AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Hvordan gjør dere det med juletradisjoner? Åpner dere gaver som nordmenn på kvelden den 24 eller på morgenen 25? Vi vil gjerne etablere mer tradisjoner nå som vi skal få barn. Vi har ikke våre amerikanske familier her. Spiser dere norsk eller amerikansk julemat? Anonymkode: 1d29f...f6e
dillyduzit Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 Ikke amerikansk, men australsk hvor han har vokst opp med samme tradisjoner som amerikanerene, dvs det meste skjer på 25. Er vi i Norge feirer vi på norsk vis, 24.12 og full julepakke med pinnekjøtt og gaver og kaker. Er vi i Australia så skjer det på hans måte å feire på.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #3 Skrevet 26. oktober 2020 Eksen min er amerikansk, jeg er norsk. Vi åpnet gavene 24., han ville også det (utålmodig 😉). Vi har spist typisk norsk mat og det var han fornøyd med. Sa at jeg kunne lage noe annet men han er veldig glad i den norske maten. Når vi har vært hos hans familie i usa har vi fulgt deres tradisjoner. Jeg tror det eneste vi gjorde annerledes ifht norske tradisjoner var at vi feiret thanksgiving med kalkun osv, pluss 4. juli med en liten hagefest. Ellers helt norsk, men her var vi altså en norsk og en amerikansk, og den norske laget all maten... Anonymkode: b9c5a...86e
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #4 Skrevet 26. oktober 2020 Australsk her også. I Norge feirer vi norsk, men legger inn litt av hans tradisjoner. Han er blitt omvendt og foretrekker vår måte å gjøre ting på. Anonymkode: a9323...54f
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #5 Skrevet 26. oktober 2020 Vi gjør begge deler! Dobbelt så mye jul, dobbelt så mye morro! 😃 24. Har vi tradisjonell Norsk jul med vår Norske familie. Norsk julemat, gaver til og fra de de vi er sammen med den dagen. (Gaver fra oss til våre egne barn sparer vi) 25. har vi vår egen juleferieing, med våre tradisjoner, stocking og full pakke! Gaver til og fra oss som er med den dagen. Vi synes vi får det beste av begge verdener! Anonymkode: 15886...384 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #6 Skrevet 26. oktober 2020 Forøvrig, resten av året kjører vi også alle feiringer vi kan; Norsk Påske, 17.mai, St.hans, July 4th, Thanksgiving etc. Det beste av alle verdner - Ser ingen grunn til å måtte velge!😃 Anonymkode: 15886...384
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #7 Skrevet 26. oktober 2020 Hva er en amerikaner? 1. Statsborgerskap (kun fødsel) 2. (Fødsel) Oppvekst 3. Familie tilbake til Mayflower ? Jeg har 1 men også litt av 2. Er jeg amerikaner eller må jeg ha nr 3? Anonymkode: c384f...e96 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #8 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg er norsk men gift med en amerikaner, og vi fikk vårt første barn i fjor. Akkurat med tanke på pakkeåpning tenker jeg vi holder oss til den 24., i alle fall så lenge vi er i Norge, men kanskje også kjører julestrømper som fylles natt til den 25. Vi får se. Men så langt koser vi oss med å feire tradisjoner fra begge land (jeg bodde mange år i USA før vi flyttet hit) - så her blir det både Halloween, Thanksgiving, adventstid, luciafeiring og julefeiring de neste månedene 😃. Anonymkode: d10f2...e02
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #9 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg kan jo si at siden jeg er 1 men og litt 2 og så norsk har vi i hus fulgt å åpne pakkene på 24 desember og spiser norsk mat. Alt som følger før og etter Halloween (som de fleste gir faen i fordi det ikke er gøy). Feirer Thanksgiving med amerikansk mat. Independence Day med amerikansk mat. Veterans Day (11 november) og Memorial Day. Anonymkode: c384f...e96
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #10 Skrevet 26. oktober 2020 Vi er engelske og kjører to feiringer. Norsk jul med pakker, risengrynsgrøt og ribbe 24 og engelsk jul med strømper og evt pakker fra England om morgenen den 25 samt kalkunmiddag. Best of both worlds! Anonymkode: 03f53...494
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå