Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste observert her på forumet at det er mange som blir mobbet på arbeidsplassen, og dermed ender opp med sykemelding. 

Lurer derfor på følgende:

•  Er det noen arbeidsplasser som utmerker seg på det området
  • Er det typisk kvinneyrker eller mannsdominerte yrker dette foregår i?
  • Hva er alderen på de som blir mobbet bort fra jobb, og alderen på de som mobber?
  • Er det ledere eller kollegaer som mobber?
  • Kom dere tilbake til arbeidsplassen, byttet jobb eller endte dere opp som ufør?

For min del så jobber jeg i helsevesenet, typisk kvinneyrke, jeg er 50+, mobbet bort av de yngre, føler også at leder her har et stort ansvar, er nå på AAP og vet ikke om jeg vil klare arbeidslivet mer.

Anonymkode: dfc8a...165

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i barnehage, 30 år. Leder som ikke kan jobben sin har begynt å mobbe meg. Flere ansatte i bhg er sykmeldte pga konflikter med lederen.

Anonymkode: 38076...527

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i barnehage, 30 år. Leder som ikke kan jobben sin har begynt å mobbe meg. Flere ansatte i bhg er sykmeldte pga konflikter med lederen.

Anonymkode: 38076...527

Mange sykemeldte er ofte konsekvensen av et dårlig arbeidsmiljø. Jeg har også fått vite at arbeidsmiljøet på jobben min har blitt veldig dårlig, spesielt det siste året, og at det nå er flere langtidssykemeldte. De som klarer og holde ut går nærmest som roboter og bare utfører jobben sin, hverken mer eller mindre. 

ts

Skrevet

Mobbing på jobb er som mobbing i barnehage og skole. En av de viktigste grunnene til at folk slutter i jobben sin er dårlig ledelse, inkludert mobbing fra sjef. 

Anonymkode: ac287...b49

Skrevet

Min erfaring er at leder har mye å si. På min arbeidsplass er det nå økende dårlig miljø, og det bunner ene og alene i dårlig ledelse. Så står leder på fellesmøter og snakker om at folk har reaksjoner på krisestemning i bedriften, men hun innser ikke selv at hun er årsaken. 

Anonymkode: 5ad09...b5d

Skrevet

Dårlig arbeidsmiljø kommer ofte av dårlig/mangelfull/Utydelig ledelse. 

Anonymkode: f4027...102

• Liker 1
Skrevet

Mann 40. Begynte i ny avdeling i fjor etter omorganisering og fikk nye kolleger, mange av de kvinner.          
Jeg ble utsatt mor mobbing og leder var såpass svak at hen ikke turde gjøre noe med det. Jeg endte opp med en helvetes konfrontasjon hvor jeg foran en hel haug med tilskuere sa akkurat hvordan det var og hva jeg syntes om det, og hvis det ikke tok slutt så ville de finne ut av hva konsekvenser var. Mobbingen tok slutt umiddelbart.

Anonymkode: 2220d...473

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mann 40. Begynte i ny avdeling i fjor etter omorganisering og fikk nye kolleger, mange av de kvinner.          
Jeg ble utsatt mor mobbing og leder var såpass svak at hen ikke turde gjøre noe med det. Jeg endte opp med en helvetes konfrontasjon hvor jeg foran en hel haug med tilskuere sa akkurat hvordan det var og hva jeg syntes om det, og hvis det ikke tok slutt så ville de finne ut av hva konsekvenser var. Mobbingen tok slutt umiddelbart.

Noen ganger må man faktisk gjøre som det der :). Man blir behandlet slik man lar andre behandle seg, og sier man ingenting så blir man kjørt over i arbeidslivet. 

Anonymkode: 78f9e...cb3

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig tøff du var!! Du har min respekt!! Det kan ikke ha vært lett for deg, men du tok tilbake verdigheten din! 

Anonymkode: c8cb7...43c

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man burde forsøke fikse sånne problemer umiddelbart! 

Ellers blir det bare verre og verre, ettersom tiden går...          

Anonymkode: 920c8...ac7

Det beste er selvsagt å prøve og fikse det før det går for langt, men det er ikke så enkelt når ledere ofte er de verste mobberne, eller ledere ikke ser at det er et problem. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...