Havtorn Skrevet 26. oktober 2020 #1 Skrevet 26. oktober 2020 Jeg er en ganske utro velger og prøver å oppdatere meg på hvordan partiets nylige historie er fremfor å velge av gammel vane. Alt jeg har tatt av valgomater har plassert meg rundt Rødt og SV og når jeg leser partiprogrammene deres, klarer jeg ikke å se de helt store forskjellene. Er det noen her som tilfeldigvis vet hva slags punkter Rødt og SV er uenige på og generelt forskjeller mellom de? 2
Illuminatum Skrevet 26. oktober 2020 #2 Skrevet 26. oktober 2020 4 timer siden, MsFoster skrev: Jeg er en ganske utro velger og prøver å oppdatere meg på hvordan partiets nylige historie er fremfor å velge av gammel vane. Alt jeg har tatt av valgomater har plassert meg rundt Rødt og SV og når jeg leser partiprogrammene deres, klarer jeg ikke å se de helt store forskjellene. Er det noen her som tilfeldigvis vet hva slags punkter Rødt og SV er uenige på og generelt forskjeller mellom de? Rødt er kommunister som ønsker revolusjon og SV er vel litt mer mot sosialdemokrater men .... 2
MorTil2 Skrevet 27. oktober 2020 #3 Skrevet 27. oktober 2020 Begge partier kan vel kort oppsummeres med "Penger til det meste, og det meste skal foregå i offentlig (statlig) regi", men stort sett har Rødt litt mer penger å bruke enn SV, og SV kan tenkes å være positiv til private så lenge de private ikke tjener noe på det de driver med, mens Rødt er totalt imot det de kaller "velferdsprofitører".
Gjest Airman Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Venstresiden som er kjem e frustrert over fjerning av formueskatt, mens han som representerte dem i regjering sist er nå generalsekretær i Nato og tjener, hold deg fast, 700k pr MND SKATTEFRITT
newman01 Skrevet 3. november 2020 #5 Skrevet 3. november 2020 On 11/1/2020 at 11:18 AM, Airman said: Venstresiden som er kjem e frustrert over fjerning av formueskatt, mens han som representerte dem i regjering sist er nå generalsekretær i Nato og tjener, hold deg fast, 700k pr MND SKATTEFRITT Verv i internasjonale organisasjoner som ikke er private foretak har ofte skattefritak (eller nettoordning) for å unngå spekulasjoner og ugunstige avgjørelser i administrasjonen for å spare skatt. Det er en særordning alle medlemslandene er enige om, og koster strengt tatt ingen stat noe. Norge hadde vel uansett ikke fått noen av de skattepengene, siden Natos hovedkontor er i Brussel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå