Gå til innhold

Svangerskapskontroll i uke 13 og 14 ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke jeg får gått på time for svangerskapskontroll før i uke 13 eller14. Er det krise? Blir de oppgitt på helsesenteret?

Jeg føler meg helt tipp topp, funnet hjerteslag med doppler og tror ikke jeg er i no umiddelbar fare.

Eller bør jeg ta det privat på kveldstid? 

Anonymkode: 92daf...d3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er ikke krise. Husk å start med folsyre 😊

Skrevet

Er ikke uke 12 første mulige uansett? 

Anonymkode: e1053...1dd

• Liker 1
Skrevet

Nei jeg gikk på første i 13+4 😊

Anonymkode: ab4f9...41a

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke uke 12 første mulige uansett? 

Anonymkode: e1053...1dd

På diverse helsesider står det at du skal dra fra uke 8-12, høres ut som det haster så veldig. 

Skrevet

Nei, jeg gikk i uke 12, og fikk ikke tatt blodprøver osv før i uke 14 pga bihulebetennelse (pga corona og sykdom så fikk jeg ikke komme på legekontoret når jeg var så syk). Det er null stress :) 

Anonymkode: 64efd...d85

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg gikk på første i 13+4 😊

Anonymkode: ab4f9...41a

Og fikk ikke beskjed om at det var for sent av jordmor? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg gikk i uke 12, og fikk ikke tatt blodprøver osv før i uke 14 pga bihulebetennelse (pga corona og sykdom så fikk jeg ikke komme på legekontoret når jeg var så syk). Det er null stress :) 

Anonymkode: 64efd...d85

Takk, betryggende. 

Skrevet
1 time siden, myMa skrev:

Nei. Det er ikke krise. Husk å start med folsyre 😊

Takk, gjort det siden positiv test :)

Skrevet

Har du noen sykdommer som gjør at du bør få ekstra oppfølging? 

Anonymkode: 4b22e...a9c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du noen sykdommer som gjør at du bør få ekstra oppfølging? 

Nei vet ikke om noe iallefall he he. 

Skrevet

Tok blodprøver i uke 8, og hadde første undersøkelse hos jordmor i uke 16+5 og det utgjorde ingen problem 😉 tok folsyre ut uke 12 og levde ellers som normalt 

Skrevet
6 minutter siden, MVN90 skrev:

Tok blodprøver i uke 8, og hadde første undersøkelse hos jordmor i uke 16+5 og det utgjorde ingen problem 😉 tok folsyre ut uke 12 og levde ellers som normalt 

Får man svar på blodprøver der og da. Mtp jern osv eller tar det også lang tid slik at alt forskyves da enda mer? 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vet ikke om noe iallefall he he. 

Da skal det ikke være noe problem. Men ville ikke drøyd den så mye lengre enn det. Det må søkes om føde plass, henvises til ultralyd + blodprøver som sendes videre. Du får svar ila en uke ca. Ikke noe stress, men greit å få gjort 😊

Skrevet

Ved mitt legesenter ønsker de ikke å ta inn gravide før de har kommet til uke 14... Syns selv det er litt merkelig, men tydeligvis er det visst ikke farlig å vente så lenge😊

Skrevet
2 minutter siden, Livli skrev:

Ved mitt legesenter ønsker de ikke å ta inn gravide før de har kommet til uke 14... Syns selv det er litt merkelig, men tydeligvis er det visst ikke farlig å vente så lenge😊

Jeg tolker det  da som  at alt innafor uke 13-14 er greit, veldig fint å vite, fordi jeg har virkelig problemer med å få det til denne uka. Takk skal dere ha for god info 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skal det ikke være noe problem. Men ville ikke drøyd den så mye lengre enn det. Det må søkes om føde plass, henvises til ultralyd + blodprøver som sendes videre. Du får svar ila en uke ca. Ikke noe stress, men greit å få gjort 😊

Takk. Jeg bor i Oslo, så tror det går bra, er vel ikke mangel på fødeplasser her 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg bor i Oslo, så tror det går bra, er vel ikke mangel på fødeplasser her 

Jeg er ikke helt sikker på situasjonen i Oslo. Men 2 uker fra eller til bør jo ikke spille noen stor rolle, og kommer du på døra fødende uten plass får du lov å føde likevel 😅

Med meg fant de ut at jeg ikke hadde søkt plass når jeg kom inn med 8 cm 🤦🏻‍♀️ Det gikk fint det altså, hadde skjedd noen misforståelser på veien tydeligvis. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er mangel på fødeplasser i Oslo. Det er rift om plassene på Ullevål og riksen. Du kan ende opp med fødeplass på Bærum, Drammen eller ahus 

Anonymkode: 7fc5a...afc

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får man svar på blodprøver der og da. Mtp jern osv eller tar det også lang tid slik at alt forskyves da enda mer? 

Fikk blodprøvesvar i posten fra fastlege etter noen dager 😉 Fikk da beskjed om blodtype og at jeg skal begynne med jern i uke 20 pga litt lav Hb 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...