Gå til innhold

Når i bruddet forteller man barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi skal søke separasjon og selge huset. Venter på time på Fam.vern. 
Barna er mellom 12 og 3 år, når skal de få vite? Jeg tenker at jeg vil ha nytt hus klart, men det tar jo tid og de merker garantert på dårlig stemning... 💔 Noen gode råd?

Anonymkode: 14999...d42

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Vi skal søke separasjon og selge huset. Venter på time på Fam.vern. 
Barna er mellom 12 og 3 år, når skal de få vite? Jeg tenker at jeg vil ha nytt hus klart, men det tar jo tid og de merker garantert på dårlig stemning... 💔 Noen gode råd?

Anonymkode: 14999...d42

Jeg hadde jo sagt det nå, iallfall til 12 åringen. Vet at mitt barn som bare er 9 hadde merket det på hele meg at noe var galt og jeg er av den oppfatning at man skal være så ærlig man kan med barna, alt etter alder selvsagt. Kan være greit at barna får være med på eventuelle avgjørelser og ikke bare få beskjed om at nå skal vi skilles og jeg har kjøpt nytt hus. Ta de med i forberedelser, dert setter de som regel pris på.

Skrevet

Ikke vent på nytt hus, om bruddet er klart nå så ville jeg sagt det nå. Tror jeg ville sagt det allerede egentlig.

Skrevet

Vi sa i fra kort tid etter at vi hadde bestemt oss. Barna var da 12 og 9 år. Vi bodde sammen ca 6 mnd etter at vi informerte barna om dette og i den perioden kjøpte begge nye boliger og solgte vår felles. Vi var også på familievernkontoret med barna i denne perioden, da det var noe som ble anbefalt.

Anonymkode: 3d1de...052

Skrevet

Jo fortere jo bedre. La dem få bruke tiden fram til nytt hus på å bli mentalt forberedt på de store endringene som kommer til å skje. 

Anonymkode: 08628...9aa

• Liker 1
Skrevet

Vi står midt i et brudd nå, mannen sa han ønsket skilsmisse i september. Han flytter ut før jul og jeg skal bli boende i huset en periode på et par år ca før jeg finner et nytt bosted. Vi har barn på seks og to år. Her kommer far til å gradvis flytte for en myk overgang, så vi skal snakke med seksåringen snart. Vi fungerer som gode venner (selv om jeg er rasert på innsiden). Jeg har ønsket å vente med å fortelle til vi visste hva for løsning vi skulle ha på bosted og jeg fikk fordøyd det litt så jeg kan klare å snakke med seksåringen om dette på en god måte. Toåringen kommer ikke til å skjønne stort.. 

Anonymkode: 4b0e4...590

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...