men at man kan si ifra og holde orden på en mer ålreir måte er jeg enig i. 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #9 Skrevet 26. oktober 2020 Såpass gamle barn skal ikke «vimse rundt i butikken». Kan ikke ha tatt stor skade av tilsnakket siden det tydeligvis gjentok seg. Herregud så hysterisk det er mulig å være🙄 Anonymkode: 7b9cf...c2c 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Skrevet 26. oktober 2020 Har også ooplevd mødre i butikken som er agressive mot sine barn...leste et sted at mødre også slår og mishandler sine barn hyppigere enn fedre gjør. Anonymkode: 0a410...5d3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #11 Skrevet 26. oktober 2020 Det denne moren gjorde var absolutt ikke greit, men jeg får litt sånn... Det er galt hvis man ikke snakker til barna og lar de springe tulling i butikken, men det er galt at man snakker til dem også. Anonymkode: 91141...9f5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #12 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg la også merke til en slik oppførsel på kjøpesenteret jeg jobber på for litt siden. Mor og far med tre barn, alle barna var over seks år, så det ut som. Disse barna gjorde heller ikke noe galt, de gikk bare for seg selv, og noen ganger så gikk de kanskje bort til ei vindusutstilling eller et klesstativ som stod i gangen for å titte, og hver gang de gjorde noe slikt, kvapp det fra mor « nå får du f*** se til å gå ordentlig, kom hit og gå pent!» Ble ganske overraska da jeg hørte det første gang, men tenkte først at det kanskje hadde skjedd noe forut jeg ikke hadde sett, men så gjentok hun samme regla til alle tre barna. Hun så generelt bare sur og grinete ut, og tok tilslutt tak i datteren sin, og holdt henne godt fast i skulderen hennes mens de gikk. Helt enig med deg i at slikt er vondt å være vitne til. Far i dette eksemplet daffet foran hele gjengen og hadde nesa ned i mobilen. Anonymkode: 8e599...4af
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #13 Skrevet 26. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg la også merke til en slik oppførsel på kjøpesenteret jeg jobber på for litt siden. Mor og far med tre barn, alle barna var over seks år, så det ut som. Disse barna gjorde heller ikke noe galt, de gikk bare for seg selv, og noen ganger så gikk de kanskje bort til ei vindusutstilling eller et klesstativ som stod i gangen for å titte, og hver gang de gjorde noe slikt, kvapp det fra mor « nå får du f*** se til å gå ordentlig, kom hit og gå pent!» Ble ganske overraska da jeg hørte det første gang, men tenkte først at det kanskje hadde skjedd noe forut jeg ikke hadde sett, men så gjentok hun samme regla til alle tre barna. Hun så generelt bare sur og grinete ut, og tok tilslutt tak i datteren sin, og holdt henne godt fast i skulderen hennes mens de gikk. Helt enig med deg i at slikt er vondt å være vitne til. Far i dette eksemplet daffet foran hele gjengen og hadde nesa ned i mobilen. Anonymkode: 8e599...4af Jeg synes det er ganske kjipt at man snakker sånn til barna sine. Men for å være ærlig, mange voksne tåler jo ikke barn, eller at barn synes eller høres. Sikkert mange foreldre som blir sint pga stress akkurat sånn når de går rundt og tror at alle hater barna deres. Anonymkode: e1fcf...ef3 1
Raven.Writingdesk Skrevet 27. oktober 2020 #14 Skrevet 27. oktober 2020 Jeg antar denne mora var veldig stressa. Det var sikkert ikke hennes beste dag, dette her. Jeg er enig med dem som sier at man må kunne forvente at en 7 åring ikke vimser over alt i butikken, spesielt under corona. Om jenta så lite brydd ut, så tenker jeg at det også kan være en indikator på at hun ikke er redd mora si. Voksne må også få lov til å være frustrert og stressa uten at de automatisk skal anklages for aggresjon, vold og barnemishandling. Dette med bruk av banning var noe mange av oss vokste opp med på 80 og 90 tallet. Spesielt de som hadde røtter nordover. Ikke alle tolker eller bruker bannskap som aggresjon. Det høres kanskje ikke så pent ut, men barnemishandling er det ikke. Det som er minst like forstyrrende som at mora var stressa er jo om barnet så uflidd ut. Men her kan du trøste deg med at barnet har en skole som forhåpentligvis fanger opp, om det skulle være noe.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå