Gå til innhold

Spørsmål om aksjesparekonto

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, Tigerlilje86 said:

Skjønner fortsatt ingenting. Har blitt fortalt at det går av seg selv...

Har dyskalkuli så dette ser ut som maur i bevegele hvis jeg prøver å lese og forstå noe som helst med askjer. Vil bare spare og at pengene vokser, og ser jeg kan ta ut å sette inn som jeg vil. Og er i et globalt fond som min far sa jeg måtte velge for at det skulle gå av seg selv

Å jobbe er beste vei til penger.

Aksjer/fond er bare bonus, en sparemetode, for å kanskje tjene litt ekstra, det kan også gå galt.

Anonymkode: 4030b...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tigerlilje86 skrev (5 timer siden):

Skjønner fortsatt ingenting. Har blitt fortalt at det går av seg selv...

Har dyskalkuli så dette ser ut som maur i bevegele hvis jeg prøver å lese og forstå noe som helst med askjer. Vil bare spare og at pengene vokser, og ser jeg kan ta ut å sette inn som jeg vil. Og er i et globalt fond som min far sa jeg måtte velge for at det skulle gå av seg selv

Har du satt opp en spareavtale siden du mener at det skal "gå av seg selv"? Jeg har ASK og sparer i fond, men ingenting "går av seg selv" siden jeg kjøper og selger fond som jeg selv vil uten noen spareavtale.

Anonymkode: 68e8d...6b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2020 den 14.10):

DnB spare. Jeg overførte nå penger til aksjesparekontoen min i nettbanken. Dette ser jeg også i appen under «aksjesparekonto». Så slettet jeg de faste trekkene og lagde nye trekk med aksjesparekontoen. Men da får jeg varsel om at jeg ikke har penger på «handlekontoen» min.. 🤔

Anonymkode: 9387e...6b7

Hos meg går trekket fra den vanlige kontoen over til ASK, og så videre til kontoen til fondet. Det går helt automatisk,  jeg trenger ikke sette pengene over på ASK kontoen selv. Jeg har DnB 

Anonymkode: 16a7f...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...