Gå til innhold

Dere som har en del fett på magen, hvordan ble gravidmagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en de ekstra, ikke kjempemye, men noen valker. Vil det ta lang tid før jeg ser noe gravidmage? Og hva skjer med fettet når den runde kulen popper ut? Ligger det under, får du ekstra stor gravidmage? 

Dere som har hatt litt ekstra kan dere dele erfaringer? 

Anonymkode: 756b3...893

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en fin kul når jeg var rundt 5-6 måneder mener jeg å huske, før det så var det bare samboer som kunne se det siden han så meg naken. :) Før det så var det vel en del rundt som hadde mistanke om at jeg var gravid men slikt tør man ikke å spør om iallfall hvis man har litt kilo fra før. 😄 

Skrevet

Jeg hadde litt mage fra før, syntes det tok en stund før det ble åpenbart at jeg er gravid og det var lett å kle bort magen. Er straks 24 uker på vei nå og den er nå blitt rundere generelt men spesielt på toppen. Merker mest at det er umulig å "holde inn" magen. Ingen som har kommentert magen som ikke visste fra før at jeg var gravid, men det kan skyldes god folkeskikk og at jeg pga. koronasituasjonen ikke farter så mye utenom jobb og litt matbutikk.

Anonymkode: bfeaf...f7c

• Liker 2
Skrevet

Magen ble helt stram. Fettet flytta seg til ryggen 😳🙈

Anonymkode: bcbb0...200

• Liker 2
Skrevet

Har ikke sånn kjempemye ekstra, men opplevde at magen ble stram og at fettet flyttet seg nedover og bakover. Har man mye fett vil jeg tro fettet også vil ligge rundt/over gravidmagen.

Anonymkode: 55d28...a29

Skrevet

Vet ikke helt hva som skjedde men magen min ble egentlig litt spist opp av baby, fikk liten men stram kul og mistet over 12 kg egenvekt så magen forsvant egentlig bare. Var mye flatere en tidligere etterpå. Men nå har jeg hvilt litt mye ammelaubærene så nå må jeg passe litt på at den ikke kommer tilbake igjen 🙈

Anonymkode: e6c5c...3bc

Skrevet

Hadde ikke synlig gravidmage før uke 28, da var livmoren kommet så langt opp at man så det og fettet på magen hang under..

Anonymkode: 7877d...cf9

Skrevet

Fekk trill rund gravidmage rundt uke 25, fettet hang under ja. Syntest det tok litt tid før graviditeten viste og eg ikkje bare såg feit ut liksom. Syntest det var litt vondt. Men men.

Anonymkode: f9275...0ca

Skrevet

I begynnelsen både i første og andre graviditet, så jeg bare litt ekstra rund ut. Men så i overgangen mellom andre og tredje trimester i første svangerskap, så fikk jeg ordentlig gravidmage uten bilringer. :) Denne gangen (er i uke 21 nå) så er magen valkete når jeg sitter eller ligger sidelengs, og bittelitt valkete når jeg står, men blir mer og mer kulerund som sist.

Jeg syns det var skikkelig kjipt i begynnelsen å bare føle meg tjukk, men samtidig føltes det for første gang i livet riktig å gå opp i vekt. Jeg gikk opp nesten 25 kg i løpet av første graviditet (veeeldig mye vann i kroppen på slutten), men alt og litt tid var borte før jeg ble gravid igjen 7-8 mnd. etter fødselen. 15 kg forsvant i fødsel og vann på en uke og ammingen spiste opp resten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...