AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Hva hadde du valgt mellom å klare seg akkurat, men bo med kjæresten? Eller god økonomi fra nå og utover? Anonymkode: dc3cc...4ee
solmåneogstjerner Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Du må nesten gi litt mer opplysninger før vi kan gi fornuftige råd. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Tror nok du må utdype den. Anonymkode: e8672...dcb
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg skjønner ikke problemstillinga. De fleste har vel lavere boutgifter om man bor sammen. Anonymkode: 7d821...5bd 2
exictence Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 Spørs hvor god kjæresten er? Hadde valgt kjæresten hvis han var veldig god. 1
Pås Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 Skjønner ikke spørsmålet en gang... klart du helst vil bo med kjæresten din selv om det betyr trangere økonomi? Dere får det vel bedre på sikt eller er du dømt til evig dårlig økonomi hvis dere flytter sammen? 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke problemstillinga. De fleste har vel lavere boutgifter om man bor sammen. Anonymkode: 7d821...5bd Jeg får høyere boutgifter og må mest sannsynlig pendle 1t mer hver dag for å bo med han. Anonymkode: dc3cc...4ee
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, exictence skrev: Spørs hvor god kjæresten er? Hadde valgt kjæresten hvis han var veldig god. Det har vært endel problemer. Anonymkode: dc3cc...4ee
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #9 Skrevet 26. oktober 2020 3 minutter siden, Pås skrev: Skjønner ikke spørsmålet en gang... klart du helst vil bo med kjæresten din selv om det betyr trangere økonomi? Dere får det vel bedre på sikt eller er du dømt til evig dårlig økonomi hvis dere flytter sammen? Evig dårlig økonomi kan gå løs på hvilke som helst forhold. Anonymkode: dc3cc...4ee
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Skrevet 26. oktober 2020 Han er ikke så flink med økonomi, jeg er redd det vil bety at jeg må betale fordi han ikke har penger osv. Anonymkode: dc3cc...4ee
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #11 Skrevet 26. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke så flink med økonomi, jeg er redd det vil bety at jeg må betale fordi han ikke har penger osv. Anonymkode: dc3cc...4ee Da ville jeg aldri blitt samboer. Og jeg ville aldri betalt for en samboer. En felleskonto, hvor man setter inn likt beløp hver mnd, og alt felles tas derfra. Ikke snakk om at jeg skal betale mer enn mannen fordi han "Ikke er flink med økonomi". Vel, da får han faen ta og lære seg.. Anonymkode: f4c8d...09f 10
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #12 Skrevet 26. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får høyere boutgifter og må mest sannsynlig pendle 1t mer hver dag for å bo med han. Anonymkode: dc3cc...4ee Det kommer vel an på hvor dere bor. Anonymkode: 7d821...5bd
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #13 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da ville jeg aldri blitt samboer. Og jeg ville aldri betalt for en samboer. En felleskonto, hvor man setter inn likt beløp hver mnd, og alt felles tas derfra. Ikke snakk om at jeg skal betale mer enn mannen fordi han "Ikke er flink med økonomi". Vel, da får han faen ta og lære seg.. Anonymkode: f4c8d...09f En periode mens han ventet på huskjøp og hadde sagt opp leiligheten sin så fikk vi prøvd oss. Samt sommerferier og slikt så har vi mer eller mindre bodd sammen. Jeg ser at det går mer penger på alle områder sammen med han, enn meg alene. Anonymkode: dc3cc...4ee
solmåneogstjerner Skrevet 26. oktober 2020 #14 Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er ikke så flink med økonomi, jeg er redd det vil bety at jeg må betale fordi han ikke har penger osv. Anonymkode: dc3cc...4ee Best om dere bor hver for dere inntil videre. 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #15 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer vel an på hvor dere bor. Anonymkode: 7d821...5bd Han eier og jeg leier, han har ikke eid lenge, så om vi skal bo sammen så er det i huset hans. Anonymkode: dc3cc...4ee
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #16 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Best om dere bor hver for dere inntil videre. Jeg tenker også veldig på at jeg har en sterk følelse av at han tør jeg aldri å eie noe med. Hvordan skal jeg da tørre å bo med han? Anonymkode: dc3cc...4ee
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #17 Skrevet 26. oktober 2020 Har også sagt til han at om vi skal bo sammen så må han bedre seg økonomisk. Har bedt om å sette opp budsjett for oss begge nå, før evt flytting for å se hva vi klarer. Han vil heller at vi tar det som det kommer. Jeg er nøye, kjøper aldri mer enn jeg bruker på noen områder. Mens han kjøper ofte kun fordi han har lyst også ser han at slutten av mnd mangler han en viss sum. Det skjer veldig ofte. Men igjen er han flink til å ta på seg ekstra jobber når det er veldig kritisk på økonomien. Så han henter seg jo alltid inn igjen, men det er aldri snakk om å spare. Så det gjør meg veldig nervøs. Anonymkode: dc3cc...4ee
Gjest O.G. Skrevet 26. oktober 2020 #18 Skrevet 26. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hadde du valgt mellom å klare seg akkurat, men bo med kjæresten? Eller god økonomi fra nå og utover? Anonymkode: dc3cc...4ee Ikke i helvete om jeg skal slite økonomisk i noe forhold.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #19 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, O.G. skrev: Ikke i helvete om jeg skal slite økonomisk i noe forhold. Sånn tenker jeg også, men føler meg egoistisk og kald for å velge økonomi fremfor kjærlighet. Jeg ser på mange måter for meg barn, hus, bli gammel med han her, men økonomien skremmer meg. Anonymkode: dc3cc...4ee
exictence Skrevet 26. oktober 2020 #20 Skrevet 26. oktober 2020 Men hvis han har kjøpt sitt eget, hvorfor vil du da ha dårligere økonomi sammen med ham enn uten ham? Jeg tenker at dersom han eier noe, kan du betale liten leie der, eller i hvert fall ikke mer enn du hadde måttet et annet sted. Så hvorfor blir du dårligere økonomisk stilt ved å være sammen med ham? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå