Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg blir helt skremt når jeg ser mange av problemstillingene her, der folk spør om svar på ting de ville fått svar på et par sekunder eller minutter via å søke på Google. Jeg mener, har du den tekniske kompetansen til å stille et spørsmål her, så greier du søke det samme på Google.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Dette kunne du googlet i stedet for å lage tråd om på KG Anonymkode: de378...f5a 6
Gjest Malika Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 5 minutter siden, Ezio skrev: Jeg blir helt skremt når jeg ser mange av problemstillingene her, der folk spør om svar på ting de ville fått svar på et par sekunder eller minutter via å søke på Google. Jeg mener, har du den tekniske kompetansen til å stille et spørsmål her, så greier du søke det samme på Google. Fordi det for noen er en sosial greie, samt at man kan få flere perspektiv. Slik som du skriver så virker det som det irriterer deg, og da skjønner ikke jeg hva du gjør på et forum 🤪
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 Når du har kompetansen til å opprette om tråd om dett på kvinneguiden kunne du googlet det også. Jeg har gjort det for deg denne ganen. Men neste gang får du gjøre det selv. https://www.reddit.com/r/NoStupidQuestions/comments/b6vza8/why_dont_people_just_google_things/ Anonymkode: dbe05...44c 2
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, Malika skrev: Fordi det for noen er en sosial greie, samt at man kan få flere perspektiv. Slik som du skriver så virker det som det irriterer deg, og da skjønner ikke jeg hva du gjør på et forum 🤪 Vel, jeg forstår perspektivet når det er snakk om noe som reelt sett kan diskuteres. Det er dog helt meningsløst når du får en korrekt og konkret svar innen sekunder hos Google (eller annen søkemotor). Et forum er for å diskutere, ikke et oppslagsverk.
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når du har kompetansen til å opprette om tråd om dett på kvinneguiden kunne du googlet det også. Jeg har gjort det for deg denne ganen. Men neste gang får du gjøre det selv. https://www.reddit.com/r/NoStupidQuestions/comments/b6vza8/why_dont_people_just_google_things/ Anonymkode: dbe05...44c Jeg er interessert i en diskusjon. Ikke et fasitsvar.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 3 minutter siden, Ezio skrev: Jeg er interessert i en diskusjon. Ikke et fasitsvar. Linken er til en diskusjon. Anonymkode: dbe05...44c 2
Gjest Malika Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 2 minutter siden, Ezio skrev: Vel, jeg forstår perspektivet når det er snakk om noe som reelt sett kan diskuteres. Det er dog helt meningsløst når du får en korrekt og konkret svar innen sekunder hos Google (eller annen søkemotor). Et forum er for å diskutere, ikke et oppslagsverk. Det er nok den sosiale greien som er viktigst. Du behøver ikke forstå det, kun akseptere at slik er det.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #9 Skrevet 26. oktober 2020 Regner med at du sikter til alle som spør om NAV-relaterte ting. alt som handler om ytelser hos NAV har et fasitsvar og kan teoretisk sett googles. Men å spørre andre som kanskje har vært gjennom det samme kan øke forståelsen. Anonymkode: 06187...3f7
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Skrevet 26. oktober 2020 Google viser bare til svar som allerede er gitt. Den lager ikke selv svar på spørsmål. For at google skal fungere må altså noen først stille spørsmålet og noen må svare. Dessuten gir google forskjellige svar til forskjellige folk. Å tro at ting bare kan googles vitner om en begrenset forståelse av hva google er. Anonymkode: 304e6...90e 4
Pantoten Skrevet 26. oktober 2020 #11 Skrevet 26. oktober 2020 Vet du, ganske ofte googler jeg ting som det faktisk er veldig få treff på og de få treffene jeg får er fra nettopp forum som dette. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #12 Skrevet 26. oktober 2020 Så fint for deg at du kan google da. Kanskje du skulle holde it kurs for de som ikke kan det? Vi kan ikke alle ha samme kompetanse og interesser. Anonymkode: d5389...28b
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #13 Skrevet 26. oktober 2020 Det kommer litt an på spørsmålet da. "Jeg tror han er utro, hva tror du?" - innafor "Når kommer skattepengene?" - ikke innafor, google for svarte! Anonymkode: a707e...f5f 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #14 Skrevet 26. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer litt an på spørsmålet da. "Jeg tror han er utro, hva tror du?" - innafor "Når kommer skattepengene?" - ikke innafor, google for svarte! Anonymkode: a707e...f5f Ikke nødvendigvis. Når folk får skattepengene sine varierer. Skatteetaten setter noen datoer som vil gjelde for de fleste, deretter opplyser de om at resten får oppgjøret sitt etter en viss dato. Dersom man er i den siste gruppen, kan det være verdifullt å opprette en tråd om hvilke erfaringer andre som har havnet i samme situasjon tidligere har hatt. Anonymkode: dbe05...44c 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #15 Skrevet 26. oktober 2020 Enkle ja/nei-spørsmål burde folk kunne klare å google selv, ja. Men det er vel en sosial greie, tenker jeg. Anonymkode: e5a8f...d49
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #16 Skrevet 26. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Så fint for deg at du kan google da. Kanskje du skulle holde it kurs for de som ikke kan det? Vi kan ikke alle ha samme kompetanse og interesser. Anonymkode: d5389...28b Jeg kan gi deg IT-kurset, jeg. Helt gratis: 1. Gå til nettsiden www.google.no 2. Skriv inn det du lurer på i søkefeltet 3. Trykk Enter (Faktisk er min nettleser slik at jeg kan skrive inn det jeg lurer på direkte i feltet der du skriver nettadressen, så kan til og med vær at punkt 1 kan sløyfes). Både enklere og raskere enn å starte en tråd på et forum. Anonymkode: 3167b...7b0
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #17 Skrevet 26. oktober 2020 En veldig merkelig ting å henge seg opp i, ts. Jeg tenker at det må være en mager mellommenneskelig kunnskap som trigger innlegget. Folk er på et forum for mange ting og den sosiale biten er viktig for mange. Det skal vi få lov til uten å måtte spøre "selvutnevnte eksperter" om lov. Anonymkode: 40ca4...91e 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #18 Skrevet 26. oktober 2020 3 hours ago, Ezio said: Vel, jeg forstår perspektivet når det er snakk om noe som reelt sett kan diskuteres. Det er dog helt meningsløst når du får en korrekt og konkret svar innen sekunder hos Google (eller annen søkemotor). Et forum er for å diskutere, ikke et oppslagsverk. Ja. Og det blir jo diskusjon når 9 av 10 svar er gale! Anonymkode: c7b51...f1a
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #19 Skrevet 26. oktober 2020 Det er så frustrerende! - Hvem er xxxx? Google! - Hvor ligger xxxx? Google maps! Forstår det om du er 80 år, men når 20 åringer er så teknisk inkompetente så blir jeg bekymra. Anonymkode: 189c4...6df 1
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #20 Skrevet 26. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så frustrerende! - Hvem er xxxx? Google! - Hvor ligger xxxx? Google maps! Forstår det om du er 80 år, men når 20 åringer er så teknisk inkompetente så blir jeg bekymra. Anonymkode: 189c4...6df Nja, det verste er jo de som var 20-30 på 90-tallet, og likevel er inkompetente på data i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå